Beantwoord

Waarom is mijn gasverbruik zo hoog terwijl ik een maand afwezig was?

• 5 februari 2018
  • 3 reacties
  • 325 keer bekeken

De gehele maand januari afwezig geweest en toch een flink verbruik van 108 m3 ... Ra ra .
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 6 februari 2018, 00:59

Er zijn twee soorten sluipverbruik van gas:
  • Het heet houden van een boiler. Afhankelijk van de inhoud en het bouwjaar kan dat wel 1m3 per dag zijn.
  • De minimumstand van de thermostaat. De meeste thermostaten hebben een minimumtemperatuur van 12 tot 15 graden. Als je de thermostaat een paar dagen niet op behaaglijk zet, is het huis tot die minimumtemperatuur afgekoeld en gaan thermostaat en ketel die temperatuur handhaven. In januari kan dat aantikken.
Groet, Frans
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Er zijn twee soorten sluipverbruik van gas:
  • Het heet houden van een boiler. Afhankelijk van de inhoud en het bouwjaar kan dat wel 1m3 per dag zijn.
  • De minimumstand van de thermostaat. De meeste thermostaten hebben een minimumtemperatuur van 12 tot 15 graden. Als je de thermostaat een paar dagen niet op behaaglijk zet, is het huis tot die minimumtemperatuur afgekoeld en gaan thermostaat en ketel die temperatuur handhaven. In januari kan dat aantikken.
Groet, Frans
Ketel stond niet uit maar thermostaat wel. Ik lijk zelfs meer gebruikt te hebben dan maanden dat ik wel thuis was een gebruik maakte van gas.
Reputatie 4
Badge +12
Hoi Eveline,

Stond je ketel uit, of een maand lang je boiler heet te houden? Hoe laag stond je thermostaat?

Groet, Frans

Reageer