Vraag

Energieverbruiksoverzicht

• 3 maart 2019
  • 5 reacties
  • 137 keer bekeken

Waarom loopt het overzicht van gas en stroom niet gelijk? Dat van gas loopt een maand achter op dat van stroom.

5 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @TJDoeland,

Ik heb zojuist jouw Verbruik en Kosten Overzicht erbij gepakt, maar zie geen verschil in de periodes. Zou je anders een screenshot kunnen plaatsen van wat jij ziet?

Groet,
Tomer
Als ik kijk via dashbord, details naar het overzicht energieverbruik dan krijg ik de gegevens STROOM van week 25 febr t/m 3 maart te zien. De gegevens van GAS zijn die te zien vanaf 21 januari t/m 27 jan. Hetzelfde geldt als ik per maand op vraag. (een screenshot plaatsen....ik zou niet weten hoe)

Groet Ton Doeland
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @TJDoeland,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb even meegekeken in het overzicht van jouw energieverbruik en zie geen verschil in de periodes van je stroom en gas.

Vreemd dat het bij jou wel op die manier zichtbaar is, zonder screenshot is het moeilijk om te zeggen wat er mis gaat. Welke webbrowser
gebruik je? Soms wil het ook wel daar aan liggen. Verder kun je de periodes ook handmatig aanpassen, wellicht helpt dit bij verwarring.

Groetjes,

Roufaida
Ik ben bang dat we niet naar dezelfde 'beelden' kijken. De staafdiagrammen die ik in beeld krijg verschillen in tijd. Zoals eerder aangegeven: STROOM van week 25 febr t/m 3 maart te zien; GAS te zien van 21 januari t/m 27 jan. (Dus dat loopt een maand achter.)

Nu krijg ik ook nog eens twee berichten: het eerste stelt: Je hebt ons toestemming gegeven om je slimme meter voortaan ieder kwartier uit te lezen. (!?)
en het tweede, een paar minuten later: Je hebt aangegeven dat we jouw slimme meter maar één keer per maand mogen uitlezen. Daarom lezen we vanaf morgen alleen nog maar op de eerste dag van de maand je meterstanden uit.

Wat ik uiteindelijk wil: ook overigens al eerder aangegeven, iedere maand een overzicht per e-mail ontvangen van de verbruikskosten van de afgelopen maand. Dat bleek plotseling gestopt te zijn, waarschijnlijk vanwege het feit dat de meter dagelijks werd afgelezen. (Snap je het nog?)
Kortom ik laat het hier maar bij. Ik kan het niet beter uitleggen en zie wel hoe het verder gaat. Hopelijk het iedere maand ontvangen van een e-mail waarin mijn verbruikskosten staan.

groet Ton Doeland
Reputatie 2
Badge +9
Hi @TJDoeland,

Dankjewel voor je bericht.
Je staat nu inderdaad op maandelijks uitlezen. Ook bij dagelijkse uitlezing zou je een maandelijks overzicht per mail moeten krijgen.
Voor nu zal ik de instellingen laten staan, maar als je toch meer wil zien in Mijn Energie laat het ons dan weten!

Wat betreft de verschillende periodes, je kunt per week kijken wat het verbruik is. Je kunt dus ook wisselen tussen de weken.
Nu je op maandelijks uitlezen staat komt er sowieso geen verbruik meer binnen in deze grafiek. Je ziet alleen nog je verbruik op de 'jaarweergave', omdat we één keer per maand je verbruik uitlezen.

Mocht je toch dagelijks inzicht willen dan hoor ik dat graag. Je blijft per maand een overzicht per mail ontvangen!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen