De geklapte formatie: geen groen rechts

Tanja van Qurrent
Rank
Reputatie 1
Badge+10

De onderhandelingen tussen VVD, CDA, D66 en GroenLinks zijn stopgezet omdat de partijen het niet met elkaar eens konden worden. Het grootste struikelblok? Dat was het asiel- en migratiebeleid, al waren de verschillen tussen de partijen wat betreft klimaat ook erg groot.

Wat betreft het klimaat staan het CDA en de VVD ver af van GroenLinks dat maatregelen wil nemen zoals verpakkingsheffing en een vleestaks. CDA en VVD zijn niet in voor dergelijke veranderingen.

Nederland staat in de top tien van vervuilendste landen. Het klimaatbeleid veranderen gaat dat wel gebeuren zonder een drastische maatregelen en invloeden van een partij zoals GroenLinks?
3 Reacties
JohnKemmer
Badge+6
Ach, aan de andere kant hoef je geen dik inkomen te hebben om met het openbaar vervoer te moeten rijzen. Of nam je toch al de auto.
FrankDes
Ik ben eigenlijk wel blij dat Groen Links niet in de regering komt. We vangen in Nederland al zoveel asielzoekers op, maar als het aan hun ligt worden het er nog veel meer. En er moet altijd altijd een balans zijn tussen milieu en economie. Bij Groen Links ben ik nog weleens bang dat het milieu zo'n hoge prioriteit krijgt dat er van onze welvaart weinig overblijft.
Tanja van Qurrent
Rank
Reputatie 1
Badge+10
Ik ben zeker met je eens dat daar een goede balans tussen moet zijn. Denk je dat een mix van VVD, CDA, D66 en ChristenUnie dan een betere verdeling is?

Reageer