Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!
Sticky

Beantwoord Test onze nieuwe energiebespaarscan!


Business Development

16 replies

Auteur
  • 14 juni 2017
Wij helpen je graag bij het besparen van energie. Want hoe minder energie je verbruikt en zelf opwekt, hoe dichter we komen bij ons ideaal; heel Nederland energieneutraal.

Wij maken dit graag zo makkelijk mogelijk.
Daarom hebben we de ‘energiebespaarscan’ ontwikkeld. Één vragenlijst, waarna direct duidelijk wordt welke maatregelen je kunt nemen om energie te besparen. Én wat de kosten hiervan zijn. Klinkt goed?
Wij hebben de eerste bèta versie nu online staan en zijn benieuwd wat jij er van vindt.

Test jij de energiebespaarscan met ons mee? Ga naar http://bespaarscan.qurrent.nl en maak je eigen bespaarplan.

Laat in je comments achter wat je ervan vindt. Het enige wat je moet doen, is een account aanmaken. Omdat het een beta verie is, is het nog niet aan je Mijn Energie acount gekoppeld.

Groeten van Rob

icon Gemarkeerd als beste antwoord Rob van Qurrent on 16 juni 2017, 12:02

Er gaat nog iets mis met het versturen van de email om je account te activeren. We zijn aan de slag om dit te fixen.

Bekijk origineel

11 reacties

Q-brain

152 replies

  • 14 juni 2017
Moet ik hier soms ook weer een nieuw account aanmaken.
Q-moderator

897 replies

  • 14 juni 2017
Hoi John,

De bespaarscan is nog niet gekoppeld aan je Mijn Energie account. Je kan een account aanmaken op bespaarscan website. Als de bespaarscan bevalt kunnen we deze in Mijn Energie zetten.

Groetjes, Tanja
RGM

180 replies

  • 15 juni 2017
Verbinding is niet beveiligd.
Geen https mogelijk.
Business Development

16 replies

Auteur
  • 15 juni 2017
Beste RGM, bedankt voor de feedback! Onze IT'ers gaan ermee aan de slag
Business Development

16 replies

Beantwoord
Auteur
  • 16 juni 2017
Er gaat nog iets mis met het versturen van de email om je account te activeren. We zijn aan de slag om dit te fixen.
Q-expert

13 replies

  • 22 juni 2017
Helemaal aangemeld, doet de bevestigingslink het niet. Irritant! Misschien is het handiger om mensen pas te vragen te testen als dat ook daadwerkelijk kan.
Edo
Q-expert

24 replies

  • 24 juni 2017
Mijn eerste indruk:
1- Technisch: Geen koppeling met bestaand user account
2- Regelgeving: Onnodig veel privé gegevens invoeren. Waarom geboortedata van bewoners invoeren als reeds geboortejaar voldoede is. (let op privacy regelgeving!!) Gaan de gegevens naar derden??
3- Technisch: Dropdown bouwjaar werkt goed niet op Ipad. Opmerking: test jullie applicatie expliciet op tablets/Ipads; de tijd van alleen PC's ligt al even achter ons.
4- Technisch: Wijzigingen naderhand, worden niet opnieuw doorberekend in het eindresultaat. Zie gewijzigde energiekosten niet terug.
5- Functioneel: Klant wordt soms gevraagd naar toepassen verbeteringen; kan klant dit zelf beoordelen? Geef meer uitleg bij iedere vraag. (info buttons)
6- Inhoudelijk: Waarom weer die slimme thermostaat adviseren?? De besparingen die de leveranciers noemen, zijn niet gebaseerd op Nederlandse huishoudens on zeker niet van toepassing voor alle huishoudens. Een deel kan fors besparen, maar een deel ook heel weinig. Wordt tijd dat er eerst eens goed onderzoek naar gedaan wordt, voordat we iedereen zo'n duur ding in huis laten hangen.
7- Inhoudelijk: Heeft u een slimme meter... hopelijk niet toch als besparing?? Ook hier geldt: er zijn geen harde besparingscijfers bekend... alleen erg optimistische doelen.
8- Inhoudelijk: Kreeg advies van zonneboiler. Zie niet hoe dit advies tot stand kwam. Hoeveel warm water gebruikt mijn gezin? Rechtvaardigt dit verbruik deze investering? Ik verwacht bij een advies, een gedegen onderbouwing op basis van verbruikscijfers.
9- Opties: vind de uitkomst erg beperkt qua opties en varianten. Had op zijn minst een warmtepomp verwacht, almdan niet gekoppeld aan zonne-energie.
10: Vervolg/Doel: En dan heb ik een advies, wat nu... Hoe gaat Qurrent mij verder helpen??

Ga er de komende dagen verder mee spelen....
Business Development

16 replies

Auteur
  • 25 juni 2017
Hoi Edo,
Super feedback, daar kunnen we wat mee !
Edo
Q-expert

24 replies

  • 25 juni 2017
Tweede indruk:
Aanvulling punt 4: Na opnieuw inloggen werden oude invoer wijzigingen wel meegenomen, maar nieuwe aanpassingen niet. (Ipad?)
Aanvulling punt 6: Slimme thermostaat zou mij een besparing van 3€/maand opleveren. Dit cijfer lijkt mij wél realistisch.
Aanvulling punt 10:Of jullie zouden een partner moeten hebben die complete vergroeningstrajecten bij klanten kan uitvoeren. Of je zou leveranciers moeten hebben die een deel kunnen uitvoeren. Dus een stap verder dan de huidige inkoopacties.

Nieuw:
11: Technisch: De invoer op basis van een sterren-systeem, werkt niet prettig op het moment dat percentages gevraagd worden. Zou sliders overwegen.
12: Functioneel: Kreeg een advies voor slechts 3 zonnepanelen. Had er minstens 10 verwacht. Voor mij is niet duidelijk hoe het systeem dit aantal bepaald. Kostentechnisch is een dergelijk klein systeem niet interessant.
13: Voor mij mag het aantal besparings oplossingen veel uitgebreider:
13a: Opties: Mis onderdeel ventilatie, evt. in combinatie met warmtepomp.
13b: Opties: Mis vervanging van (verouderde) CV ketels. Of door of een nieuwere ketel, of een andere technische oplossing.
13c: Opties: Mis radiatoren. als onderdeel verwarming. Toepassen lage-temperatuur, danwel ventilatoren, folie, etc
13d: Opties: Behalve zonnecollectoren is er veel meer mogelijk mbt. warmwater voorziening.
14a: Inhoudelijk: besparingsrapport: Ik vind de verhouding uitleg groot ten opzichte van de te nemen maatregelen. Voor mij mogen die maatregelen in veel meer details beschreven worden. (al dan in een bijlage) De details bestaan nu hoofdzakelijk uit bedragen; bedragen die verder niet onderbouwd of gespecificeerd worden. Mooiste zou zijn wanneer er een standaardoplossing van een aanbieder getoond wordt, waar je later een concrete offerte voor kan aanvragen.
14b: Technisch besparingsrapport: Ik weet niet hoe de staafgrafieken met besparing berekend worden. De 7% die ik zou kunnen besparen lijkt grafisch eerder op 20%.
15: Functioneel: Kom de term ROI tegen; zal de meeste gebruikers weinig zeggen. Een ROI is echter niet hetzelfde als een terugverdientijd. Noem je een terugverdientijd, dan is ook de levensduur van een investering van belang. Een terugverdientijd van 120 maanden is niet interessant wanneer het apparaat lang voor die tijd de geest zal geven. Zou ze dus beiden vermelden.

Samengevat
Komen we terug op mijn oorpronkelijke punt 10: wat is het doel van de scan? Verzamel je informatie voor een derde partij om de besparingen door te voeren, of is dient de klant dit zelf te doen. Dit bepaalt in grote mate de vorm en inhoud van het resultaten rapport. Wanneer een derde partij de oplossing aanbiedt, is een indicatie van de investering een belangrijk onderdeel, de details levert de aanbieder later wel. Wanneer de klant het zelf moet doen, dient het rapport wel de benodigde basisgegevens te bevatten om vergelijkbare offertes aan te vragen. Want zonder deze gegevens, is de kans groot dat de klant iets heel anders in huis haalt, met de vraag of zijn besparingsdoelen gehaald kunnen worden. Punt van aandacht.

Gegeven dat het een beta is, ben ik benieuwd welke richting het eindresultaat opgaat.
Lex
Q-expert

23 replies

  • 26 juni 2017
Tanja van Qurrent schreef:

Hoi John,

De bespaarscan is nog niet gekoppeld aan je Mijn Energie account. Je kan een account aanmaken op bespaarscan website. Als de bespaarscan bevalt kunnen we deze in Mijn Energie zetten.

Groetjes, Tanja



Jammer dat dit niet vantevoren is bedacht, ik ga geen nieuwe account aanmaken met wss weer een wachtwoord en een krakkemikkige beveiliging terwijl ik wel allerlei privacygevoelige informatie moet invoeren
Business Development

16 replies

Auteur
  • 27 juni 2017
Hoi Edo,
Punt 10: Met deze beta release willen we een aantal dingen uitzoeken zoals: hoeveel mensen zijn geïnteresseerd in een scan en willen de moeite nemen om een scan in te vullen, waar haken deelnemers evt. af, wat verwachten deelnemers van het advies, is het advies een trigger om stappen te gaan ondernemen etc. Op dit moment is er nog geen follow-up op de scan ontwikkeld. Er wordt geen informatie doorgestuurd naar partijen die een oplossing aanbieden of offerte kunnen maken. Ik wil eerst kijken hoe deelnemers de scan ervaren.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)
    
    
    Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
    Cookie instellingen aanpassen

    Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

    Wij gebruiken de volgende cookies: