Heb jij zelf ook groene initiatieven?

• 19 januari 2017
  • 2 reacties
  • 261 keer bekeken

Stichting DOEN ondersteunt naast Qurrent nog meer voorlopers die een groenere, socialere en/of creatievere samenleving willen maken. Het uitgangspunt van de projecten die Stichting Doen steunt, moet groen zijn, iedereen kan meedoen of kunst en cultuur moeten een centrale plaats innemen.

DOEN wil bijdragen aan een groene en innovatieve economie waarin inspirerende ondernemingen werken aan een betere wereld voor mens en milieu. Deze ondernemingen zetten zich actief in om de hele keten van inkoop tot en met verkoop duurzaam te veranderen en groener te maken. Om impact te bereiken is financiële winst een randvoorwaarde en dus geen doel op zich.

Hoe zet jij je actief in om van de wereld een duurzamere en groene wereld te maken?

2 reacties

Reputatie 2
Badge
Ik ben hoegenaamd zover dat ik voor 8 a 9 maanden per jaar geheel selfsupporting ben qua energie.
Qua brandstof helemaal, qua elektra dus 3-4 maanden niet.
Verwarmen doen wij met kort omloophout (wilg - Laurier en wat overig divers snoeihout) van eigen erf in een biomassaketel met buffering.
Elektra komt, nu nog zonder opslag, van een pv installatie.
Zolang we nog volledig mogen salderen is het openbare net mijn virtuele accu. Komt hieraan een einde gaan we verder met een vorm van opslag, om ook in de avonduren eigen zonnestroom te kunnen gebruiken.

Jan
Reputatie 5
Badge +13
Bedankt voor jouw reactie Jan, zo te lezen ben je goed en groen bezig!
En er zitten gelijk tips bij voor onze andere leden :)
Nogmaals bedankt.

Groetjes,
Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen