Beantwoord

Alles elektrisch nu gascontact opzeggen?

• 17 januari 2018
  • 4 reacties
  • 271 keer bekeken

Beste Qurrent,

Wij zijn bezig om ons huis duurzaam te voorzien van energie, met zonnepanelen, warmtepomp etc.
We zijn nu zover dat we geen gas meer nodig hebben, kan ik nu het gascontact met jullie opzeggen zodat ook het maandelijkse vastrecht komt te vervallen? En zo ja, hoe regel ik dit?
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 22 januari 2018, 10:55

Hallo Rolf,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat goed om te lezen dat je zo goed bezig bent met duurzaamheid en met het vergroenen van je woning.

John, en Richard, bedankt voor jullie input en hulp!

Wanneer je een actieve aansluiting hebt, dan ben je verplicht om hier een energieleverancier voor te hebben. Wil je je gasaansluiting toch verwijderen? Dan klopt het dat hier kosten aan zijn verbonden.

Via je netbeheerder kun je de gasmeter tijdelijk of definitief verwijderen. Bij Liander kun je dit hier aangeven.

Wanneer dit wordt geregeld door Liander, hoef je niet je contract bij Qurrent hiervoor stop te zetten. Wij krijgen van de netbeheerder door dat de meter administratief uit wordt gezet, en dit wordt dan hier verwerkt.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Groet, Nina
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +10
Rolf,

goede vraag ben zelf ook bezig met zo een actie heb alleen nog ketel op gas.
maar heb ff vraag voor je, wat het je als aansluiting voor je woning nu nodig dan?, 3x25 of 3x35 amp.
meer uit nieuwschierigheid, weet ik waar ik rekening mee moet houden.

@Giulia van Qurrent

kun je van je contract zo een optie laten vervallen/opzeggen, of zitten daar consequenties aan en zo ja welke, wat kan wel en niet?

Groet,
richard
Hoi Richard. Bij ons was 3x25amp genoeg, ik denk dat dit bij de meeste huizen toereikend is. 3x35 heeft volgens mij ook een behoorlijke hoger vastrecht, terwijl 3x25 niet duurder is dan 1x25

Over het contract, vandaag ook telefonisch contact gehad met Qurrent, dit was het antwoord op mijn vraag:
"Zoals telefonisch afgesproken, heb ik nagevraagd of wij verplicht zijn gas te leveren zolang jij een gasaansluiting hebt.

De conclusie is dat wij niet verplicht zijn gas te leveren zolang je een aansluiting hebt. Eventuele kosten die de netbeheerder als gevolg hiervan in rekening brengt omdat je gasaansluiting wordt verwijderd, zijn echter buiten Qurrent om."

Ik ga nu mijn gascontract opzeggen bij Qurrent en dan ben ik benieuwd wat er verder gebeurd. Opzeggen via Liander/mijnaansluiting.nl kost 600 euro, wat natuurlijk een belachelijk bedrag is als je geen gebruik meer wilt maken van een dienst. Ik hoop dat het via deze route lukt om dat bedrag niet te betalen. Wat mij betreft hoeft de gasmeter ook niet weg, als ik maar af ben van de maandelijkse kosten.
Reputatie 5
Badge +14
Als je de gasmeter niet laat weghalen zal de netbeheerder je toch de jaarlijkse aansluitkosten (onbemeten) in rekening brengen.
Voor wat betreft het weghalen van de gehele gasaansluiting incl. meter zal je inderdaad moeten betalen maar houdt er rekening mee dat als je gaat verhuizen de gehele aansluiting weer zal moeten worden teruggeplaatst en dat is nog een stuk duurder dan het weghalen.
Ergo, je zal beide bedragen op moeten tellen en voor je zelf moeten overwegen wat het goedkoopste zal zijn. jaarlijks toch aansluitkosten betalen van pakweg € 100,00 of verwijderen en terugplaatsen van zo'n € 1500,00.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Rolf,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community. Wat goed om te lezen dat je zo goed bezig bent met duurzaamheid en met het vergroenen van je woning.

John, en Richard, bedankt voor jullie input en hulp!

Wanneer je een actieve aansluiting hebt, dan ben je verplicht om hier een energieleverancier voor te hebben. Wil je je gasaansluiting toch verwijderen? Dan klopt het dat hier kosten aan zijn verbonden.

Via je netbeheerder kun je de gasmeter tijdelijk of definitief verwijderen. Bij Liander kun je dit hier aangeven.

Wanneer dit wordt geregeld door Liander, hoef je niet je contract bij Qurrent hiervoor stop te zetten. Wij krijgen van de netbeheerder door dat de meter administratief uit wordt gezet, en dit wordt dan hier verwerkt.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden!

Groet, Nina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen