CV inregelen, CV waterzijdig regelen

• 8 januari 2018
  • 24 reacties
  • 3360 keer bekeken

Badge +1
Ik heb op de community gezocht maar heel weinig de woorden "waterzijdig" of "inregelen" gevonden.
Toch het lijkt me belangrijk dat het verwarmingswater op een vloeiende manier door alle radiatoren stroomt zodat het gehele CV installatie optimaal werkt.

Zijn er mensen hier die hun installatie hebben laten inregelen of die het zelf hebben uitgevoerd?

Ik heb zelf een cv-inregelen kit online gekocht, en ben bezig met de eerste stap van de procedure, maar ik moet zeggen dat het niet makkelijk is. Bij het meten van de temperatuur met de geleverde laser thermometer krijg ik resultaten die best verschillen.

Ik zal hier verder mijn ervaring delen. Tips zijn zeker welkom!

24 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Goede vraag Alex, dat is inderdaad een nog niet zoveel besproken onderwerp. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

@Prenger , @JohnKemmer of @hetbruineleven hebben jullie hier misschien ervaring mee?
Reputatie 3
Badge +7
Alex en Tanja, ik kan jullie hier niet verder mee helpen. Wij wonen in een appartement en krijgen warmte en koeling via de vloer d.m.v. koude- en warmteopslag vanuit de diep gelegen grondlagen waarmee met minimale CO2-uitstoot ’s winters worden verwarmd en zomers worden gekoeld.

Geen radiatoren en geen CV ketel dus.

succes,
Jan de Bruijn
Reputatie 5
Badge +13
Ah helaas, bedankt voor reageren Jan! 🙂
Badge +1
Hier mijn ervaring verder delen!

Eerst moest ik de "radiatortest" uitvoeren. Met deze test moet je de volgorder van de inregeling bepalen. Op papier is het vrij simpel:
  • alle radiator die je (gedeeltelijk) gebruik in de winter volledig openen
  • alle voetventiel van de radiator volledig openen
  • CV temperatuur op 80 zetten
  • meten met de meegeleverde laser thermometer de aanvoer en afvoer van de radiators
  • kleine formula uitvoeren en voila, job doen.