Vragen over de ELGA warmtepomp

• 7 november 2016
  • 40 reacties
  • 19568 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Hallo de monteur is net hier geweest en heeft een duidelijke uitleg gegeven, 2 puntjes wil ik wel nog vermelden, een doorvoer naar buiten komt er nog bij a 150 euro, en ze hanteren de korting van 501-1000 aanmeldingen , omdat ze niet weten of alle aanmeldingen ook daadwerkelijk een Elga aanschaffen . Dus kortom 1541,75 euro en geen 1511,50 euro , en als het nodig is voor een doorvoer naar buiten 150 euro erbij, als je dit niet zelf doet of geen bestaande doorvoer hebt van min, 60 mm naar buiten. zijn er tenslotte meer als 1000 opdrachten dan krijg je de 30 euro die je volgens de aanmeldingen van nu , meer als 1000 man , terug gestort, en kom je dus op 1511,50 + doorvoer 150 = totaal na subsidie van 2300 euro op 1661,50 euro uit.
Moet je ook klant zijn, of worden, om mee te doen aan de collectieve inkoop van de Elga warmtepomp?
Beste allemaal,

we hebben nu meer dan 1100 aanvragen. Nog 850 erbij en we hebben de hoogste korting die we kunnen krijgen!

Iedereen die de Elga aanvraagt hoeft niet werkelijk de Elga te kopen. Na je aanvraag krijg je namelijk een vragenlijst waaruit blijkt of de warmtepomp wel of niet geschikt is voor je huis. Heb jij hem al ingevuld? :8

Daarna krijg je nog verder persoonlijk advies van de installateur over waar de warmtepomp geplaatst kan worden en hoe. Eventuele extra kosten worden dan ook besproken, zoals de doorvoer (serv, bedankt nog voor je bericht). Gelukkig hoef je nog niet akkoord te gaan met de dan opgestelde offerte. Na 31 januari weten we pas wie er werkelijk akkoord is gegaan en kunnen wij de juiste korting geven. Tot die tijd is de monteur allicht nog vrij voorzichtig met de gehanteerde korting

Voor deze inkoopactie hoef je geen klant te zijn om mee te kunnen doen. We willen namelijk de transitie naar duurzaam Nederland versnellen voor iedereen. Uiteraard zouden we het wel heel erg leuk vinden als je klant van Qurrent wordt. Met onze Qbox app kan je jouw eigen stroom- en gasverbruik volgen en zien wat de Elga warmtepomp precies bespaart. Ook krijg je 100% groene energie en maak je deel uit van onze gezellige community 😃

Groetjes,

Michelle
Beste allemaal,

we hebben nu meer dan 1100 aanvragen. Nog 850 erbij en we hebben de hoogste korting die we kunnen krijgen!

Iedereen die de Elga aanvraagt hoeft niet werkelijk de Elga te kopen. Na je aanvraag krijg je namelijk een vragenlijst waaruit blijkt of de warmtepomp wel of niet geschikt is voor je huis. Heb jij hem al ingevuld? :8

Daarna krijg je nog verder persoonlijk advies van de installateur over waar de warmtepomp geplaatst kan worden en hoe. Eventuele extra kosten worden dan ook besproken, zoals de doorvoer (serv, bedankt nog voor je bericht). Gelukkig hoef je nog niet akkoord te gaan met de dan opgestelde offerte. Na 31 januari weten we pas wie er werkelijk akkoord is gegaan en kunnen wij de juiste korting geven. Tot die tijd is de monteur allicht nog vrij voorzichtig met de gehanteerde korting

Voor deze inkoopactie hoef je geen klant te zijn om mee te kunnen doen. We willen namelijk de transitie naar duurzaam Nederland versnellen voor iedereen. Uiteraard zouden we het wel heel erg leuk vinden als je klant van Qurrent wordt. Met onze Qbox app kan je jouw eigen stroom- en gasverbruik volgen en zien wat de Elga warmtepomp precies bespaart. Ook krijg je 100% groene energie en maak je deel uit van onze gezellige community 😃

Groetjes,

Michelle

De lokale installateur gaf aan dat je klant bij Qurrent moet zijn op mee te kunnen doen?

Het toeval doet zich voor dat de lokale installateur die contact op nam voor de ELGA installatie via de Qurrent actie dezelfde is die hier 2 maanden geleden is geweest. Toen ook voor ELGA. Inmiddels zijn wij wel Qurrent klant en is de subsidie aanzienlijk verhoogd.

Deze installateur liet toen een totaalprijs (excl kortingen en subsidie) zien van €4425,- onder aan de streep. Nu lijkt mij dat de totaalwerkzaamheden niet veranderen na 2 maanden voor exact hetzelfde apparaat. Alleen is de standaardprijs met installatie bij Qurrent (in ons geval) €225,- duurder inclusief installatie.

Kan ik de installateur zich laten houden aan de eerdere offerte? De Qurrent korting en subsidie staan los van de werkzaamheden. Elke installatie kent meer of minderwerk. De €4650,- is een algemene schatting lijkt mij? Meerwerk wordt netjes uitgelegd, maar dat zou met minderwerk toch ook moeten gebeuren? Scheelt in ons geval toch maar 'even' €225,-..
Hi,

De warmtepomp is inderdaad een mooi product!
Jullie hebben inderdaad een scherpe prijs!
Heeft qurrent eigenlijk wel ervaring met het installeren van warmtepompen?

MVG
Qurrent installeert de WP niet. Dat besteden ze uit aan lokale installateurs die ervaring met de ELGA hebben. 😉
Hallo, wat is eigenlijk de verwachte levensduur van de ELGA? Ik heb dit nergens kunnen vinden; heb ik er overheen gelezen?
Badge +5
Hoi bergrd,
De levensduur van de Elga warmtepomp ligt rond de 15 jaar.
Mooi aktie !

Een vraag: ik zou graag een warmtepomp willen hebben die zonder CV kan werken zodat ons huis volledig op groene stroom kan draaien zonder verbranding van gas. Hebben jullie binnen afzienbare termijn nog inkoop akties op touw staan voor warmtepompen die daarvoor geschikt zijn?
Daar zou ik ook interesse in hebben.
Werkt de Elga ook met een ATAG ONE thermostaat?
Beste FvA & JBergevoet,

Inkoopactie
We hebben nog geen inkoopactie op de planning staan voor een onafhankelijke warmtepomp. Dat zou inderdaad wel een prachtige inkoopactie zijn om volledig van het gas af te gaan. Ik beslis zelf niet over de inkoopacties, maar ik zal zeker mijn collega tippen om hier eens naar te gaan kijken. Nu Nederland in transitie gaat naar gasvrij, zullen nieuwe mogelijkheden om je huis te verwarmen flink gaan groeien en interessanter worden qua prijs en betrouwbaarheid. Wie weet komen we dan wel met een mooie deal :8

ATAG ONE
De Elga werkt niet optimaal met de ATAG ONE thermostaat. Dat is op zich helemaal geen probleem. Bij de standaard installatie van de ELGA zit namelijk een Honeywell chronoterm touch modulation thermostaat. Deze thermostaat ondersteunt alle voor de Elga belangrijke functies en vervangt dan de ATAG :D

Groetjes,

Michelle
Beste FvA & JBergevoet,

ATAG ONE
De Elga werkt niet optimaal met de ATAG ONE thermostaat. Dat is op zich helemaal geen probleem. Bij de standaard installatie van de ELGA zit namelijk een Honeywell chronoterm touch modulation thermostaat. Deze thermostaat ondersteunt alle voor de Elga belangrijke functies en vervangt dan de ATAG :D

Groetjes,

Michelle

Michelle, dank. Wij willen de (net geïnstalleerde) Atag One blijven gebruiken. Betekent "niet optimaal" dat het wel werkt, in ieder geval voor de warmtevraag? Koudevraag is niet/minder belangrijk voor ons.
Beste JBergvoet,

ik heb Techneco gecontact om specifiek te vragen naar de ATAG omdat het woordje optimaal inderdaad breed te interpreteren is.

Ik kreeg net reactie dat de ATAG thermostaat niet is getest met de Elga en ze dus niet met zekerheid kunnen zeggen of het allemaal gaat werken. Ze raden daarom aan om de Honeywell te laten installeren omdat deze thermostaat inclusief installatie toch al bij de standaard installatie van de Elga zit. Je betaalt er dus niets extra voor. Het vervangen van de thermostaten gebeurt wel overigens vaker. Het is uiteraard wel zonde van de eerdere investering in de ATAG, maar misschien kan je daar iemand anders blij mee maken.

Groetjes,

Michelle
Voor wat betreft het geluid valt het ons toch behoorlijk tegen. De installateur is super meewerkend en gaat nog even kijken naar een oplossing qua ophangsysteem, maar de buitenunit maakt echt zoveel geluid dat je hem ook binnen goed hoort.
Samen met het probleem van het niet kunnen omgaan met aanwarmen (zie andere topic), maakt het dat wij spijt hebben van de investering ...

Reageer