Vraag

Koud - isolatiecheck

• 11 januari 2019
  • 2 reacties
  • 186 keer bekeken

Doen jullie aan metingen voor de kou?
Ik heb een nieuwe woning en ik voel van alle kanten kou.
Ik heb een vloerverwarming en in huis wordt het niet warmer dan 19 graden ongeacht hoe lang ik de verwarming aan zet

2 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Romgal91,

Welkom op onze community.

Wij doen niet aan metingen en isolatiechecks. Hiervoor kan ik je aanraden om contact op te nemen met een lokale installateur. Zelf werken wij samen met Pluimers Isolatie voor een inkoopactie voor spouwmuurisolatie op onze site. Zomaar een voorstel :)

Groet,
Tomer
hallo Romgal91.
In de eerste plaats zou je de effectiviteit van je vloerverwarming kunnen checken. Is je vloer verder onbedekt of ligt er nog tapijt of staan er veel meubels op. Ten tweede: is de installatie goed ingeregeld? Als je grote glasoppervlakken heb dan krijg je daar een koudeval. Vaak worden daarom radiators onder deze ramen geplaatst om dit te neutraliseren. Bij vloerverwarming heb je deze niet en krijg je een koudelucht beweging, ondanks dat de vloer zelf goed verwarmd is. Het kan zijn dat er gewoon ondercapaciteit is, in dat geval zou je er iets bij moeten hebben, zoals infraroodstralers. Maar bij 19 graden lijkt me dat nog niet echt nodig. Je had misschien meer gewild in een nieuw huis, mar dit is het soort dingen waar je mee moet leven als je zuiniger gaat stoken. Bij mij thuis is het 's winters nooit warmer dan 12 en ik heb het niet koud.
Groet, Sander

Reageer