Beantwoord

Ik ben het niet eens met de opzegboete die ik krijg voor mijn vroegtijdige contractbeeindiging.

• 9 november 2018
  • 1 reactie
  • 240 keer bekeken

Drie maanden geleden overgestapt naar Qurrent,boete gekregen van 250euro van mijn oude leverancier,deze zou vergoed gaan worden door qurrent door middel van een Groene Cheque! {Helaas moet je hiervoor een jaar wachten,wordt verrekend met je jaarafrekening}Nu ga ik samenwonen,moet ik mijn contract opzeggen na drie maanden! Sorry meneer u krijgt een boete van 250euro....voor contractbreuk en uw Groene Cheque bent u ook kwijt....Sorry ik vindt dit echt zuur!!
Qurrent steekt op deze manier ff 500euro in de pocket.....

Laten ze dan de Groene Cheque met de boete wegstrepen....toch!!
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 12 november 2018, 14:01

Hoi @Martinvb,

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je een opzegboete in rekening gebracht krijgt voor de vroegtijdige beeindiging van je contract. Dit doen we echter niet om je te plagen maar omdat wij al groene energie hebben ingekocht op het moment dat je je contract bij ons afsloot. Je had bij ons ook een variabel contract af kunnen sluiten in plaats van een 3 Jaar Prijs Zeker contract. Als je dit had gedaan had je op elk gewenst moment kosteloos kunnen opzeggen of overstappen.

Dat de Groene Cheque na declaratie wordt verrekend met de eerste jaarnota, staat duidelijk aangeven in je contractbevestiging.

We kunnen de opzegboete voor vroegtijdige contractbeeindigigng niet in rekening brengen als je binnen 6 maanden na de einddatum van je contract je weer op een leveradres aansluit bij ons.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Martinvb,

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je een opzegboete in rekening gebracht krijgt voor de vroegtijdige beeindiging van je contract. Dit doen we echter niet om je te plagen maar omdat wij al groene energie hebben ingekocht op het moment dat je je contract bij ons afsloot. Je had bij ons ook een variabel contract af kunnen sluiten in plaats van een 3 Jaar Prijs Zeker contract. Als je dit had gedaan had je op elk gewenst moment kosteloos kunnen opzeggen of overstappen.

Dat de Groene Cheque na declaratie wordt verrekend met de eerste jaarnota, staat duidelijk aangeven in je contractbevestiging.

We kunnen de opzegboete voor vroegtijdige contractbeeindigigng niet in rekening brengen als je binnen 6 maanden na de einddatum van je contract je weer op een leveradres aansluit bij ons.

Groeten,
Julian

Reageer