Beantwoord

Waarom is mijn gasverbruik gestegen?

• 13 januari 2019
  • 4 reacties
  • 348 keer bekeken

Terwijl ik niets anders doe als de voorgaande maanden en, zelfs in de winter, mijn verwarming zoveel mogelijk uitstaat is mijn gasverbruik significant gestegen. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Simon van Qurrent 16 januari 2019, 17:22

Hoi @Alisabeth ,

Welkom bij de community!

Wij lezen de meterstanden af en berekenen zo het verbruik. In de energiegrafiek is de stijging van het verbruik te zien. Deze gaat geleidelijk omhoog naarmate het kouder wordt. Ik denk, maar weet dit natuurlijk niet zeker, dat je onbewust toch meer gas verbruikt, of de verwarming zo hebt staan dat hij af en toe aanslaat. Ik kan het uitlezen veranderen naar elk kwartier. Zo krijg je meer inzicht in wanneer er meer verbruikt wordt. Zou je dit willen?

Groet, Simon
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Alisabeth ,

Welkom bij de community!

Wij lezen de meterstanden af en berekenen zo het verbruik. In de energiegrafiek is de stijging van het verbruik te zien. Deze gaat geleidelijk omhoog naarmate het kouder wordt. Ik denk, maar weet dit natuurlijk niet zeker, dat je onbewust toch meer gas verbruikt, of de verwarming zo hebt staan dat hij af en toe aanslaat. Ik kan het uitlezen veranderen naar elk kwartier. Zo krijg je meer inzicht in wanneer er meer verbruikt wordt. Zou je dit willen?

Groet, Simon
Hoi Simon,

Ja, dat zou ik fijn vinden. Het zal me zeker meer inzicht geven. Dank je wel voor het meedenken.

Groet,
Alisabeth
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Alisabeth,

Dank voor je reactie. Ik heb het voor je aangepast!
Dat betekent dat vanaf nu je meterstanden per kwartier worden uitgelezen.
De data komen wel met 2-4 dagen vertraging binnen. Ik verwacht dat je de eerste kwartierstanden tegen het eind van het weekend kan inzien.

Mocht je later nog vragen hebben over je gasverbruik (of iets anders) dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Dank je wel Joost

Reageer