Beantwoord

Ik heb vragen over mijn verlengaanbod.

• 9 december 2018
  • 3 reacties
  • 240 keer bekeken

Badge +4
waarom gaat elke week de aanbieding die ons gedaan is met 90 euro om hoog? heel vreemd na dat je gebeld ben geworden.

vraag 2 hoe bereken jullie de het bedrag van stroom? ik rijg een aanbod van jullie is daar rekening mee gehouden dat ik XXXXX Kwh terug geleverd heb?
wat het lukt zo niet om te vergelijken met andere energie leveranciers!!

mvg John V
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 10 december 2018, 11:50

Hoi John,

bedankt voor je bericht.

Het huidige verlengaanbod dat we je op 17 oktober hebben verstuurd is gebaseerd op een stroomverbruik van 1168 kWh in de daluren en 1136 kWh in de piekuren.
Daarnaast is het verlengaanbod ook gebaseerd op een gasverbruik van 1364 m³ gas. Op basis van dit verbruik stellen wij bij een 3 Jaar Prijs Zeker contract een termijnbedrag van € 141,- per maand voor.

Dat je huidige termijnbedrag steeds verhoogd wordt heeft te maken met dat je contract binnenkort verloopt en je dan over zult gaan op een variabel tarief. Er wordt dan een e-mail verstuurd om je te waarschuwen tegen een hoge bijbetaling als je in het variabele tarief blijft maar volgens mij is er iets in het systeem vastgelopen waardoor je deze mail blijft ontvangen.

Zojuist heb ik het verlengaanbod opnieuw naar je mailadres verstuurd. Hopelijk is deze nu wel goed in te zien. Uiteraard voorzien we je de komende jaren graag weer van de allergroenste energie.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi John,

bedankt voor je bericht.

Het huidige verlengaanbod dat we je op 17 oktober hebben verstuurd is gebaseerd op een stroomverbruik van 1168 kWh in de daluren en 1136 kWh in de piekuren.
Daarnaast is het verlengaanbod ook gebaseerd op een gasverbruik van 1364 m³ gas. Op basis van dit verbruik stellen wij bij een 3 Jaar Prijs Zeker contract een termijnbedrag van € 141,- per maand voor.

Dat je huidige termijnbedrag steeds verhoogd wordt heeft te maken met dat je contract binnenkort verloopt en je dan over zult gaan op een variabel tarief. Er wordt dan een e-mail verstuurd om je te waarschuwen tegen een hoge bijbetaling als je in het variabele tarief blijft maar volgens mij is er iets in het systeem vastgelopen waardoor je deze mail blijft ontvangen.

Zojuist heb ik het verlengaanbod opnieuw naar je mailadres verstuurd. Hopelijk is deze nu wel goed in te zien. Uiteraard voorzien we je de komende jaren graag weer van de allergroenste energie.

Groeten,
Julian
Badge +4
bij het eerste zat ook nog een andere vraag deze staat hier onder

heb de volgende vragen nog voor u hoe bereken jullie de het bedrag van stroom?
ik krijg een aanbod van jullie is daar rekening mee gehouden dat ik 2400 Kwh terug geleverd heb?
wat het lukt zo niet om te vergelijken met andere energie leveranciers!!
dus op wat voor bedrag kim ik nu uit incl teruglevering ?? ( dat krijg ik ook gelijk bij andere engerie bedrijven)
Reputatie 3
Badge +9
Hoi John,

je termijnbedrag voor stroom wordt berekend met behulp van je standaard jaarverbruik (SJV). Dit is het gemiddelde verbruik op je huidige aansluitadres over de afgelopen drie tot vijf jaar.
Je standaard jaarverbruik houdt geen rekening met je teruglevering, wel met het gedeelte van je opwek dat wordt gesaldeerd.

Als ik de 2400 kWh teruglevering wel meeneem in de berekening kom ik uit op een termijnbedrag van € 100,- per maand.

Groeten,
Julian

Reageer