Beantwoord

Waarom extra hoge netbeheerkosten bij verzwaren hoofdzekering?

Reputatie 3
Badge +10
Hoi ik wil een conversatie starten omdat ik tegen het probleem aan loop hoe groener ik bezig ben ik meer kosten aan zaken kwijt ben die voor mij volstrekt onnodig blijken omdat ik toch al kosten maak voor extra verbruik kwh . Ik kan kiezen tussen 1x40 of 3x25 amp voor kosten van ongeveer 235 eu vastrecht, 1x63 kan ik thuis niet krijgen, wel 3x35 en is meteen 900 +/- euro per jaar, ik word dus gestraft groen bezig te zijn. Is toch niet meer van deze tijd.? Tevens kan ik als particulier ook niet een energie contract afsluiten voor bover de 1000 kwh want dat is alleen voor bedrijven, groot verbruikers krijgen als ze bedrijf zijn korting maar niet als particulier, vind ik ook beetje discriminerend.... waarom kunnen particulieren niet mee profiteren van dit soort aanbiedingen of inkoop acties.
icon

Beste antwoord door Nina van Qurrent 13 november 2017, 10:49

Hallo Prenger,

Bedankt voor je bericht.
Je hebt zeker een punt. Het is ook wel raar dat je als je van gas af zou willen, en dus alles over wil zetten op elektra, je een grotere aansluiting nodig hebt en dan meer moet betalen.
Leden die van gas af zijn gegaan, hebben jullie hier ervaring mee?

Afhankelijk van de aansluitingen die je in huis hebt, betaal je netbeheerkosten.
Hier kun je de tarieven van netbeheerder Liander terugvinden. Des te zwaarder de aansluiting, des te hoger de netbeheerkosten zijn. De energieleverancier bepaalt deze tarieven niet.

Als particulier kun je zeker wel een energiecontract afsluiten met verbruik boven de 1000 kWh. Wij vragen wel een borg als het verbruik hoger is dan 10.000 m3 en/of 30.000 kWh. Wij kopen dan namelijk groots in voor deze klanten en lopen hierdoor een financieel risico.

Omdat we nog meer impact willen maken, starten we 20 november met het ontwikkelen van 'Qurrent Zakelijk'.
Denk mee: Qurrent Zakelijk contract!

We zijn erg benieuwd naar je feedback!

Groetjes, Nina
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +8
Hallo Prenger,

Bedankt voor je bericht.
Je hebt zeker een punt. Het is ook wel raar dat je als je van gas af zou willen, en dus alles over wil zetten op elektra, je een grotere aansluiting nodig hebt en dan meer moet betalen.
Leden die van gas af zijn gegaan, hebben jullie hier ervaring mee?

Afhankelijk van de aansluitingen die je in huis hebt, betaal je netbeheerkosten.
Hier kun je de tarieven van netbeheerder Liander terugvinden. Des te zwaarder de aansluiting, des te hoger de netbeheerkosten zijn. De energieleverancier bepaalt deze tarieven niet.

Als particulier kun je zeker wel een energiecontract afsluiten met verbruik boven de 1000 kWh. Wij vragen wel een borg als het verbruik hoger is dan 10.000 m3 en/of 30.000 kWh. Wij kopen dan namelijk groots in voor deze klanten en lopen hierdoor een financieel risico.

Omdat we nog meer impact willen maken, starten we 20 november met het ontwikkelen van 'Qurrent Zakelijk'.
Denk mee: Qurrent Zakelijk contract!

We zijn erg benieuwd naar je feedback!

Groetjes, Nina

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen