Beantwoord

Denk mee: Qurrent Zakelijk contract!

• 3 november 2017
  • 20 reacties
  • 980 keer bekeken

Badge +1

Beste community,

We zijn hard gegroeid. Met al meer dan 135.000 leden dragen we samen flink bij aan het verduurzamen van Nederland. Maar we willen nog meer impact maken! Daarom starten we 20 november met het ontwikkelen van ‘Qurrent Zakelijk’!

Waarom Qurrent Zakelijk?
In het onderzoek van de consumentenbond (dd 24-10-2017) stond het volgende: “Er worden nog steeds grote volumes grijze stroom verkocht aan zakelijke afnemers. Het gemak waarmee fossiele stroom doorgeschoven wordt van de particuliere naar de zakelijke markt geeft te denken en legt een groeiende verantwoordelijkheid op de zakelijke afnemers”.
Als meest groene energieleverancier van Nederland willen wij onze verantwoordelijkheid nemen.

Kan ik meedenken met Qurrent Zakelijk?
Jazeker! Voor het ontwikkelen van Qurrent Zakelijk willen we graag een ledenpanel samenstellen. Een groep community-leden die samen met ons nadenkt over hoe onze dienstverlening zo goed mogelijk op de wensen van ondernemers aansluit.

We zijn een lerende organisatie dus we beginnen klein. Daarom starten we met een 1- en 3 jaar contract, een keurige nota op naam van je bedrijf en de mogelijkheid om het financieel overzicht van al je adressen in een online omgeving in te zien.

Samen met jullie geven we de rest van Qurrent zakelijk vorm. Dus heb jij een idee over hoe we bijvoorbeeld het beste kunnen ondersteunen in subsidie aanvraag of hoe we je kunnen helpen met het treffen van besparingsmaatregelen? Sluit je dan aan bij ons ledenpanel!

Hoe meld ik mij aan?
Meld je aan door een reactie achter te laten in dit topic. Het ledenpanel is een nieuwe openbare categorie op de community vanaf 1 december 2017. Tot 1 februari kun je je ideeën en tips met ons delen. We zullen jou als panellid om input vragen bij het opstarten van nieuwe projecten voor onze zakelijke leden, maar ook word je in de toekomst uitgenodigd voor ontbijtsessies of andere netwerkbijeenkomsten.

Als lid van ons ledenpanel ben je altijd als eerste op de hoogte van onze ontwikkelingen en heb je de mogelijkheid te helpen om het Nederlandse bedrijfsleven te verduurzamen.

Ben je geen zakelijke gebruiker, maar vind je het wel leuk om mee te denken over dit nieuwe contract? Dan ben je uiteraard ook welkom om mee te denken!

Groeten van Frits
icon

Beste antwoord door Frits van Qurrent 18 december 2017, 15:52

Hoi allemaal bedankt voor jullie enthousiasme om mee te denken!

'Denk mee over zakelijk' wordt iets uitgesteld. Ik verwacht eind januari te weten wanneer en waarvoor we jullie input nodig hebben.

Maar mocht je in de tussentijd al ideeën of tips hebben hoor ik het natuurlijk graag 😀.

Groeten van Frits
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5
Badge +13
@HenkdenBoer, @Jaco Kalfsbeek, @Trevor, @B.Fris, @JohnKemmer, @Dolde Grieze, @JanMeijers, @F.E.Vos, @FransvanWoerkom, @Gerco, @HagedeVries, @Waai, @RichardSpijkers vinden jullie het leuk om over dit nieuwe type contract online mee te denken? Groetjes, Tanja 🙂
Reputatie 1
Badge +4
Dag Tanja,
Net als de anderen ben ik op dit moment ook geen zakelijk gebruiker, dus ik denk dat je aan mijn inbreng niet heel veel hebt. Ik ben wel op afstand betrokken bij de energiecontractering van een zeer grote grootverbruiker, dus als er heel weinig aanmeldingen zijn dan wil ik op basis van dat beetje kennis wel meedenken.
Badge +3
Tanja,

Ben met pensioen, maar bij mijn werkzame leven in de mkb ben ik vaak genoeg met contacten om gegaan.

Dus als je denkt dat ik mee kan denken zal ik mijn bescheiden mening kunnen/willen geven.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ookal hebben jullie indirect of helemaal geen ervaring met zakelijke contracten is ook jullie input enorm welkom 🙂
Groeten van Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Prenger, heel graag! Ik heb je naam genoteerd :)
Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @J. van Litsenburg , bedankt voor je advies!

De collectiviteitsbonus vind ik ook een interessante optie.

Merk je in het controleren van de energierekeningen bij je werkgever dat bepaalde dingen nog een handig of juist onhandig zijn?

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +14
Heb enkele jaren geleden ook een zakelijk energiecontract gehad bij Nuon achteraf gezien vraag ik mij af wat ik er mee ben opgeschoten.
Reputatie 5
Badge +14
Laat ik mij dan toch maar beschikbaar stellen, alle beetjes helpen.
Badge +1
Ik controleer o.a. de energierekeningen van mijn werkgever en ben in die zin dus 'een zakelijke gebruiker'. Ik denk daarom ook graag mee over Qurrent Zakelijk. Helaas beslis ik niet over onze contracten, maar ik kan natuurlijk wel adviseren.

Ik ben zeker benieuwd naar het vervolg.
Badge +1
Om een voorzet te geven: in hoeverre bestaat er de mogelijkheid dat pensioenfondsen investeren in duurzame maatregelen bij deelnemende bedrijven? Er bestaat nu een wirwar aan subsidies en andere regelingen van verschillende overheden, maar over een (goedkope) lening bij het eigen pensioenfonds lees ik maar weinig. Ik kan me zomaar voorstellen dat dit een reële optie is voor financiering van duurzame maatregelen. Een mogelijk voordeel is dat pensioenfondsen hiermee een stabieler rendement kunnen halen en meteen kunnen werken aan hun eigen MVO-doelstelling. En laten we wel wezen: met een pensioenpot van €1.500 mld moet hier toch ruimte voor zijn?

Qurrent zou daarnaast een rol kunnen spelen in het begeleiden van bedrijven in het kader van het duurzaam activiteitenbesluit. Dat houdt in het opstellen van een stappenplan naar een duurzamere bedrijfsvoering en het optreden als strategisch partner ("Janssen B.V. bruist, dankzij de groenste energieleverancier").

Niet onbelangrijk is natuurlijk dat Qurrent blijvend scherpe leveringstarieven biedt. Als het Qurrent lukt om het eigen verdienmodel trouw te blijven, wordt energie tegen inkoopprijs geleverd en wordt de winst ergens anders uit gehaald (zoals vastrecht en dienstverlening).

Afsluitend is er misschien nog de optie om een soort collectiviteitsbonus te geven aan werknemers van bedrijven.
Badge +1
Met de energierekeningen lijkt het wel mee te vallen. Als je eenmaal begrijpt hoe het werkt, is het toch vrij eenvoudig. Ik vergelijk maandelijks verbruiken en factuurbedragen met vergelijkbare periodes. Bij grote afwijkingen onderzoek ik waar het aan kan liggen en neem indien nodig maatregelen.
Het is wel handig als het netto factuurbedrag duidelijk wordt vermeld.

Wij krijgen maandelijks achteraf gefactureerd (wel zo prettig), maar ik kan me voorstellen dat kleinzakelijke klanten toch liever met voorschotten en een jaarafrekening werken.

Ik krijg ook facturen waarop staat uitgelegd waaruit de opwek van twee jaar geleden uit heeft bestaan. Totaal niet interessant natuurlijk (op een factuur), het dat kan ook op de website worden gepubliceerd.

Als grootzakelijke klant krijgen wij netbeheer en meetdiensten apart van de levering gefactureerd. Ook hier kan ik me voorstellen dat kleinzakelijke klanten toch liever alles samen op een factuur zien.
Het was wel even lastig toen vorig jaar het netbeheer werd opgesplitst in netbeheer en meetdiensten (nutsvoorziening versus commerciële diensten).
Badge +1
Met de energierekeningen lijkt het wel mee te vallen. Als je eenmaal begrijpt hoe het werkt, is het toch vrij eenvoudig. Ik vergelijk maandelijks verbruiken en factuurbedragen met vergelijkbare periodes. Bij grote afwijkingen onderzoek ik waar het aan kan liggen en neem indien nodig maatregelen.
Het is wel handig als het netto factuurbedrag duidelijk wordt vermeld.

Wij krijgen maandelijks achteraf gefactureerd (wel zo prettig), maar ik kan me voorstellen dat kleinzakelijke klanten toch liever met voorschotten en een jaarafrekening werken.

Ik krijg ook facturen waarop staat uitgelegd waaruit de opwek van twee jaar geleden uit heeft bestaan. Totaal niet interessant natuurlijk (op een factuur), het dat kan ook op de website worden gepubliceerd.

Als grootzakelijke klant krijgen wij netbeheer en meetdiensten apart van de levering gefactureerd. Ook hier kan ik me voorstellen dat kleinzakelijke klanten toch liever alles samen op een factuur zien.
Het was wel even lastig toen vorig jaar het netbeheer werd opgesplitst in netbeheer en meetdiensten (nutsvoorziening versus commerciële diensten).
Badge +2
ik wil best mee denken.
Ben idd geen zakelijke gebruiker.
Maar mijn vrouw heeft wel een zaak en hebben met het energie contract ook zitten kijken om naar qurrent te gaan (niet gebeurd nog).
Zakelijke besparingen altijd interessant.
Natuurlijk zelf al veel gedaan daar op de zaak om het verbruik flink terug te dringen zonder teveel kosten, vooral afgelopen jaren kunnen we niet investeren in verduurzamen waar misschien wel meer zakelijke gebruikers last van hebben als de zaak niet vermogend genoeg is.
Hallo Tanja,

Ik ben inderdaad ook geen zakelijke gebruiker, en hoewel ik jullie (toekomstige) initiatieven uiteraard steun ben ik niet echt van toegevoegde waarde wat dit betreft.

succes
Badge +1
Hoi allemaal bedankt voor jullie enthousiasme om mee te denken!

'Denk mee over zakelijk' wordt iets uitgesteld. Ik verwacht eind januari te weten wanneer en waarvoor we jullie input nodig hebben.

Maar mocht je in de tussentijd al ideeën of tips hebben hoor ik het natuurlijk graag 😀.

Groeten van Frits
Reputatie 2
Badge +8
Fijn dat we altijd op je kunnen rekenen John!

Onze topper!

Groetjes,
Giulia
Badge
Beste Tanja,
ik wil ook wel meedenken. Kom beroepsmatig regelmatig in aanraking met zakelijke contracten.
Reputatie 4
Badge +12
De provincie Groningen heeft een fonds ingesteld voor de financiering van maatschappelijke projecten. Ook voor bedrijven die willen investeren in energiebesparing en duurzame energievoorziening:

http://www.revolverendfondsgroningen.nl/Wat-we-doen.html
Badge +3
Hallo Tanja,

Ik verwacht dat mijn inbreng over dit onderwerp nihil is, dus doe ik hier niet aan mee.

Succes gewenst door D'olde Grieze
Reputatie 3
Badge +10
hoi tanja,

ik ben geen zakelijke gebruiker maar wel een lease rijder welke stoom uit mijn Eigen aansluiting haal en dat weer zakenlijk met mijn werkgever verreken, ik zou best wel wat zakelijk input kunnen geven, en wie weet kan ik mijn werkgever overhalen om misschien ook over te stappen ?.

zou graag mee doen met jullie sessie's

Reageer