Vraag

Is de weergave van de opwek van mijn windtegoed juist?

• 14 mei 2018
  • 14 reacties
  • 355 keer bekeken

Badge +4

heb 2 windtegoed maar helaas klopt dit niet graag de juiste gegevens wil ik hebben

mvg John V

14 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

Dank voor je vraag. Eén Windtegoed is goed voor 250kWh per jaar, twee dus voor 500kWh. Ik heb het zonet berekend, maar over vier en een halve maand klopt het percentage in vergelijking met het verbruik.

Het kan natuurlijk altijd dat ik het niet goed zie of uitreken. Kun je aangeven wat er volgens jou niet klopt in de weergave?

Groet,
Tomer
Badge +4
vorige keer stond het rondje van % op 54% op 150 kwh nu binnen de kortste tijd 104% dus dit klopt niet.

heb 2 windtegoed dus bij 250x2=500kwh dat is 100% volgens mij zoals het er nu bij staat lijkt dit niet te kloppen.
Of zie ik het verkeer graag duidelijkheid. Hoe zien jullie dit een of andere logica klopt niet.

mvg John V
Badge +4
Ps om de app staan 100% met 180 kWh

dit gaat niet goed vreemd dan mijn energie en de app helemaal niet overeen komen.

aanpassing is op zijn plaats denk ik

mvg John V
Reputatie 3
Badge +9
Hoi John.v,

Ik zie inderdaad dat de opwek in Mijn Energie op 180kwh staat. Aangezien de data van het windtegoed per 1 januari is ingesteld klopt het percentage. Wat voor verbruik zie je momenteel in de app staan?

Groet,

Jeroen
Badge +4
Dat wil jij niet weten net een screenshot gemaak. dit is te mooi voor woorden als deze stand klopt wordt ik duidelijk geflest!! Dit is echt wat mijn app weer geeft ook op mijn vrouws mobiel screenshot gemaakt op 16-05-2018 tijd 13.40

lijkt er op dat ik gelijk ga krijgen het windtegoed systeem niet klop/deugt beste Jeroen

hierbij de bijlage komt net van mijn mobiel

Reputatie 2
Badge +6
vorige keer stond het rondje van % op 54% op 150 kwh nu binnen de kortste tijd 104% dus dit klopt niet.

heb 2 windtegoed dus bij 250x2=500kwh dat is 100% volgens mij zoals het er nu bij staat lijkt dit niet te kloppen.
Of zie ik het verkeer graag duidelijkheid. Hoe zien jullie dit een of andere logica klopt niet.

mvg John V

Ik denk dat je het percentage zelf opgewekte stroom verward met het percentage van de maximale jaaropbrengst van het windtegoed.

Het percentage in mijn energie geeft aan hoeveel van jou verbruik je op dat moment hebt opgewekt met de winddelen. Dit kan per dag veranderen, zowel omhoog als omlaag, afhankelijk van je eigen verbruik en de opbrengst van de windtegoeden.

Van 1 januari tot en met 14 mei hebben de windtegoeden per stuk 90,2 kWh opgebracht, in jouw geval dus 2×90,2=180,4 kWh.

Je hebt in diezelfde periode 173 kWh aan stroom verbruikt.

Het percentage stroom dat je zelf hebt opgewekt is dus: 180,4/173 = 104%

Het weergegeven percentage klopt dus wel degelijk!

Dat het percentage in de app anders is komt omdat de periode waarover de app berekend anders is (vanaf 28 juni 2017 tot heden).

Groet,

MK102
Badge +4
dit kan wel maar dit is nooit zo geweest lijkt mij sterk dat dit in de laatste week verandert is....
per 1 januari is alles weer op nul gezet dit is gewoon niet goed.

blijft het een raar tegoed vinden wou dat ik het nooit aangevraagd had
Reputatie 5
Badge +14
Hoi John.v,
Staar je niet blind op de dagelijkse weergave in de app of ME. Of het nu wel of niet correct wordt weergegeven is van ondergeschikt belang t.o.v het jaartotaal dat gegarandeerd 250 kWh per windtegoed oplevert. De suggestie van "als het harder waait kan de opbrengst hoger zijn" is ondertussen een loze belofte gebleken. Vanaf de start van de windmolens in bedrijf is geen enkele keer tot nu toe hoger uitgevallen en dit zal denk ik ook nooit gebeuren ook.
Reputatie 5
Badge +14
Wat wel van belang is, is dat je toch een beetje bijdraagt aan het groener worden van onze wereld.
Badge +4
Hoi John K

Groener worden snap ik helemaal. Ik ben nog iemand van de oude stempel ben ik ook mee opgegroeid. Je moet eerlijk zijn tegenover wat je verkoop en niet beloven dat het veel meer kan opleveren. Daar kan ik niet tegen. Net zoals handel op marktplaats ben nu al 2x belazert en 2 keer aangifte gedaan. Waar zijn nu nog eerlijke mensen die iets voor je willen/kunnen toen of die ik kan helpen zonder dat ze daar iets voor terug willen.....
Badge +4
Hoi

ik heb de volgende foto's voor qurrent. Deze heb ik net genomen. Zit er een juiste stand bij deze foto's of..... Omdat wij weinig geld hebben hou ik graag de standen bij en we proberen heel zuinig te leven. vandaar mijn vraag weer.

John V

Badge +4

Reputatie 5
Badge +14
Zeer waarschijnlijk zij beide percentages juist. Je hebt vanaf 1 januari tot heden 133 kWh verbruikt en je hebt 2 st windtegoed. en dit heeft t.e.m. gister 240 kWh opgeleverd. Daarnaast gaat de weergave in de app nooit verder dan 100 % dit blijkt in de software zo verwerkt te zijn.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @John.v,

Goed om te horen dat jij zo scherp bent op je energieverbruik en de opwek van je Windtegoeden.

Ik heb het zojuist opnieuw berekend, en de opwek van je Windtegoeden klopt. Zoals JohnKemmer aangeeft, gaat de weergave in de app helaas niet voorbij de 100%.

Met een Windtegoed wek je elk jaar minimaal 250kWh op. Deze hoeveelheid staat gelijk aan de opwek bij een gemiddeld windjaar. Zodra het over een heel jaar gemiddeld harder waait dan gemiddeld, wordt dit ook verrekend op je jaarnota.

Groet,
Tomer

Reageer