Beantwoord

Live chat Qurrent

• 17 december 2018
  • 14 reacties
  • 256 keer bekeken

Badge +2
Op de site van Qurrent komt telkens live chat in beeld.
Maar als je er klikt is er niemand aanwezig.

Mooie live chat. 0% toegevoegde waarde.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 19 december 2018, 13:43

Hoi @Emstelon,

Dankjewel voor je bericht! De chat is inderdaad op dit moment niet altijd actief.
De laatste tijd hebben we hier niet veel gebruik gemaakt. We gaan dit wel meer oppakken weer. Vanmiddag is een collega van mij weer beschikbaar op de chat!

Groet, Joost
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Emstelon,

Dankjewel voor je bericht! De chat is inderdaad op dit moment niet altijd actief.
De laatste tijd hebben we hier niet veel gebruik gemaakt. We gaan dit wel meer oppakken weer. Vanmiddag is een collega van mij weer beschikbaar op de chat!

Groet, Joost
Badge
Deze Live chat functie heb ik de laatste tijd nooit meer online gezien. De Qurrent-medewerkers zijn ook al niet erg actief in de Community. Allemaal fijne (kerst) vakantie?!
Ik was altijd erg tevreden over Qurrent, maar klantenservice is ver te zoeken...
Badge +2
Ja, volgens mij zijn ze inderdaad op vakantie, maar echt snel zijn ze nooit geweest.
Ben ook steeds tevreden geweest totdat ik onlangs erachter kwam dat ze mij maar €22,50 terug betaalde
voor mijn borg van €89 voor de Qbox Duo, terwijl ik ook nog eens gevraagd heb voor mijn overstap naar een
andere leverancier of ik de Qbox gewoon kon blijven gebruiken.
Nu blijkt bij navraag, aangezien ik per toeval zag dat ze per 1-1-2019 stoppen met de Qbox, dat als je de borg geheel terug
wil je de Qbox binnen 1 maand na de overstap moets retourneren.
De gebruikersvoorwaarden werden mij bij bestelling Qbox niet overhandigd of opgewezen, maar ook niet bij de betreffende navraag
voor mijn overstap.
Hadden ze oo zijn minst de gebruikersvoorwaarden bij de bestelling kunnen stoppen zodat de klant op de hoogte was.

Ik wacht nu ook nog steeds op antwoord of ze het resterende bedrag aslnog terugstorten, anders wordt het een rechtsbijstandverzekeringszaak. Andere klanten kregen wel hun gehele borg terug. Geen appels met peren gaan vergelijken, 1 lijn trekken.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Emstelon,

Op basis van de mono Qbox kreeg je €22,50 terug, maar dat stond niet goed in ons systeem. Inmiddels is er ook nog €26,50 overgemaakt zodat je in totaal als compromis €49 van ons hebt ontvangen voor de Qbox. De volledig borg kan je helaas niet meer terugkrijgen, omdat je dan binnen 1 maand de Qbox had moeten retourneren.

Groet,

Fokke
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @J.J. Brinkman,

Door de drukt rondom de jaarwisseling zijn er dezer dagen geen chatmedewerkers beschikbaar. Voor kerst is dat wel een aantal dagen weer geweest en in het nieuwe jaar zal dit weer worden opgepakt. Het is echter een functie die door de extreme drukte heel lang niet goed bereikbaar was. Tot die tijd kan je ons bereiken via de community, daar proberen we eerst te kijken of mensen elkaar kunnen helpen. Of anders kan je ons telefonisch of per mail bereiken.

Groet,

Fokke
Badge +2
Hoi @Emstelon,

Op basis van de mono Qbox kreeg je €22,50 terug, maar dat stond niet goed in ons systeem. Inmiddels is er ook nog €26,50 overgemaakt zodat je in totaal als compromis €49 van ons hebt ontvangen voor de Qbox. De volledig borg kan je helaas niet meer terugkrijgen, omdat je dan binnen 1 maand de Qbox had moeten retourneren.

Groet,

Fokke

Fout in het systeem? Wat een lariekoek. Geloof je dit nu zelf?

Het jaar goed afsluiten? Nee dus! Jullie zijn in gebreke gebleven door mij niet te wijzen op de gebruikersvoorwaarden van de Qbox Duo, niet tijdens het bestelproces, niet bij de bestelling en niet bij mijn navraag of ik de Qbox gewoon kon gebruiken na de overstap.

"Was geen probleem" volgens Nina.

Zij had mij toen kunnen en moeten wijzen op de gevolgen van doorgebruiken. Een bezitter van de Qbox die in februari overstapte naar een andere leverancier krijgt wel zijn borg terug zonder de Qbox te retourneren!!!!
Waarom de een wel volledig zijn borg teruggeven en de ander niet? Hier zitten jullie echt fout.

Dit is de laatste keer dat ik aan jullie vriendelijk verzoek om het gehele bedrag te retoruneren.
Hier wil ik dan uiterlijk vandaag om 17 uur een antwoord op.

Blijft dit negatief dan schakel ik echt mijn rechtsbijstandverzekeraar in en zijn de kosten voor jullie.
Badge +2

Hoi @Emstelon,

Groet,

Fokke
Fout in het systeem? Wat een lariekoek. Geloof je dit nu zelf?

Het jaar goed afsluiten? Nee dus! Jullie zijn in gebreke gebleven door mij niet te wijzen op de gebruikersvoorwaarden van de Qbox Duo, niet tijdens het bestelproces, niet bij de bestelling en niet bij mijn navraag of ik de Qbox gewoon kon gebruiken na de overstap.

"Was geen probleem" volgens Nina.

Zij had mij toen kunnen en moeten wijzen op de gevolgen van doorgebruiken. Een bezitter van de Qbox die in februari overstapte naar een andere leverancier krijgt wel zijn borg terug zonder de Qbox te retourneren!!!!
Waarom de een wel volledig zijn borg teruggeven en de ander niet? Hier zitten jullie echt fout.

Dit is de laatste keer dat ik aan jullie vriendelijk verzoek om het gehele bedrag te retoruneren.
Hier wil ik dan uiterlijk vandaag om 17 uur een antwoord op.

Blijft dit negatief dan schakel ik echt mijn rechtsbijstandverzekeraar in en zijn de kosten voor jullie.

Het gesprek met Nina heb als bestand opgeslagen alsmede het bewijs dat een andere klant eerder dit jaar zijn gehele borg terug kreeg zonder de Qbix te retourneren!!
Waar willen jullie mijn geld in investeren? Feyenoord? Dacht het toch niet.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Emstelon,

De fout in het systeem was dat er in jouw account een Mono Qbox geregistreerd stond terwijl je een Duo had besteld. Dit hebben we terug kunnen vinden in de bestelling van de Qbox. Je zou eigenlijk 25% van je aanschafwaarde terugkrijgen, maar door onze fout in eerste instantie door de restwaarde van de mono over te maken hebben we je nu ter compensatie meer dan 50% van de restwaarde overgemaakt. Dit is al meer dan het dubbele dan waar je recht op hebt.

Groet,

Fokke
Badge +2
Ik heb recht op €89 door jullie gebrekkige communicatie! Jullie hebben mij nooit eerder gewezen op de gebruikersvoorwaarden!

Ik heb de zaak inmiddels al aangemeld bij Achmea rechtsbijstandverzekeraar.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Emstelon,

Zoals ik eerder liet weten onder een andere topic, kan ik helaas niet iets anders mededelen dan mijn collega's eerder hebben gedaan. Het staat je natuurlijk helemaal vrij om hierover contact op te nemen met derden.

Groet,
Tomer
Badge +2
Borg is iets wat je van te voren betaald en terugkrijg als er niks kapot wordt gemaakt.
Jullie hebben mij niet actief gewaarschuwd dat als je bij overstap de Qbox blijft gebruiken, je de borg niet terugkrijgt!

Er zijn meerdere oud klanten die wel hun borg volledig terug hebben gekregen. Hoe wordt hier gemeten?

Jullie moeten een luisterend oor hebben voor jullie klanten en niet een eenzijdige beslissing doorvoeren zonder met de klanten te overleggen.
Klanten lopen weg en op dit moment, zolang jullie niet de volledige borg terugbetalen, kom ik nooit meer als klant bij Qurrent en maak mooie anti reclame voor jullie.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi @Emstelon,

Ik heb je verzoek nogmaals doorgezet naar de verantwoordelijk persoon. Ik hoor daar vrijdag meer over.

Groet,

Fokke
Bizar, ik zit in dezelfde situatie waarbij mij niks is verteld over het retourneren binnen 1 maand voor volledige teruggave. Nu heb ik zelfs een reactie gekregen dat ik überhaupt geen geld meer terug krijg omdat de Qbox Duo niet binnen 1 maand is geretourneerd, iets dat ik nóg vreemder vind. Het hele concept van een borgbedrag wordt hier niet juist gehanteerd lijkt het wel.
Blijkbaar krijg je via deze community betere service dan via email (waar je 12 dagen op kan wachten), dus ik krijg graag contact met een medewerker die wel weet wat er destijds is afgesproken en onvoldoende toegelicht, zodat ik de 89 euro borg of een flink gedeelte hiervan terug krijg. Adres was 7514CM nr10 toevoeging 50, of kijk even in jullie mailbox...
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PMorsinkhof.

Bedankt voor je bericht.

De regeling waarbij je borg betaald voor de Qbox was een speciale dienst die wij aanboden aan klanten die ook een energiecontract bij ons hadden. Mensen die geen energiecontract bij ons hadden betaalden een aanschafwaarde voor de Qbox.
Logischerwijs blijft deze borgregeling alleen van toepassing als je een energiecontract bij ons hebt. Als je dit energiecontract beëindigt, kon je nog steeds van de Qbox gebruik blijven maken maar dan werd dit wel gezien als een overname. Als je de borg terug wilde bij beëindiging van je energiecontract, diende je de Qbox binnen één maand na beëindiging naar ons retour te verzenden. Dit wordt ook vermeld in de voorwaarden, waarnaar wij altijd hebben verwezen met de informatieflyer in de doos van de Qbox.

Helaas heb je dus geen recht op uitbetaling van (een gedeelte van) de borg die je destijds hebt betaald.

Groeten,
Julian

Reageer