Beantwoord

Verlaagd tarief milieubelasting voor laadpaal electrische auto

• 19 september 2017
  • 3 reacties
  • 225 keer bekeken

Ik ben in het bezit van een hybride auto. Op mijn woonlocatie heb ik een laadpaal staat. Het verbruik aan elektriciteit wordt geregistreerd door NewMotion en dit verbruik is door mij inzichtelijk te leveren aan Querrent. Op jaarbasis verbruikt mijn auto ongeveer 2800 Kwh. Sinds 2017 is er een voordeliger laag tarief voor milieubelasting indien de elektra wordt geleverd aan oplaadinstallaties voor elektrische voertuigen. Het verlaagd tarief voor 2017 is € 0,01305 in plaats van € 0,04901. Aangezien mijn leveringsjaar thans voorbij is ( van 15 september 2016-15 september 2017) vraag ik mij af of de levering van elektra aan mijn laadpaal van 1 januari 2017-15 september 2017
(1.166,916Kwh) verwerkt zou kunnen worden in mijn jaarnota? Dat is dus mijn vraag. Mijn volgende vraag, als dit niet mogelijk is bij Querrent, dan wil ik graag weten of ik bezwaar kan maken als belanghebbende tegen de afdracht van teveel milieubelasting?
ik ben benieuwd naar uw antwoord.
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 21 september 2017, 16:24

Hoi A.Roedema,

Wij kunnen de stroom die je verbruikt hebt voor je elektrische auto helaas niet apart afrekenen op je jaarnota met een lagere milieubelasting. Ik raad je aan om bij Belastingdienst na te vragen hoe je een deel van deze belasting terug kunt krijgen.

Groeten,

Natalia
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi A.Roedema,

Dat is een interessante vraag! Zit je laadpaal wel aangesloten op dezelfde stroomaansluiting als de rest van je woning?

Groeten,

Natalia
Ja dat is juist.
Hoi A.Roedema,

Wij kunnen de stroom die je verbruikt hebt voor je elektrische auto helaas niet apart afrekenen op je jaarnota met een lagere milieubelasting. Ik raad je aan om bij Belastingdienst na te vragen hoe je een deel van deze belasting terug kunt krijgen.

Groeten,

Natalia

Reageer