Biodom C15 gratis CV pelletkachel

• 12 november 2016
  • 15 reacties
  • 3521 keer bekeken

Badge +1
Mooie aanvulling op de Warmtepomp en deelvervanging voor de CV.

3200 euro kostprijs en 3200 euro subsidie.
Ding zou perfect in de garage kunnen, waren het niet dat de rookgasafvoer vrij zicht moet hebben over een flink aantal meters.
Voor het tuinhuisje is ie wat aan de grote kant.

Iemand hier kennis over rookgas afvoer eisen voor dit soort kachels?

15 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Hendrik,

Wij weten helaas niet hoe het zit met de rookgas afvoer eisen voor pelletkachels. Misschien weet iemand anders uit de community het antwoord?

Veel mensen zijn ook geen voorstanders van pelletkachels omdat je alsnog fossiele brandstoffen ermee verstookt en extra vervoer creëert voor het vervoeren van de pellets.

Groetjes, Tanja
Badge +1
Ik wil er geen pallets in stoken hoor
Hoi, ik heb er naar gekeken en vind het wel een mooie oplossing. In combinatie met een boiler heb ik dan geen gasaansluiting meer nodig. De gasmeter moet bij mij ook nog worden verplaatst dus dat vervalt dan ook.

Ik heb zojuist een prijsopgave gevraagd voor een setje.

Arjen
Badge +2
@hendrik: wat ga je er dan in stoken, er zullen toch fossiele brandstoffen in moeten?
Badge +1
pEllets
Badge +5
Voor de duidelijkheid, dit zijn pellets.
https://belgie.carbu.com///index.php/pellets
Ben inmiddels de pelletketel staan. Werkt prima en het gasverbruik zal vast minder worden. Heb een biodom lx 21 geplaatst.

Nu met subsidie voor nul euro. Was alleen wat kwijt voor aansluitmateriaal. Ik weet niet of het echt groener is maar het is een mooie techniek.

Groet arjen
Badge +5
Pellets din+, 100 % naaldhout
Vanaf € 217,80 per pallet, € 3,29 per zak of € 0,2192 per kilo
1 pallet pellets voor de eenheidsprijs van € 234,30
+ € 25 leveringskosten
+ € 10 waarborg (€ 10 per pallet).
Totaalprijs: € 269,30 inclusief btw, levering en waarborg.
Elke pallet bevat 66 zak van 15 kilo pellets
(prijs in Belgie)

Gasverbruik en jaarfactuur wordt lager maar Pellets zijn ook niet gratis en je moet er heen rijden om ze te halen of betalen om ze te laten brengen.
Is gas dan niet goedkoper, en schoner?

Het voordeel is dan weer dat je geen vaste netwerkkosten hebt, hier 6,35 per maand.
Stroom en gas samen is 12,70 per maand.
(of je moet je gasaansluiting houden dan ben je nog meer kwijt)

Het zou mij trouwens niet verbazen als mensen andere manieren gaan zoeken om het huis te verwarmen om onder de hoge vaste maandkosten uit te komen.
In feite zouden die vaste lasten ervoor kunnen zorgen dat op den duur het milieu er op achteruit gaat.
Het klopt dat het niet direct voordeliger is. Voor mij wel omdat de ketel vervangen moest worden. De gasmeter verplaatst moest worden en er subsidie op de pelletketel zat.

De ketel was voor mij gratis.
Badge +5
Dan heb je goede zaken gedaan Arjen 😉
Samen met een andere techniek vind ik het zo een top oplossing.
Badge +2
Je hebt pelletkachels die ook op je c.v. kan.
Daardoor blijft je radiators/vloerverwarming ook werken en kan zelfs de warmte naar andere ruimtes.
Ook hebben sommige meerdere ventilatie openingen die je kan gebruiken om een andere ruimte te verwarmen.
Overigens heeft de dielle kachels tegenwoordig een andere manier van pellets aanvoeren waardoor ze nog beter werken zie site http://www.pelletkachels.nl/pelletkachel-met-cv-aansluiting/
Deze vraag was begonnen om een pelletketel. Deze is als vervanger van de cv ketel dus deze verwarmt altijd meerdere ruimtes.

Ik ben nu aan het zoeken naar een zonneboiler om deze ook te gaan aansluiten icm de ketel.
Badge +1
Deze vraag was begonnen om een pelletketel. Deze is als vervanger van de cv ketel dus deze verwarmt altijd meerdere ruimtes.

Ik ben nu aan het zoeken naar een zonneboiler om deze ook te gaan aansluiten icm de ketel.

Is ie een beetje schoon en storingsvrij?
Zorg er voor dat je een zonnecollector goed op het zuiden zet, anders heb je er in de winter nix aan.
Mijn solesta op 285 graden (WNW) en 45 graden (dakhelling) heeft uit zichzelf nog geen warm water opgeleverd.
Max collectortemp is nog niet hoger dan 42 graden (celsius) geweest. Pompje slaat pas aan bij 60.
Badge
hoi hendrik
mijn zonnecollector draait op dagen als nu met strak blauwe lucht heel de dag.
mijn pompje gaat draaien zodra paneel twaalf graden warmer is dan meetpunt onder in buffervat.

Reageer