Voer actie voor groen op het Binnenhof met Lodewijk Hoekstra

• 25 oktober 2017
  • 0 reacties
  • 139 keer bekeken

Badge
Hallo mede-Qurrent-leden!

Hier een persoonlijke oproep van mij om samen met mij actie te voeren en het Binnenhof groen te maken.

Zoals je wellicht in het nieuws hebt gelezen, is het zeer ernstig gesteld met de biodiversiteit in Nederland en Duitsland. Het insectenleven kent een afname van 75% en er zijn sinds 1980 maar liefst 430.000.000 vogels verdwenen in Noord-Europa. Dit heeft enorme gevolgen: plagen, mislukte oogsten en ga zo maar door. Deze trend is natuurlijk al bekend, maar dat het zo erg was weten we pas sinds afgelopen week door het onderzoek van de Nijmeegse Radboud Universiteit.

In het regeerakkoord staat niets over natuur. Daarom heb ik besloten dat er iets moet gebeuren. Ik ga actie voeren op het Binnenhof, met zoveel mogelijk mensen. Kom dinsdag 31 oktober met planten en bloemen naar het Binnenhof. Wat is er mooier dan 10.000 mensen bijeen, allemaal met een bloem of plant, om een duidelijke boodschap aan de politiek te geven: het is nu echt code rood.

Daarnaast gaan we met de partijen die meedoen een inhoudelijk programma maken met o.a. een petitie. We zijn niet alleen ergens tegen, maar komen vooral met oplossingen. Het IVN, De Nationale en Trees For All zijn partijen die al meedoen. De petitie is erg belangrijk en kan onze steun goed gebruiken. Klik hier om meer te lezen en jouw naam toe te voegen.

Als Qurrent-lid zet ik mij in voor een groener Nederland. Laten we samen dit nieuwe kabinet in beweging brengen om meer in te zetten op groen en duurzaam!

Kom jij mee naar het Binnenhof en teken jij de petitie, laat dit dan weten in een reactie. En deel de actie met je vrienden en kennissen via de social knop.

Groetjes Lodewijk

0 reacties

Geen reactie

Reageer