Beantwoord

Waarom krijg ik geen maandelijks verbruiks- en kostenoverzicht meer?

• 25 januari 2019
  • 3 reacties
  • 250 keer bekeken

Ik stel maar weer eens de vraag (ik kan geen reactie geven op de eerder gestelde vraag): waarom krijg ik geen maandelijks verbruiksoverzicht meer via de mail.
Zou worden doorgegeven aan de IT afdeling. Maar nog steeds geen overzicht.
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 28 januari 2019, 10:49

Hoi @TJDoeland.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

De reden dat je momenteel geen verbruiks- en kostenoverzicht krijgt toegestuurd is dat de uitleesfrequentie van je slimme meter momenteel op 'dagelijks uitlezen' ingesteld staat.
Je krijgt nu elke dag je energieverbruik gespecificeerd terug te zien in de energiegrafieken van Mijn Energie maar krijgt niet elke maand een e-mail met je kosten van die maand (al kan je dit natuurlijk wel terugvinden in de energiegrafieken van Mijn Energie).

Als je de verbruiks- en kostenoverzichten weer op maandelijkse basis wilt ontvangen, laat dit dan aan ons weten door te reageren in deze topic of door zelf de uitleesfrequentie in Mijn Energie aan te passen.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @TJDoeland.

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

De reden dat je momenteel geen verbruiks- en kostenoverzicht krijgt toegestuurd is dat de uitleesfrequentie van je slimme meter momenteel op 'dagelijks uitlezen' ingesteld staat.
Je krijgt nu elke dag je energieverbruik gespecificeerd terug te zien in de energiegrafieken van Mijn Energie maar krijgt niet elke maand een e-mail met je kosten van die maand (al kan je dit natuurlijk wel terugvinden in de energiegrafieken van Mijn Energie).

Als je de verbruiks- en kostenoverzichten weer op maandelijkse basis wilt ontvangen, laat dit dan aan ons weten door te reageren in deze topic of door zelf de uitleesfrequentie in Mijn Energie aan te passen.

Groeten,
Julian
Als ik nu kijk op mijn energiegrafieken, dan kan ik nog steeds niet zien wat ik per dag aan energie gebruik. Klik ik bijvoorbeeld op DAG kan dan krijg ik het volgende bericht: We hebben geen gegevens van je verbruik gedurende de dag om hier te tonen. ( Ook al ga ik dagen terug). Klik op WEEK, dan komen de staafdiagrammen wel tevoorschijn. Overigens met een aantal dagen 'vertraging'. Vraag ik om download mijn gegevens, dan krijg ik een voor mij onleesbaar schema. Kortom, ik heb de instellingen gewijzigd op maandelijks uitlezen en hoop zodoende weer een verbruiks-- en kostenoverzicht toegestuurd te krijgen. Ik ben benieuwd.

Groet Ton Doeland
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @TJDoeland ,

De reden dat je de gegevens per dag niet kon zien is omdat dit over het verbruik van de dag zelf gaat. Er is namelijk een optie om het verbruik per kwartier uit te lezen. Dan komen er wel verbruikgegevens naar voren voor dag, met inderdaad een aantal dagen vertraging. Wanneer het uitlezen op dagelijks staat, dan wordt het verbruik van de dag in de staafdiagram van de week laten zien. Het totaal van de dag is dus te zien en niet de verspreiding van het verbruik over de dag.

Met het maandelijks uitlezen moeten de verbruiks- en kostenoverzichten inderdaad weer terugkomen.

Groet,
Simon

Reageer