Beantwoord

Hoe werkt de aanmeldprocedure aan de deur of op straat?

• 20 november 2016
  • 5 reacties
  • 1132 keer bekeken

wij zijn aan deur benaderd door qurrent.
we hebben heel het verhaal aangehoord en moesten wij een handtekening zetten als bewijs dat alles is uitgelegd, dus dat deden wij gewoon. daarna vroeg hij allemaal om onze gegevens, die hebben wij gegeven.
even later krijgen we een telefoontje van een mevrouw die dacht dat we al over gestapt waren , ik zei nee we willlen er graag nog even overna denken of we het wel of niet wilde doen. Dat was goed en ze zou ons een contract sturen voor als we besloten hadden om over te stappen.

nu willen wij heel graag weten hoe het nu zit. qurrent komt aan de deur met een verkoopverhaal die wij goed hebben aangehoord. ze vragen meteen omgegevens en handtekeningen en zeggen dat er een contract opgestuurd zou worden die wij nog moeten tekenen. Nu kijken wij op onze bank en zien wij dat qurrent de eerste rekening al wil afschrijven. Maar wij hebben ook helemaal geen bevestiging gehad van onze huidige energie leverancier dat er overstapping was aangevraagd.

wij voelen ons eigen een beetje opgelicht en willen graag duidelijkheid hebben wat nu precies gaande is.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 21 november 2016, 17:05

Hoi Davy,

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over je aanmelding bij Qurrent. Dat is uiteraard niet onze bedoeling.

Bij een gesprek aan de deur of op straat kan je vrijblijvend laten berekenen of een overstap naar Qurrent interessant voor je is. Mocht het interessant voor je zijn dan krijg je een aanbieding voor een overstap.

Als je in wil gaan op de aanbieding staat hebben wij al je persoonsgegevens nodig zoals je bankrekeningnummer. Ook moet je dan op de iPad een formulier ondertekenen voor je toestemming. Op dit formulier staat dat om welk contract het gaat en welke rechten en plichten hierbij horen. Zoals een eventuele overstapboete, de bedenktijd en wanneer er geïncasseerd gaat worden.

Nadat je dit formulier hebt getekend komt de aanmelding bij ons binnen, als deze goed is gekeurd krijg je binnen 3 dagen per email en per post je contract en alle informatie.

Hierin staat ook vermeld dat je een wettelijk bedenktermijn hebt van 14 dagen. Mocht je willen afzien van je contract kan je dit binnen 14 dagen kosteloos bij ons doorgeven. Dan annuleren we je aanmelding.

Als wij binnen die 14 dagen niets van je vernemen geef je aan dat het contract in orde is en de aanmelding mag worden doorgezet. Wij zeggen vervolgens je huidige leverancier op en nemen de energielevering over.

Je kan het beste even de klantenservice bellen op 088 777 1200, als je dan je postcode en huisnummer doorgeeft kunnen zij voor je uitzoeken hoe het met je aanmelding zit.

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +5
Als eerste regel geldt hier: Aan de deur wordt niet verkocht.
(en ook niet aan de telefoon)
Een sticker op de deur doet vaak al wonderen: www.NietAanDeDeur.nl 🆒
Mochten ze toch aanbellen dan wijs je gewoon zwijgzaam naar de sticker.
Vertel het ook aan je kinderen voordat ze door (een slechte) ervaring wijzer worden.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Davy,

Wat vervelend dat er verwarring is ontstaan over je aanmelding bij Qurrent. Dat is uiteraard niet onze bedoeling.

Bij een gesprek aan de deur of op straat kan je vrijblijvend laten berekenen of een overstap naar Qurrent interessant voor je is. Mocht het interessant voor je zijn dan krijg je een aanbieding voor een overstap.

Als je in wil gaan op de aanbieding staat hebben wij al je persoonsgegevens nodig zoals je bankrekeningnummer. Ook moet je dan op de iPad een formulier ondertekenen voor je toestemming. Op dit formulier staat dat om welk contract het gaat en welke rechten en plichten hierbij horen. Zoals een eventuele overstapboete, de bedenktijd en wanneer er geïncasseerd gaat worden.

Nadat je dit formulier hebt getekend komt de aanmelding bij ons binnen, als deze goed is gekeurd krijg je binnen 3 dagen per email en per post je contract en alle informatie.

Hierin staat ook vermeld dat je een wettelijk bedenktermijn hebt van 14 dagen. Mocht je willen afzien van je contract kan je dit binnen 14 dagen kosteloos bij ons doorgeven. Dan annuleren we je aanmelding.

Als wij binnen die 14 dagen niets van je vernemen geef je aan dat het contract in orde is en de aanmelding mag worden doorgezet. Wij zeggen vervolgens je huidige leverancier op en nemen de energielevering over.

Je kan het beste even de klantenservice bellen op 088 777 1200, als je dan je postcode en huisnummer doorgeeft kunnen zij voor je uitzoeken hoe het met je aanmelding zit.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +14
Helaas klopt het verhaal wel. Qurrent is razendsnel met het innen van gelden. Zo heb ik meerdere extra winddelen aangeschaft, in de voorwaarden staat dat binnen 21 dagen de kosten in rekening gebracht zullen worden ook heb je 14 dagen bedenktijd, maar wat blijkt na 2/3 dagen is de aanschafprijs al van je rekening afgeboekt. Reclameer je hierover met de debiteurenafdeling krijg je te horen dat zodra zij de kaart binnen krijgen verwerken zij hem direct, ofwel innen de rekening, terwijl pas na 21 dagen de levering plaatsvind.
Ik heb dit ook meegemaakt. Prachtig verkoop verhaal. In het heetste van de strijd met een gezin. Ik had duidelijk gezegd dat ik tevreden ben met waar ik nu niet en eigenlijk geen behoefte heb om over te stappen. Ik wilde toch na vriendelijke manier van aandringen luisteren, ook stond ik met een bord eten en daar hadden ze niet echt boodschap aan. In iedergeval. Ik zei ik wil nergens aan vast zitten. Met uiteindelijk de verkoper zei je krijgt een contract als je dat ondertekend dan ben je klant. Teken je niet is er niks aan de hand. Ik heb de papieren opzij gelegd omdat ik wist ik ga niet tekenen, totdat ik een mail kreeg en mooi nu klant ben. Ik voel me echt belazerd. En wil absoluut geen klant zijn. Morgen gaat het in. Ik moest inderdaad mijn bankgegevens geven waarop ik vroeg maar ik zit er niet aan vast. Nogmaals verkoper zei nee je moet eerst het contract ondertekenen. Dit is dus niet waar.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo Ruby,

Bedankt voor je bericht. Ik vind het erg vervelend om te lezen dat je deze ervaring met een verkoper hebt gehad.
We geven deze ervaringen door aan onze verkoopafdeling, dus dit heb ik zojuist voor je daan.
Zoals mijn collega Tanja hierboven al aangeeft, heb je recht op 14 dagen wettelijke bedenktijd wegens koop op afstand. Deze liep tot 5 januari en tot deze dag was het mogelijk om de aanmelding kosteloos te annuleren. Na het verstrijken van de bedenktijd wordt het contract bindend.
Hierna kopen we energie voor je in, dus kunnen we het contract niet meer kosteloos annuleren.
Je hebt een Groene Cheque contract, waarmee wij zorgen voor een vergoeding voor een opzegboete. Informatie hierover kun je hier vinden. Ik hoop dat je ondanks deze start toch nog overtuigd wordt door Qurrent en samen met ons Nederland blijft vergroenen.

Groet, Nina

Reageer