Beantwoord

Gebruikt iemand hier nog meer de tado als thermostaatkraan?

• 13 juni 2017
  • 1 reactie
  • 801 keer bekeken

Badge +4
de tado heeft een hele mooie optie om het warm water te sturen, ik heb nu mengkranen hangen en bad thermostaatkranen zijn heel prijzig, daarbij word daar in mijn ogen met een te warme aanvoer ook veel gas onnodig verbruikt.

ik geef tado dus voor een half uur de opdracht om mij 40-47 graden te leveren, voor de ombouw en verdere besparingen was 42 en 46 de sweet spot de de lagere voor de douche en de warmere voor het bad.

de reden voor het lagere temperatuur als zuiniger is een lagere temperatuur heeft een hoger rendement bij een hr ketel (ook bij een cv maar on andere redenen) en hoe warmer des te meer leidingverlies en des te meer energie nodig is.
aanmengen is dus in enig zin vloeken bij besparen.

let op dit gaat wel om leidingen zonder opslag, dus dat legionella geen kansen heeft om ruim te delen. 0,3 liter zit in mijn toestel en de leidingtijd.
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 14 juli 2017, 09:02

He Yukia,

Geweldige tip!
Er is een periode ook een actie met de tado geweest, dus er zijn ongetwijfeld meer klanten met een Tado die deze tip kunnen gebruiken!
Zoals je ook al eerder is ook dit topic een goed voorbeeld van een praktisch advies om extra te kunnen besparen.
Hier hebben we het topic waar nog meer bespaartips staan, waar deze Tado-tip ook mooi tussen past!

Groetjes, Vita
Bekijk origineel

1 reactie

He Yukia,

Geweldige tip!
Er is een periode ook een actie met de tado geweest, dus er zijn ongetwijfeld meer klanten met een Tado die deze tip kunnen gebruiken!
Zoals je ook al eerder is ook dit topic een goed voorbeeld van een praktisch advies om extra te kunnen besparen.
Hier hebben we het topic waar nog meer bespaartips staan, waar deze Tado-tip ook mooi tussen past!

Groetjes, Vita

Reageer