Beantwoord

Welke thermostaat raden jullie aan?

• 12 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 288 keer bekeken

Welke thermostaat bevelen jullie aan?
icon

Beste antwoord door F.E.Vos 13 oktober 2017, 09:39

Dat is een heel persoonlijke vraag, wat wil je ermee hoe makkelijk of moeilijk is de bediening.
Zelf heb ik sinds het voorjaar een Thermosmart slimme thermostaat , is vrij makkelijk te installeren en te bedienen via een website of app. Thermosmart is een Nederlands product.

Snuffel maar eens op het internet en kijk naar diverse vergelijking site dan kom je er wel uit
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +4
De tado bevalt goed, daarbij is het mogelijk om zoneregeling toe te passen, oftewel alleen stoken waar nodig/gewenst. Dit met de radiatorknoppen, vloerverwarming kan ook maar met een beetje maatwerk.
Badge +3
Dat is een heel persoonlijke vraag, wat wil je ermee hoe makkelijk of moeilijk is de bediening.
Zelf heb ik sinds het voorjaar een Thermosmart slimme thermostaat , is vrij makkelijk te installeren en te bedienen via een website of app. Thermosmart is een Nederlands product.

Snuffel maar eens op het internet en kijk naar diverse vergelijking site dan kom je er wel uit
Badge +4
@F.E.Vos helemaal gelijk, je wensen moeten op 1 staan, de bediening is een deel.

Een mogelijkheid tot uitbreiding zou ik wel doen, aangezien het zonde is om te stoken voor waar je niet bent en warmtevraag via de thermostaat geregeld is, dus ruimtes elders mogelijk te koud blijven.
Badge +3
Yukia31, als je een goed geïsoleerd huis hebt met HR++ glas is het eigenlijk niet nodig om te verwarmen in de slaapkamers. Thermostaat knoppen zijn hier dan wellicht nog nodig!
Badge +4
@F.E.Vos bij het gebruik maken van een thuiskantoor is het wel prettig deze te verwarmen.
In tegenstelling tot veel blijft in mijn appartement (b-label) de woonkamer veel warmer zonder verwarming dan de slaapkamers. Een daarvan is een kantoor en stook alleen waar ik ben. En snacht verwarm ik de slaapkamer tot 20 omdat ik daarbij prettiger slaap, is een onderzoek naar geweest.

Zoneregeling is een uitbereiding welke veel besparing kan opleveren, afhankelijk van hoe je leeft, een tienerkamer word ook voor meer gebruikt dan slapen bijvoorbeeld, vandaar worden deze vaker verwarmt.
Reputatie 2
Badge +8
Goed topic @JaapWimdeGraaf!
Fijn om te lezen dat je zo bewust bezig bent.

Ik zie dat je meteen geholpen bent door onze Thermostaat-deskundigen hihi.
Maak zoveel mogelijk topics aan om zoveel mogelijk te weten te komen.

Groene groet, Giulia

Reageer