Er is er 1 jarig hoera hoera!

• 3 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 404 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13

Dat kun je wel zien dat zijn wij! Met een trotse glimlach vertel ik vandaag dat jullie community 1 jaar is geworden. Hoera! Tijd om terug te blikken op wat we samen allemaal hebben bereikt, een kleine sneak peek naar wat er allemaal komt.

Elkaar helpen
De snelst groeiende community. Zo werden we al een paar dagen na de lancering in oktober 2016 genoemd. En inmiddels zijn er al 12.000 leden, die samen meer dan 8000 reacties, tips en ervaringen hebben gedeeld. Wauw, dat hadden we nooit durven dromen. Van het heffingskorting topic word ik in ieder geval blij!

Tips geven
Wat een hoop kennis bij elkaar. Jullie gaven niet alleen aan elkaar, maar ook ons een heleboel nuttige tips. Zo losten we samen in februari een Qbox storing op. Het populairste topic tot nu toe! 334 reacties die voor bijna 14.000 bezichtigingen zorgde. De tip van Marten over gas besparen met je CV en van RDR over Elektrisch koken deden het ook heel goed.

Trotse opwekkers!
Leden van Qurrent hebben vaak zonnepanelen, dat wisten we al. Maar na deze poll zagen we ook dat een groot gedeelte ook enorm veel opwekt. Maar liefst meer dan 3000 kWh. Met een paar uitschieters die zelfs richting de 5000 kWh gaan.

Qurrent optimaliseren
Het ‘Denk mee’ forum gaat steeds meer leven. Dankzij jullie is er dit jaar een nieuwe Mijn Energie, app, klantenservicepagina, DSMR5.0 (voor de kenners), live chat een nieuw design voor de jaarnota en nog veel meer. Jullie input is enorm belangrijk. Dat zagen we ook op de Hackathon. Ook aankomend jaar hebben we jullie input nodig voor bijvoorbeeld het ontwikkelen van andere type energiecontracten, maar ook voor het optimaliseren van de community. Want er komt spannend nieuws aan ;)

Verduurzamen met inkoopacties
Met de Qurrent inkoopacties willen we onze leden helpen met het besparen en opwekken van energie. Want door samen in te kopen kunnen wij voor leuke kortingen zorgen bij verschillende aanbieders. Met de community werden de inkoopacties nog succesvoller, in 38 verschillende topics stelde iedereen vragen, werden er tips gedeeld en deden er daardoor uiteindelijk meer mensen mee met de acties, zodat de prijs voor iedereen lager werd. Wij zijn alweer druk bezig om nieuwe inkoopacties te regelen.

Top users en Moderators
Even een momentje pakken om een aantal mensen in het zonnetje te zetten. Want naast de input en het testen van diensten zijn maar liefst 484 klantenservicevragen opgelost. Natuurlijk hebben nog veel meer mensen geholpen, maar deze kanjers verdienen toch wel een extra zonnetje vandaag. @Zr40, @Roland, @RichardSpijkers, @RGM, @B.Fris, @Trevor, @JohnKemmer, @A.Markesteijn, @FransvanWoerkom, @G.F.Klaver, @Waai, @hetbruineleven, @yukia31 en @John.v Bedankt voor jullie inzet!

Ook voor de medewerkers was de community nieuw. Zo kreeg dit jaar de community voor het eerst een eigen stand op de Algemene Ledenvergadering. Onze IT-expert @Sebastiaan van Qurrent begon vorig jaar met tips hoe je een oude smartphone kon gebruiken als Qbox display. Maar dit jaar gaf hij zijn IT kennis pas echt goed door bij de workshops programmeren. Ook directeur Richard Klatten maakte zijn community-debuut met de allereerste live-chat. En natuurlijk een applaus voor onze moderators Met jullie dagelijkse hulp is de community een groot succes. @Nina van Qurrent, @Giulia van Qurrent, @Natalia van Qurrent, @Jeroen van Qurrent en @Tomer van Qurrent jullie zijn toppers!

Op naar een knallend tweede jaar! Wat wil jij graag in 2018 op de community zien?

Groetjes, Tanja

7 reacties

Van harte gefeliciteerd, Qurrent team en helpende gebruikers. Dat het nog lang een positieve help en ervaringsforum mag blijven voor velen van ons.
Reputatie 4
Badge +6
Na noeste arbeid van vele jaren is dat NUL ENERGIEHUIS GELUKT , misschien daardoor wat minder opgelet maar ik zal binnenkort mijn huis gaan verkopen na bijna 48 jaar gaan we delen zoals dat normaal is als je je eigen weg moet gaan . Hoe alles zal worden dat is de toekomst , maar als ik dan energie nodig heb doe ik dat wel via Qurrent . Deze club past mij wel !
Groet Giliam Felix Klaver.
Badge +2
1 jaar alweer!
Gefeliciteerd.
Badge +5
Proficiat!
En nog steeds alive and kicking :)
Ga zo door..
Reputatie 5
Badge +14
Hoera, ik neem er nog een vonkje op.
Reputatie 1
Badge +4
Gefeliciteerd Qurrent, medewerkers en Community-gebruikers. Dit is een mooi voorbeeld van gebundelde kennis. Iets wat vaak wordt geprobeerd maar niet zo vaak lukt.
Veel succes met jaar 2!
Reputatie 5
Badge +13
Dankjewel @Trevor, @G.F.Klaver, @RichardSpijkers, @RGM, @JohnKemmer en @B.Fris!

Om jaar 2 nog succesvoller te maken krijgt de community donderdag een update 🙂 Het kan zijn dat de community hierdoor kort uit de lucht is.

Groeten van Tanja

Reageer