Beantwoord

Hoe kan ik een verbruikskostenoverzicht krijgen?

• 22 december 2016
  • 3 reacties
  • 227 keer bekeken

• Q-starter
  • 1 reactie
Hallo,

Ik begrijp dat energieleveranciers iedere twee maanden een verbruikskostenoverzicht moeten sturen naar klanten met een slimme meter. Ik ben klant bij Qurrent sinds afgelopen juli en heb een slimme meter, maar nog nooit zo'n overzicht ontvangen. Kan het zijn dat er iets mis gaat?

Bedankt voor de reactie
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 22 december 2016, 12:29

Hoi Avv,

Je kan de uitleesfrequentie van je slimme meter in Mijn Energie aanpassen naar 2 maandelijks. (Hij stond op niet uitlezen) Dan krijg je automatisch je Verbruikskostenoverzicht elke 2 maanden van ons toegestuurd per e-mail.

Ik heb dit nu meteen voor je aangepast, zodat je de overzichten ook automatisch krijgt :)

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Avv,

Je kan de uitleesfrequentie van je slimme meter in Mijn Energie aanpassen naar 2 maandelijks. (Hij stond op niet uitlezen) Dan krijg je automatisch je Verbruikskostenoverzicht elke 2 maanden van ons toegestuurd per e-mail.

Ik heb dit nu meteen voor je aangepast, zodat je de overzichten ook automatisch krijgt :)

Groetjes, Tanja
Dank je wel Tanja!

Ik zie nu overigens 'niet uitlezen' er niet als optie bij staan, alleen 2 maandelijks of dagelijks, klopt dat? Kan ik het uitlezen - mocht ik dat willen - wel weer uitzetten? En als de uitleesfrequentie uit staat, betekent dat dan ook dat jullie geen meterstanden kunnen aflezen en ze dus handmatig moeten worden doorgegeven, of werkt dat anders?

Zoals je ziet ben ik benieuwd hoe het in zijn werk gaat 🙂 Dank je wel! Aline
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Avv,

Heel goed die nieuwsgierigheid ;)

Normaal gesproken staat 2 maandelijks uitlezen standaard aan. Bij ons stond hij als niet uitlezen. Daar kan je hem zelf niet op instellen. Waarom hij daarop stond, geen idee.

Als hij bij ons op 'niet uitlezen' staat krijgen we nog wel jaarlijks je meterstanden door, maar niet op andere momenten.

Je kan het uitlezen helemaal uit laten zetten bij je netbeheerder, dan kunnen wij ook niet de jaarstanden uitlezen. En moet je het handmatig zelf doorgeven.

Groetjes, Tanja

Reageer