Beantwoord

Waarom kan ik jullie alleen op deze manier bereiken?

• 30 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 284 keer bekeken

Ondanks melding van goede bereikbaarheid op de website krijg ik als ik bel nu al een paar dagen een bandje met dat jullie dat 'op dit moment' helaas niet zijn Idem dito met de chat. Belachelijk en ontzettend irritant!!!! Jullie hebben me wel tig keer weten te bellen om me als klant proberen te houden, maar als ik jullie zelf nodig heb krijgt je dus deze ellende. Hier echt geen zin in!!! Wat ik wilde vragen was overigens hoe jullie aan mijn meterstanden per 1 januari komen. Ik heb geen slimme meter, ik heb zelf niets doorgegeven en er is ook niemand voor langsgeweest. Graag antwoord op alles.
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 30 augustus 2018, 14:17

Hoi J.T.M.Swaalf,

Vervelend dat je telkens hebt moeten wachten. Afgelopen dagen waren telefonisch wat drukker dan anders. Excuses daarvoor!
Goed dat je ons hier hebt weten te vinden.

De reden dat wij meterstanden per 1 januari hebben staan heeft te maken met de belastingen.
Elke 1 januari worden de belastingtarieven vanuit de overheid gewijzigd. Deze nieuwe tarieven moeten wij ook doorberekenen naar onze klanten.
Bij klanten met een slimme meter lezen we de standen direct uit. Bij mensen met een conventionele meter maken wij een berekening van de standen. Dat doen we op basis van het gemiddelde verbruik.
Op deze manier kunnen we op de jaarafrekening toch een splitsing maken tussen de twee tarieven.

Groet, Joost
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi J.T.M.Swaalf,

Vervelend dat je telkens hebt moeten wachten. Afgelopen dagen waren telefonisch wat drukker dan anders. Excuses daarvoor!
Goed dat je ons hier hebt weten te vinden.

De reden dat wij meterstanden per 1 januari hebben staan heeft te maken met de belastingen.
Elke 1 januari worden de belastingtarieven vanuit de overheid gewijzigd. Deze nieuwe tarieven moeten wij ook doorberekenen naar onze klanten.
Bij klanten met een slimme meter lezen we de standen direct uit. Bij mensen met een conventionele meter maken wij een berekening van de standen. Dat doen we op basis van het gemiddelde verbruik.
Op deze manier kunnen we op de jaarafrekening toch een splitsing maken tussen de twee tarieven.

Groet, Joost
Tja, in den beginne waren jullie bereikbaar, daarna nooit meer. De meest onzinnige werkwijze in het sturen van facturen, eerst half jaar niets en dan 2 per week. Geen communicatie om uiteindelijk na veel facturen te melden dat er voor februari 2018 betaald moest worden. Ondertussen de machtiging maar opgezegd omdat er nog weinig vertrouwen in een goed werkende administratie is en zelfs dat werkt niet echt. Nu wederom een factuur uit maart 2018 met enige drang naar een incasso, kortom er klopt geen barst van. Niet te bereiken per telefoon of mail, mail nooit beantwoorden. Dit lijkt nogal op een foute praktijk/werkwijze. Daarnaast uiterst vreemd dat ik een melding krijg dat ik niets heb opgewekt in de afgelopen maand terwijl daarnaast op hetzelfde scherm staat te lezen dat ik 607 Kwh heb opgewekt. Ook de melding dat ik niet slim bezig ben is nogal dubieus te noemen. In de nacht kun je geen stroom opwekken met zonnepanelen. Niet slim om bij Qurrent te blijven is een betere stelling. Eerst ontvang je een mail dat er nog een bedrag open staat, Qurrent neemt daarom in dezelfde week contact met je op en een ruime week later weet diezelfde Qurrent te berichten dat ondanks vele pogingen ik niet bereikbaar blijk te zijn om een betalingsregeling te treffen. Mijn mob staat 24/7 aan en geen Qurrent melding te vinden. Zelfs niet nadat ik uitdrukkelijk mijn 06 nr nog eens heb gemailed. Deze maand gaat ons huis weg en zeggen wij Qurrent vaarwel. Laat zich raden waarom.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @FokkeRunneboom.

Bedankt voor je bericht.

Inmiddels heb ik je een mail gestuurd en ook weer van jou een mail mogen ontvangen.
Zojuist heb ik ook je telefoonnummer gewijzigd zodat we niet meer naar je oude telefoonnummer zullen bellen.

Groeten,
Julian

Reageer