Beantwoord

Hoe bespaar jij op een hobby-niveau energie?

• 27 juli 2017
  • 3 reacties
  • 254 keer bekeken

Badge +4
Zijn er mensen die op een hobby niveau energie besparen en hun gebruikte producten en kennis willen delen?
Zodat de mensen die weinig geld hebben toch aan besparingen te helpen en zelf hun eigen kleine projecten kunnen opstarten.

mvg John
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent 28 juli 2017, 11:51

Hoi John,

Altijd goed om te horen dat je wilt gaan besparen!
We hebben hier een heel mooi topic waar al heel veel tips zijn gedeeld.
Je vindt hier al veel ervaringen en kennis van anderen.
Wat doe jij momenteel om te besparen? Laat het vooral in het topic weten!

Groeten van Vita
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi John,

Altijd goed om te horen dat je wilt gaan besparen!
We hebben hier een heel mooi topic waar al heel veel tips zijn gedeeld.
Je vindt hier al veel ervaringen en kennis van anderen.
Wat doe jij momenteel om te besparen? Laat het vooral in het topic weten!

Groeten van Vita
Badge +4
@John.v
Persoonlijk ben ik zeer bekwaam in het besparen, schijn meer te laten dan anderen.

De maar in het verhaal is grappig genoeg dat mijn besparen begind bij minimalisme, geen apparaten die ik niet nodig heb of mij een toegevoegde waarde geven. Dingen die ik zat ben bied ik meestal aan voor hergebruik i.p.v. Recyceling.

Een voorbeeld; was de deurbel zat en heb daarom de transformer in de meterkast uitgezet, omdat een bezorger wel heel raar naar een stille deurbel kijkt heb ik hem verwijderd (draden laten zitten maar wel weggewerkt), ik heb nog een algemene bel (hoogbouw) en anders heb ik gewoon een mobiel.

De wasdroger is heilig en de vaatwasser ook maar gebruik die zo slim mogelijk heb een verbruik van 3,5kwh per dag en gasverbruik is het sjv nog 505 van.

Heb een bad en gebruik die ook, hou van een comfortabel huis en geef geen onnodig geld uit maar probeer het maximale uit de euro te halen.
@Yukia bedankt voor je tips!
Heb je er iets aan @John en nog ideeën uit het eerder genoemde topic kunnen halen?
Ik ben erg benieuwd wat jouw eigen tips zijn om te besparen in het huishouden?
Wie weet dat Yukia en anderen daar ook nog iets aan hebben!

Groetjes, Vita

Reageer