Beantwoord

Als je meer stroom opwekt dan verbruikt, loopt je meterstand dan ook terug?

• 5 juli 2017
  • 8 reacties
  • 467 keer bekeken

Over de maand juni heb ik volgens de Qurrent Qbox -156 Kwh verbruikt. Dat betekent dus dan ik 156 Kwh meer heb opgewekt met mijn zonnepanelen dan dat ik in de maand juni aan stroom heb verbruikt. Kijkend naar mijn meterstanden dan zie ik dat de meterstand op 1 juni lager was dan op 1 juli. Het verschil is +104 Kwh. Hoe is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 11 juli 2017, 03:41

Waarom zijn er geen teruglever meterstanden? Die zou je onder Meterstanden ook moeten zien. Of heb je geen slimme meter? Dan zou toch op z'n minst de echte meter moeten teruglopen.

Groet, Frans
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hoi A.J.vanBergen,

Omdat je geen Qbox Solar hebt, gaat jouw verbruik inderdaad in de min zodra je meer opgewekt hebt dan verbruikt.

Wat betreft de meterstanden zou ik graag een screenshot willen ontvangen van wat je probeert aan te geven zodat ik dit kan uitzoeken.
Het teruglopen hangt namelijk af van wat voor meter je hebt, maar ben benieuwd waar je het teruglopen van de meterstanden ziet.

Jouw Qbox is even ontkoppelt geweest en heb dit nu weer aan jouw e-mailadres gekoppeld.

Groeten van Giulia
Beste Giulia,
Hierbij een screen shot van de website mijn energie over de maand juni 2017. Daarnaast heb ik gekeken naar de meterstanden op de website die geven de volgende waarden:
laag - 1 juni 3344 en op 30 juni 3403 = 59 kwh
Hoog - 1 juni 3711 en op 30 juni 3750 = 35 Kwh dat is samen 98 Kwh voor de maand juni.

In het screenshot zie je dat het op -156 Kwh staat.
Hallo Guilia,

Heb je al kunnen ontdekken hoe het komt dat mijn meterstanden toch hoger uitvallen in de maand juni, omdat ik meer lever dan verbruik. Ik hoor graag je antwoord.
Ook is mijn app nog steeds in onderhoud als ik die aanklik. Dus digitaal is het nog niet op orde.
Reputatie 4
Badge +12
Waarom zijn er geen teruglever meterstanden? Die zou je onder Meterstanden ook moeten zien. Of heb je geen slimme meter? Dan zou toch op z'n minst de echte meter moeten teruglopen.

Groet, Frans
Beste Frans,

danķ voor je bijdrage. Ik heb inderdaad een slimme meter en daar kan ik zien dat ik naast mijn verbruik ook mijn terugleverstanden kan bekijken. Van de energiemaatschapij had ik dan ook dit simpele antwoord verwacht. "Nee een slimme meter loopt niet terug maar de geleverde stroom wordt op de meter apart weergegeven, naast de verbruikte stroom."

Dank voor je tip.

Groet, Anton
Hoi Frans en Anton,

Goed om te lezen dat jullie er op deze manier uit zijn gekomen.
De Community is er juist voor bedoeld dat leden elkaar kunnen helpen!
Het klopt inderdaad dat je met vier telwerken twee verbruiks-telwerken en twee teruglever-telwerken hebt.
Bedankt voor je reactie Frans!

Groeten van Vita
Reputatie 5
Badge +14
Hoi Frans en Anton,

Goed om te lezen dat jullie er op deze manier uit zijn gekomen.
De Community is er juist voor bedoeld dat leden elkaar kunnen helpen!
Het klopt inderdaad dat je met vier telwerken twee verbruiks-telwerken en twee teruglever-telwerken hebt.
Bedankt voor je reactie Frans!

Groeten van Vita
Een hoog en laag telwerk voor verbruik en een hoog en laag telwerk voor terugleveren.
Reputatie 3
Badge +8
Dat klopt, John!
Bedankt voor de verheldering.

Groetjes, Nina

Reageer