Beantwoord

Is de straling van slimme meters schadelijk?

• 17 november 2016
  • 7 reacties
  • 2272 keer bekeken

Lieve Qurrent Medegebruiker,

Voel je ook liever gewoon je zelf?

Mijn brief over ook de niet slimme kanten van een Slimme Meter wordt al doorgestuurd naar de Directeur en hieronder kun je deze informatie zelf lezen en/of bekijken.

Het is nu aan ons om elkaar op dingen te wijzen, wakker te blijven. For the good of all!

Va bene, Fransje:)

Smart Meters: "Take Back Your Power" Film Trailer

First, the must see trailer for the alarming documentary
film "Take Back Your Power: Investigating the Smart Grid"
about the dangers of smart meters.

Following that, we get a full interview with the producer
and director Josh Del Sol.

Smart meters are being installed on homes all over the US,
to replace old analog electric meters.

They are proven to emit harmful levels of radiation hundreds
of times a day. Documented side effects of harmful radiation
include neurological disturbances, abnormal cell growth,
depression, anxiety disorder, temporal lobe seizures, chronic
nerve pain and over a dozen more conditions.

Video:

http://www.nextworldhealthtv.com/page/27228.html

P.S. Please share NextworldhealthTV emails and videos with your friends and colleagues.

That's how we grow. Thanks.

See our sister channel: www.Nextworldtv.com
Common Sense Solutions For The Planet: Sustainability, Permaculture and More
Next World Health TV
PO Box 145
Tivoli NY 12583
USA
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 21 november 2016, 16:52

Hoi Fransje FM, het signaal van een slimme meter is hetzelfde als die van een mobiele telefoon.

Ik heb bij netbeheerder Endinet online deze informatie gevonden:

Heb ik last van straling als ik in de buurt kom van mijn slimme meter?
Nee, bij elektrische apparaten is altijd sprake van enige mate van elektromagnetische straling. De straling van de slimme meter, die via GPRS communiceert, is vergelijkbaar met de straling van een mobiele telefoon. Deze blijft echter ruim binnen de daartoe geldende richtlijnen en vormt geen gevaar voor uw gezondheid. (Bron: Endinet/SlimmeMeter )

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

7 reacties

Sorry @Fransje, maar heb je ook geen mobiele telefoon, geen draadloze telefoon, geen WIFI router en heb je ook een grote kooi van Faraday om je huis heen gebouwd, zodat je ook geen 'straling' van buren en van de mobiele netwerken ontvangt?

De bron die je deelt is uiterst onbetrouwbaar, pseudowetenschappelijk, kortom, vertelt gewoon onzin.

Het enige wat 'straling' geeft in een slimme meter, is de GSM module die de standen doorgeeft aan de netbeheerder. En dat is dus een doodnormale 'mobiele telefoon', alleen dan ingebouwd in je meter.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Fransje FM, het signaal van een slimme meter is hetzelfde als die van een mobiele telefoon.

Ik heb bij netbeheerder Endinet online deze informatie gevonden:

Heb ik last van straling als ik in de buurt kom van mijn slimme meter?
Nee, bij elektrische apparaten is altijd sprake van enige mate van elektromagnetische straling. De straling van de slimme meter, die via GPRS communiceert, is vergelijkbaar met de straling van een mobiele telefoon. Deze blijft echter ruim binnen de daartoe geldende richtlijnen en vormt geen gevaar voor uw gezondheid. (Bron: Endinet/SlimmeMeter )

Groetjes, Tanja
Badge +5
Frans, het gaat inderdaad alleen om de elektro'magnetische straling' en niet de straling tot aan de zendmast toe.
Deze elektromagnetische straling bedraagt ongeveer 1cm, dus bellen met je telefoon aan je hoofd kan inderdaad schadelijk zijn.
(oa hoofdpijn klachten) De slimme meter hangt echter in de meterkast, geen probleem dus.
Sta je bij een zendmast (de zender zelf, niet de mast) dan houd vodafoon een veiligheidsmarge aan van 2 meter.

Waar ik me meer zorgen over maak zijn die digitale TV zenders van KPN die staan gewoon in de woonwijk en zenden tot 40.000 watt uit.
Op een afstand van 2km hebben TV's er nog last van, denk hierbij aan ruis op de tv of strepen op het beeld. (aldus hier rondom Eindhoven)

Als je dan toch tegen de molens wilt vechten pak dan 'die' masten eens aan.

http://xandernieuws.punt.nl/content/2009/04/duitse-wetenschappers-waarschuwen-tegen-schadelijke-effecten-zendstations-digitale-tv

"Op 20 mei 2006 werden twee digitale zendstations in gebruik genomen in de regio Heidelstein-Kreuzberg (Hessen). Tot die tijd had dit gebied te maken met een relatief laag stralingsniveau van mobiele-telefoon zendstations. Na ingebruikname werd er binnen een straal van meer dan 20 kilometer een plotselinge toename van de volgende symptomen waargenomen: konstante hoofdpijnen, druk in het hoofd, slaperigheid, slaapproblemen, onvermogen tot helder nadenken, vergeetachtigheid, gespannenheid, geirriteerdheid, strak gevoel op de borst, snelle hartslag, ademtekort, depressiviteit, apathie, verlies van empathie, een branderig gevoel op de huid, inwendig branderig gevoel, slapte in de benen, pijn in de ledematen, stekende pijnen in diverse organen en gewichtstoename."

Vooral dat laatste zou vrouwen toch tot actie moeten bewegen lijkt me 😉
Begrijp de onrust wel, echter we leven in een wereld die helemaal vol zit met stralingen, zelf als je op een onbewoond eiland woont, satellieten geven ook straling af en GPS satellieten ook.
Eigenlijk moet men daar niet aan denken want dan wordt men gek.
Want de pc waar het bericht mee geschreven is heeft ook al stralingen en zou men dit echt erg vinden dan zou ik zeggen pak de slimme meter helemaal in met zilverpapier echter dan zal de beheerder het ook niet kunnen uitlezen daarom begrijp ik het niet dat dit nog via GSM moet, je heb 220 kabel liggen, dat men daar geen gebruik van maakt, zal nog wel komen ;-)

Succes ermee en mijn tip, niet teveel aantrekken, zou ik zonder straing 100 jaar ouder worden dan wel, maar nu zijn we heel eventjes op moeder aarde en geniet er dan ook van, wat niet wil zeggen dat we als beesten moeten leven, moedertje aarde zo min mogelijk vervuilen.
Badge +6
De straling van apparatuur valt in het niet bij al de straling afkomstig van de grote vuurbal die we de zon noemen. En die beperkt zijn straling niet tot bepaalde frequenties en veldsterkten, in tegenstelling tot communicatieapparatuur. Apparatuur is namelijk gebonden aan strikte normen.

Maar even to the point: de communicatiemodule communiceert elke dag slechts heel kort met het GSM netwerk. De rest van de tijd verzendt de module helemaal niets. Dus in totaal is de straling van de communicatiemodule praktisch niets in verhouding tot die van je mobiele telefoon of van je wifi netwerk, welke beide al relatief zwakke stralingsbronnen zijn.

Maar even to the point: de communicatiemodule communiceert elke dag slechts heel kort met het GSM netwerk. De rest van de tijd verzendt de module helemaal niets. Dus in totaal is de straling van de communicatiemodule praktisch niets in verhouding tot die van je mobiele telefoon of van je wifi netwerk, welke beide al relatief zwakke stralingsbronnen zijn.

Niet helemaal correct, een GSM is continue aan het zenden, zei het kleine vraagjes van he waar ben je en kan ik je bereiken naar zijn netwerk beheerder.
Dit kan men fijn testen op een gemakkelijke manier, legt een GSM telefoon naast een oude transistor radio, we kennen die geluidjes wel, men hoort ze ook wel eens vaak bij praatprogramma's, dan hoor je namelijk dat om de zoveel tijd een GSM aan het zenden is en dat verricht een slimme meter ook, de GSM module is continue in contact met een zendmast om te zeggen van hallo ik ben er nog en jij ook.

Wat men wel zou mogen verrichten is dat deze module bepaalde tijd aanstaat, daar wordt ik weer kosten mee bespaard want ik vraag mij af, wordt deze GSM module voor de meting gebruikt of na de meting van de stroom, met anderen woorden, betaal ik de kosten of de netwerk beheerder?

Hier de gegevens van een GSM die continue aan de 220 hangt en dan geen smartphone.
Stroomverbruik per jaar 17,53 kWh
Verbruikskosten per jaar € 3,85

Natuurlijk geen schrikkende getallen, maar elke bespaarde wat zijn gespaarde wat's.
Badge +6
Niet helemaal correct, een GSM is continue aan het zenden, zei het kleine vraagjes van he waar ben je en kan ik je bereiken naar zijn netwerk beheerder.
Dit kan men fijn testen op een gemakkelijke manier, legt een GSM telefoon naast een oude transistor radio, we kennen die geluidjes wel, men hoort ze ook wel eens vaak bij praatprogramma's, dan hoor je namelijk dat om de zoveel tijd een GSM aan het zenden is en dat verricht een slimme meter ook, de GSM module is continue in contact met een zendmast om te zeggen van hallo ik ben er nog en jij ook.

Ik ken dit fenomeen en ik ben ook bekend met de technische werking van GSM. Er vindt géén continu communicatie plaats. Alleen wanneer de module daadwerkelijk gegevens wil doorgeven of wanneer de GSM-mast wil controleren of het toestel (de module in dit geval) nog binnen bereik is vindt er communicatie plaats. Bij een mobiele telefoon gebeurt dit veel vaker omdat deze niet stil staat en van mast wil wisselen.

Wat men wel zou mogen verrichten is dat deze module bepaalde tijd aanstaat, daar wordt ik weer kosten mee bespaard want ik vraag mij af, wordt deze GSM module voor de meting gebruikt of na de meting van de stroom, met anderen woorden, betaal ik de kosten of de netwerk beheerder?

De netbeheerder betaalt de elektriciteit die de meter zelf gebruikt, maar in feite worden de kosten verdeeld over iedere aansluiting als onderdeel van de vaste netbeheerkosten.

De elektriciteitskosten die je noemt van je GSM telefoon aan de lader zijn wel iets vertekend omdat deze ook zijn batterij vol wil blijven houden.

Reageer