Sticky Beantwoord

Denk mee over een nieuwe Mijn Energie & app! - Sneak preview

• 28 februari 2017
  • 99 reacties
  • 12186 keer bekeken

Toon eerste bericht

99 reacties

Badge +2
Beste allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat we een update hebben
gegeven over het project Mijn Energie en app. Echter, in de tussentijd hebben
we niet stil gezeten. We hebben flink doorgewerkt aan de ontwikkeling van de
nieuwe omgeving.
Maar de afgelopen maanden hebben we ook gemerkt dat onze
bereikbaarheid en onze systemen snel verbeterd moeten worden. We willen een
goede basis neerleggen waar iedereen trots op kan zijn en blij van wordt. Dit
is de reden dat we het project Mijn Energie en app tijdelijk stil leggen zodat
onze developers volop aan de slag kunnen met het verbeteren van onze
bereikbaarheid en IT basis.

Wat we wel op korte termijn lanceren is de verbetering van de
data performance in de app en Mijn Energie zodat grafieken met verbruiksdata
sneller en beter worden getoond! Deze aanpassing zullen we in het huidige
design toevoegen. Zodra we deze update doen, geef ik een seintje.

Zodra we weer verder gaan met de nieuwe app en Mijn Energie laat
ik uiteraard ook weten!

Mocht je in de tussentijd nog nieuwe tips hebben hoor ik het natuurlijk nog steeds graag.

Groeten,
Els
Badge +1
Hallo,

Bijzonder teleurstellend nieuws. ten eerste de timing vind ik erg vreemd, rond de tijd dat de nieuwe app beschikbaar zou zijn, wordt het uitgesteld? Neem aan dat dit al veel eerder bekend was dan.

Uitstel betekent ook dat klanten blijven zitten met incorrecte gegevens over verbruik, windtegoed opbrengst etc.

Gr
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Luny,

Ik begrijp heel goed dat je teleurgesteld bent over dit nieuws. Wij vinden het ook erg jammer.

De nieuwe app en Mijn Energie zijn al in een ver gevorderd stadium. Maar juist om huidige fouten met zekerheid tot het verleden te laten behoren, was deze beslissing noodzakelijk. Door de basis goed op orde te hebben, kunnen we verder werken aan een betrouwbare, gebruiksvriendelijke en duurzame app en Mijn Energie omgeving.

Wij zullen de nieuwe versies vol trots presenteren. Ik hoop dat wij jullie hier zo snel mogelijk over kunnen informeren.

Groet,
Tomer
Badge
11 maanden geleden heb ik hierover een vraag gesteld, maar resultaat heb ik nog niet gezien.
Wanneer krijg ik daar eens bericht over!!
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Willi,

Ik heb je reactie verplaatst naar dit topic. Zie het bericht van Els van Qurrent hierboven.

Groet,

Jeroen
Badge +1
Hmmm interessant. Halen jullie met de nieuwe mijn energie en app de data wel uit dezelfde database? dan is de bug overal consistent. Nu zegt het ene metertje iets anders dan het andere metertje en dat is niet erg handig.

Misschien is een samenwerking met Enelogic wel wat voor jullie, die mensen hebben expertise op het gebied van tonen van data in mooie grafieken.

in ieder geval: wat is die korte termijn? maanden? weken?

Ik meld me iig ook aan voor de Beta....
Reputatie 4
Badge +8
@Els van Qurrent weet jij het antwoord op de vragen van @HenzeBerkheij ? 🙂

Groet,
Tessa
Badge +1
Veel van wat hier geschreven staat is herkenbaar. Voor mij is belangrijk in de app:
  1. Betrouwbare gegevens (zoals windtegoed opbrengst)
  2. Toegang tot contract gegevens (data, abonnementsduur, afgesproken tarieven, etc.)
  3. Meterstanden inzien en doorgeven (ook als je geen slimme meter hebt)
  4. Overzicht van jaarverbruik op basis van de meterstanden, aangevuld met schattingen en windtegoeden, naar keuze
  • per abonnementsjaar (zoals in het dashboard)
  • of kalenderjaar (maar niet (zie onder) zoals nu in de app, met onbegrijpelijke gegevens van 2018)
  • of laatste 12 maanden doorlopend
En verder: kijken jullie wel eens naar de opmerkingen over de Qurrent app die binnenkomen op de Android Play Store? Ik denk dat, als jullie die opmerkingen ter harte zouden nemen, je veel kunt winnen voor het imago van Qurrent.

Om een voorbeeld te geven van de merkwaardige gegevens uit de app zie mijn gasverbruik van 2018. We zijn pas in maart:

Badge +2
@ Henze, we gebruiken nu 1 database voor de data maar we versturen die via twee aparte berichten naar de Mijn Energie omgeving en naar de app. In de nieuwe app en Mijn Energie werken we met 1 bericht. Echter, wanneer het project van de nieuwe app en Mijn Energie weer wordt opgepakt weten we nu nog niet.
De verbeterde performance van de verbruiksdata gaat binnen twee maanden live. Ik laat het weten als we een exacte datum hebben.
Dank voor je tip van Enelogic. Ik ga er naar kijken!

@BernDKrämer, jazeker alle berichten in de Android Play Store worden door ons team gelezen en gelogd. Dat zijn inderdaad waardevolle reacties.

Groeten,
Els
Badge
Ha Ha Binnen 2 maanden live, Ha ha de nieuwe app in december 2017 live.

"Doe wat je zegt dan lieg je niet", zei de moeder van Bartje (ik bid niet voor bruune bonen).
Badge +1
Marketingclub met mooie praatjes over groene energie, die verwachtingen niet waar kunnen maken wegens falend IT. Mijn energie + app = big fail. Gauw overstappen.
Badge +2
Beste allemaal,

Hierbij een korte update over de data performance in de app en Mijn Energie.
Ondanks dat het project Mijn Energie en app on hold is, hebben we de afgelopen maanden doorgewerkt aan de verbetering van de data performance.

Dit heeft erin geresulteerd dat we vorige maand een upgrade hebben gegeven aan de windtegoed data. Daar lees je alles over in het topic over de wijziging in het windtegoed.

We werken nu hard aan de verbetering van de slimme meter data. In juni verwachten we de verbetering live te brengen.

De verbetering in de slimme meter data is een nieuw systeem. Dit nieuwe systeem dat alle data van de slimme meters gaat ontvangen werkt een stuk efficiënter. Hij gebruikt bijvoorbeeld maar 1 data bron zodat de informatie een-op-een doorgaat naar Mijn Energie. Ook is er voor onze IT met dit nieuwe systeem veel beter te monitoren. Zodat als er onverhoopt toch een fout ontstaat deze snel is op te lossen.

Aan het uiterlijk van Mijn Energie verandert dus nog niets. Alleen de manier waarop de data in Mijn Energie komt is slimmer gemaakt.

Groeten,
Els

Update 17 juli:
We zijn tijdens het testen helaas tijdens een paar bugs tegen gekomen. Dit betekent dat we de functionaliteit niet live konden brengen volgens de verwachte planning.
Op dit moment zijn we nog volop aan het (her)testen om de verbetering van de slimme meter data live te kunnen brengen.
Badge +1
Hallo Els,

Bedoel je dat de incorrect/incomplete data dan sneller getoond wordt?
Het project om de incorrect/incomplete op te lossen blijft on hold?

Concreet: Zie ik na Juni mijn gasverbruik van voor mijn slimme meter plaatsing, of blijft die onzichtbaar na de juni update?

Gr
Badge +2
Beste Luny,

Ik ga naar je vraag kijken en kom uiterlijk morgen terug of we dit specifieke probleem ook volledig oplossen met het nieuwe systeem voor het verwerken van de slimme meter data.

Groeten,
Els
Badge +2
Beste Luny,

Met de livegang van het nieuwe systeem voor verbruiksdata in juni, lossen we het probleem met de meterwissel ook op. Ik zou nog wel iets willen testen in onze demo app, specifiek voor jou meters. Had jij bijvoorbeeld eerst een conventionele meter en ben je overgestapt naar een slimme meter? Ik stuur je daarover nog een berichtje.

Groeten,
Els
Badge +1
Hallo,

Problemen zijn nog steeds niet opgelost. Ik krijg vrolijk elke 2 weken een automatisch mailtje dat jullie werken aan een oplossing, maar ik geloof er helemaal niks van.

Wanneer komt se nieuwe app?
Is het project al weer opgestart of hebben jullie het opgegeven?
Tijd voor een eerlijke update?!

Gr
Jaren lang de q box goed kunnen monitoren.
maar geen energie afname
ben nu pas ingestapt als klant voor afname energie .
kreeg dus 2 klant nr probeer dit op het oude nr te brengen .
kan niets meer zien op de app krijg iedere keer het bericht neem kontat op maar met wie de directie of klanten contact welke van niets wisten.
ben nu 3 medewerkers verder maar de app zegt nog steeds " neem contact op"
wil graag klant worden maar ik betwijfel of ze me wel willen.
want geld uitgeven aan sponsoring is een maar verdienen moet met een goed produkt
Reputatie 3
Badge +6
Heb de slimmemeter al 6 jaar.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @BertSMit,

Ik zie dat je met een collega van mij hier telefonisch over hebt gesproken.

Omdat je een Qbox had voordat je energie bij ons afnam, hebben wij het een en ander moeten omzetten. Je live verbruik is daarom nu zichtbaar in Mijn Energie. Helaas heeft dit voor de app problemen opgeleverd. Mijn collega die over de Qbox gaat, pakt dit nu op. Ik hoop je snel te kunnen berichten met goed nieuws!

Groet,
Tomer
Reputatie 5
Badge +13
@Luny ik heb je een uitgebreide update gestuurd via de PB. 🙂

Groetjes, Tanja
Update 17 juli:
We zijn tijdens het testen helaas tijdens een paar bugs tegen gekomen. Dit betekent dat we de functionaliteit niet live konden brengen volgens de verwachte planning.
Op dit moment zijn we nog volop aan het (her)testen om de verbetering van de slimme meter data live te kunnen brengen.

Is er al meer nieuws hierover?

Ik onlangs een slimme meter gekregen en kan eindelijk de verbruiksgrafiek in Mijn Energie en de app bekijken. De live performance valt echter zo sterk tegen dat deze praktisch waardeloos is om bijvoorbeeld te testen welke apparaten veel gebruiken. Ik kijk er erg naar uit om dit in kaart te brengen, liefst nog tijdens de vakantie. 😉
Reputatie 5
Badge +14
Inzicht krijgen in het verbruik op apparaten zal niet gemakkelijk zijn, vaak zijn er meerdere verbruikers actief waardoor het gissen blijft wat wat is.
Denk je eindelijk een verbruiker gevonden te hebben blijkt dat het toch wat anders is.

Probeer eens een wasmachine te monitoren, deze blijkt op alle fronten een verschillend vermogen weer te geven, wat dacht je van alleen maar rond draaien, pompen, centrifugeren en dan weer pompen ga zo maar door, dit duurt zo'n 60 tot 90 minuten in de tussentijd zijn er meestal ook ander afnemers gebruikt.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @jayvee,

Ik zie dat het live verbruik nu zichtbaar is. Is dat bij jou ook te zien?

Anders ontvangen wij graag een screenshot van wat jij te zien krijgt. Zo kunnen wij het probleem beter vaststellen en verhelpen.

Groet,
Tomer

Reageer