Beantwoord

Waarom is er gekozen voor de witte Acacia?

• 10 september 2017
  • 3 reacties
  • 863 keer bekeken

Ik vind het heel leuk dat Qurrent bomenzaadjes uitdeelt, maar ik vraag me af waarom er is gekozen voor de witte acacia; op Wikipedia lees ik het volgende:
"Robinia [de witte acacia] is een exoot. [...] Doordat hij snel groeit, een enorme kiemkracht heeft en er massaal nieuwe bomen opschieten vanuit de wortels, is hij invasief en zorgt hij voor bodemverrijking door het afzetten van stikstof in de bodem en voor verruiging. Hierdoor komen inheemse planten die leven op armere bodems in het gedrang en vermindert de biodiversiteit.[8] Uit natuurbeschermingsoverwegingen wordt de boom dan ook bestreden." (https://nl.wikipedia.org/wiki/Robinia_(soort))
Is het niet beter om zaadjes van een inheemse boomsoort uit te delen? 🙂
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 13 september 2017, 11:12

Hoi Christiaan,

Dat is een goed punt. Wij geven de Acacia-zaadjes aan onze klanten zodat ze uiteindelijk in de tuin terechtkomen. In die omgeving is de Acacia zelfs "de meest duurzame en hardste houtsoort die in Europa groeit", zoals deze blog mooi uitlegt. Ik hoop dat deze blog verduidelijkt waarom wij voor de Acacia hebben gekozen :)

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Christiaan,

Dat is een goed punt. Wij geven de Acacia-zaadjes aan onze klanten zodat ze uiteindelijk in de tuin terechtkomen. In die omgeving is de Acacia zelfs "de meest duurzame en hardste houtsoort die in Europa groeit", zoals deze blog mooi uitlegt. Ik hoop dat deze blog verduidelijkt waarom wij voor de Acacia hebben gekozen :)

Groet,
Tomer
Ik vind het ook echt leuk dat jullie zaadjes uitdelen. Echt een leuk cadeautje om te krijgen.
Ik vroeg me af waar jullie deze zaadjes besteld hebben? Ik wil zelf namelijk ook zaadjes cadeau geven en vroeg me af waar ik dit kan laten bedrukken. Jullie hebben ook wel speciale zaadjes. Zelf kon ik nog geen site vinden waar ik zaadzakjes kan laten bedrukken met specialere zaadjes.
Zou echt super zijn als jullie dit mogen doorgeven!
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Lisa1995,

Bedankt voor je bericht.

Helaas weet ik het bedrijf niet die ons geholpen heeft. Ik heb even rondgevraagd maar ik ben niets wijzer geworden. Ik probeer er nog voor je achter te komen!

Groet, Simon

Update

Na rondvragen ben ik achter het antwoord gekomen. We hebben het besteld bij: https://www.gardenseeds.nl/

Reageer