Beantwoord

Korting op vaste leveringskosten

• 5 juni 2019
  • 7 reacties
  • 357 keer bekeken

Kreeg u begin mei ook zo’n vrolijke mail van Qurrent:
“U krijgt geld van ons”. De korting over de vaste leveringskosten wordt in één keer terugbetaald over de geldende contractperiode.
Een snelle berekening leerde mij dat het uitbetaalde bedrag niet juist is.
Ik heb hierover herhaaldelijk via de mail contact gehad. Er is mij nog steeds, na diverse toezeggingen, geen berekening overlegd waarop het betreffende bedrag is gebaseerd. Wel is toegegeven dat er een “fout” in de berekening is gemaakt!
Het gaat om een klein bedrag, max 25 euro, maar je kunt je voorstellen wat deze “fout” oplevert als dat bij de vele klanten van Qurrent, inmiddels Green Choice, is gebeurd.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 20 juni 2019, 14:10

Hoi @Frameltje en @MK102.

Bij gratis Windtegoeden gelden inderdaad andere voorwaarden dan voor Windtegoeden waarvoor betaald is. Daarom vermelden we dit ook in de voorwaarden die openbaar te vinden zijn op onze website.

Dat je zelf hiervoor zou betalen in je eigen contract is een misvatting. Als je voor hetzelfde contract had gekozen zonder of met een andere welkomstkorting had je immers van dezelfde tarieven gebruik gemaakt.
De voorwaarden blijven dus zoals ze al vanaf het begin zijn, waarbij de korting op vaste leveringskosten wordt gezien als een bonus voor de investering van klanten die zelf Windtegoeden hebben aangeschaft. Deze bonus wordt niet uitgekeerd aan klanten die deze investering in duurzame opwek van stroom van ons cadeau hebben gekregen.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @FRANSJE.

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat mijn collega Simon je gisteren de juiste berekening heeft verstuurd. Het rekenmodel dat hierbij wordt aangehouden is: (aantal resterende contractdagen / aantal dagen in het jaar) x de jaarlijkse KOV voor het Windtegoed x aantal Windtegoeden.
Het gaat hierbij wel alleen om de Windtegoeden waarvoor betaald is. Gratis vergeven Windtegoeden bij bijvoorbeeld een contract worden niet meegenomen in de uitbetaling.

Groeten,
Julian
Badge
Hoi @FRANSJE.

Bedankt voor je bericht.

Ik zie dat mijn collega Simon je gisteren de juiste berekening heeft verstuurd. Het rekenmodel dat hierbij wordt aangehouden is: (aantal resterende contractdagen / aantal dagen in het jaar) x de jaarlijkse KOV voor het Windtegoed x aantal Windtegoeden.
Het gaat hierbij wel alleen om de Windtegoeden waarvoor betaald is. Gratis vergeven Windtegoeden bij bijvoorbeeld een contract worden niet meegenomen in de uitbetaling.

Groeten,
Julian

Over die gratis windtegoeden, daar wil ik er dan gratis wel wat meer van ontvangen. Schijnbaar kost het niks meer levert het me wel wat op.

Oftewel, raar om het gratis te noemen. Als ze uitgedeeld worden bij een contract dan zit dat verwerkt in de prijs van energie. Dus waarom komen de gratis windtegoeden niet in aanmerking voor de korting?
Reputatie 5
Badge +14
Je krijgt tenminste nog een reactie, zelf heb ik begin mei al gereageerd en nog 2 keer daarna maar krijg een knullige antwoord dat ik maar moet aantonen dat ik recht heb op een hogere korting dan ik heb ontvangen dus doe geef je een volledig overzicht, reactie is nul.
Badge
Hoi @Frameltje ,

Wij gaven gratis windtegoeden als blijk voor waardering bij het aangaan of verlengen van een contract. Daarnaast is het ook altijd mogelijk geweest om zelf extra windtegoeden aan te schaffen. De gratis windtegoeden werken als een korting op je energierekening.

Qurrent heeft ook de korting op vaste leveringskosten gehad. Dit was om mensen te stimuleren zelf duurzame energie op te wekken. Je krijgt dan korting omdat je een investering hebt gedaan in het aanschaffen van zonnepanelen en/of windtegoeden. Wanneer iemand gratis windtegoeden heeft ontvangen heeft de persoon zelf geen investering gedaan voor duurzame energie dus geen recht op korting op vaste leveringskosten voor de gratis windtegoeden.

Groeten,
Gianluca
Reputatie 2
Badge +6
Maar ze werden wel aangeprezen als 'gratis windtegoed ter waarde van €55' (prijs van gekocht windtegoed), wat dus niet helemaal waar is omdat ze niet de zelfde voorwaarden hebben als gekochte windtegoeden.
Badge
Maar ze werden wel aangeprezen als 'gratis windtegoed ter waarde van €55' (prijs van gekocht windtegoed), wat dus niet helemaal waar is omdat ze niet de zelfde voorwaarden hebben als gekochte windtegoeden.
Precies dit. Alle windtegoeden zijn gelijk maar sommige zijn iets meer gelijk als anderen. Raar. Noem het dan anders. Of, zoals ik eerder voorstelde, als ze toch gratis zijn geef mij er dan nog een paar. Ze zijn niet gratis. Het is een blijk van waardering, maar met afwijkende voorwaarden voor hetzelfde product.

Als ik er toch voor betaal in mijn contract, dan wil ik ook de zelfde voorwaarden als iemand die ze los gekocht heeft.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @Frameltje en @MK102.

Bij gratis Windtegoeden gelden inderdaad andere voorwaarden dan voor Windtegoeden waarvoor betaald is. Daarom vermelden we dit ook in de voorwaarden die openbaar te vinden zijn op onze website.

Dat je zelf hiervoor zou betalen in je eigen contract is een misvatting. Als je voor hetzelfde contract had gekozen zonder of met een andere welkomstkorting had je immers van dezelfde tarieven gebruik gemaakt.
De voorwaarden blijven dus zoals ze al vanaf het begin zijn, waarbij de korting op vaste leveringskosten wordt gezien als een bonus voor de investering van klanten die zelf Windtegoeden hebben aangeschaft. Deze bonus wordt niet uitgekeerd aan klanten die deze investering in duurzame opwek van stroom van ons cadeau hebben gekregen.

Groeten,
Julian

Reageer