Beantwoord

Verhuizing van 1 naar 2 huisnummers. Energieleverantie voor 2 nrs totdat eentje is opgeheven. Hoe regel ik dat?

• 20 december 2018
  • 3 reacties
  • 241 keer bekeken

Wij gaan verhuizen en krijgen een huis met aanleunwoning. Die woningen hebben nu nog elk een eigen huisnummer. Wij gaan één nummer aan de gemeente teruggeven. De rompslomp hieromheen zal een paar maanden duren. Tot dat moment hebben we dus voor twee huizen enenergieleverantie nodig. Moeten we voor de aanleunwoning eventjes een aparte aanvraag voor leverantie voor enkele maanden (onbekend of dat een maand of een half jaar gaat duren) aanvragen en voor de hoofdwoning gewoon een verhuizing doorgeven?
vriendelijke groet, Hanneke
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 21 december 2018, 09:32

Hoi Hanneke,

Welkom op onze community!

Je hebt op dit moment een doorlopend contract. Dit contract kun je kosteloos meeverhuizen naar je nieuwe woning. In dit geval gaat het om het adres dat waar je uiteindelijk in zal wonen. Voor het andere, tijdelijke adres, raad ik aan om een variabel contract te nemen. Dit is een contract voor onbepaalde tijd, en kan opgezegd worden wanneer het je uitkomt.

Hoe regel je de verhuizing?

Mail ons de adresgegevens van je nieuwe woning, met daarbij de startdatum voor de energielevering (de datum waarop je officieel de sleutels ontvangt). Vermeld hierbij ook de einddatum van de energielevering van je huidige woning. Indien deze nog niet vaststaat, kun je het later doorgeven. Geef in deze mail ook aan voor welk adres je een variabel contract wil (het adres dat jullie uiteindelijk teruggeven aan de gemeente), met de startdatum. Deze mail kun je sturen naar vraag@qurrent.nl.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag.

Groet,
Tomer
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Hanneke,

Welkom op onze community!

Je hebt op dit moment een doorlopend contract. Dit contract kun je kosteloos meeverhuizen naar je nieuwe woning. In dit geval gaat het om het adres dat waar je uiteindelijk in zal wonen. Voor het andere, tijdelijke adres, raad ik aan om een variabel contract te nemen. Dit is een contract voor onbepaalde tijd, en kan opgezegd worden wanneer het je uitkomt.

Hoe regel je de verhuizing?

Mail ons de adresgegevens van je nieuwe woning, met daarbij de startdatum voor de energielevering (de datum waarop je officieel de sleutels ontvangt). Vermeld hierbij ook de einddatum van de energielevering van je huidige woning. Indien deze nog niet vaststaat, kun je het later doorgeven. Geef in deze mail ook aan voor welk adres je een variabel contract wil (het adres dat jullie uiteindelijk teruggeven aan de gemeente), met de startdatum. Deze mail kun je sturen naar vraag@qurrent.nl.

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan horen we dat graag.

Groet,
Tomer
Ik heb 31 december de mail over verhuizen vast contract en extra aanvraag variabel contract gestuurd naar vraag@qurrent.nl. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat er een reactie komt?
groet, Hanneke
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Hanneke,

Dankjewel voor je reactie en je duidelijke e-mail.
Ik ga je mail nu oppakken. Je kunt vandaag een bevestiging van je verhuizing verwachten.
Dit gebeurt ook per mail.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!
Groet, Joost

Reageer