Vraag

Kan ik ergens zien welk apparaat 's nachts elk uur even aanslaat?

• 1 juli 2019
  • 4 reacties
  • 195 keer bekeken

• Q-starter
  • 1 reactie
Wanneer ik in Dashboard kijk bij verbruik en dan op Dag, dan zie ik regelmatig op momenten dat ik niet thuis ben en wanneer ik slaap een verbruik per uur in pieken van ±130 watt. Zie bijgevoegd voorbeeld: van 01 t/m 07 en van 18 t/m 21 uur. Hoe kan ik er achter komen welk apparaat dat veroorzaakt? Heeft Qurrent een optie waar je apparaat verbruik kan zien? Indien ja, waar zit dat?

4 reacties

Badge
Hallo @Els ,

Bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad goed om even te controleren of iets onnodig energie verbruikt, helaas kunnen wij dat niet voor je bekijken. Succes met je zoektocht!

Groet,

Gianluca
Dank je voor de reactie(s). Ik dacht zelf ook even aan de koelkast maar die is pas 3 jaar oud. Vandaar mijn nieuwsgierigheid wat het dan wel is en of het iets is dat onnodig stroom staat te verbruiken. Of misschien iets nuttigs zoals de mechanische ventilatie die automatisch elk uur het CO2 gehalte meet?

Bedankt voor de link! Ik ga er eens naar kijken.

Grt,
Els
Reputatie 5
Badge +14
Bij benadering kunnen meten.
Badge
Beste Els,

Welkom op de Community, bedankt voor je bericht!

Wat fijn dat je zo bewust bent met je energieverbruik, hier help ik graag bij. Als ik een grafiek zoals deze zie dan vermoed ik dat je wellicht een verouderd apparaat in huis hebt, zoals bijvoorbeeld een koelkast die om de zoveel tijd even 'aanslaat'. In dat geval is het inderdaad handig om het verbruik van een apparaat afzonderlijk te meten. Qurrent biedt hier helaas geen optie voor aan maar gelukkig zijn hier wel andere mogelijkheden toe. Op de website van Milieucentraal (zie deze link) kan je Energieverbruiksmanagers vergelijken die het verbruik van losse apparaten bij benadering kunnen meten.

Veel succes met het onderzoek ☺

Groetjes Kelly.

Reageer