Vanaf 2018 meerdere elektriciteitsleveranciers tegelijk op één aansluiting

• 27 februari 2017
  • 5 reacties
  • 353 keer bekeken

Badge +5
  • Q-brain
  • 197 reacties
Bedrijven en consumenten kunnen vanaf 2018 voor meerdere elektriciteitsleveranciers tegelijk op één aansluiting kiezen.

Consumenten kunnen dan bijvoorbeeld de ene leverancier kiezen voor de laadpaal van de elektrische auto en een andere voor de stroomvoorziening thuis, maakt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) maandag bekend.

Bedrijven zouden bijvoorbeeld hun zelfopgewekte stroom kunnen leveren aan een andere leverancier dan van wie elektriciteit wordt afgenomen.

"Consumenten en bedrijven hebben op deze manier meer keuzes in leveranciers van wie zij stroom afnemen of aan wie zij stroom leveren. Dat kan hen geld opleveren", zegt Henk Don, bestuurslid van ACM.

"En het draagt bij aan de energietransitie, want het stimuleert elektrisch vervoer en zorgt voor meer concurrentie in duurzaam geproduceerde elektriciteit", aldus Don.

Het besluit is gebaseerd op een voorstel van bedrijven in de energiesector.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi RGM, bedankt voor je interessante topic!

Ik zag het inderdaad ook al op NU.nl staan.

Lijkt het je wat om voor verbruik en teruglevering verschillende leveranciers te hebben?

Groeten van Tanja
Badge +5
Ach, mijn titel is aangepast, jammer want die zei het al..
Nee, het lijkt mij niets om verschillende leveranciers te hebben.
Geef mij maar een leverancier voor alles, telefoon, tv, internet zelfs gas, water en licht en van mijn part ook alle verzekeringen.
Dan ga je als bedrijf nog harder je best doen voor je klanten, immers een klant die dan vertrekt naar een ander levert veel verlies op.
Reputatie 5
Badge +13
Ik snap je idee dat een bedrijf dan nog harder moet vechten om de klanten te behouden.
Maar een overstap lijkt me dan nog lastiger. Het ene bedrijf heeft dan een betere aanbieding voor energie en tv en de andere dan juist dan voor verzekeringen. In de huidige situatie kan je meer kiezen en ben je denk ik ook goedkoper uit.

Dat is het handige aan bijvoorbeeld zo een bedrijf als Vereniging Eigen Huis, die zoeken dan voor je de gunstigste opties uit.

Groetjes, Tanja
Badge +5
Dat is dan ook weer zo... 🙂
Reputatie 5
Badge +14
Heerlijk weertje toch deze week. Inmiddels al weer 100 kWh gedaald in mijn verbruik de afgelopen 14 dagen dit belooft wat voor de komende maanden. Gaat er op lijken dat ik uitkom op een fors overschot door PV opwek.

Reageer