Beantwoord

Waarom krijg ik geen verlenging van mijn contract aangeboden?

• 20 december 2018
  • 4 reacties
  • 288 keer bekeken

Hallo waarom bied Qurrent mij geen nieuw contract aan ?
Met ruim een half jaar loopt mijn contract af ,nu ik word gebeld door meerdere energie bedrijven
om over te stappen.
behalve van Qurrent daar hoor ik niets van . en dit net nu er veel veranderd in 2019
ik ga als Qurrent mij geen aanbieding doet overstappen om dat ik graag wil weten waar ik aan toe ben en het voordeliger is om in 2018 nog te verlengen
ik vind het jammer dat blijkbaar klanten winnen belangrijker is dan klanten houden

Mvg J Hollander
icon

Beste antwoord door rijkjan 27 december 2018, 12:26

Volgens mij gaan bij uw nieuwe contract ook gewoon de belasting toegepast worden als ze verhoogd worden.. lees de voorwaarden van uw mogelijk nieuwe leverancier maar eens goed door.. het enige wat ze u echt kunnen beloven qua prijs is hun kale kWh prijs . Maar dit weet ik niet 100% zeker..

Update van moderator Julian 27-12-2018 :

Het klopt inderdaad dat de wijziging van de energiebelasting op 1 januari 2019 wordt doorgevoerd bovenop het afgesproken leveringstarief. Dit betekent dat het kale leveringstarief gedurende de afgesproken contractduur gelijk blijft maar de BTW, energiebelasting en toeslagen jaarlijks op 1 januari worden gewijzigd.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi J.Hollander,

Bedankt voor je bericht.

De energiebelastingen wijzigen, zoals elk jaar, op 1 januari. Dit geldt voor elke leverancier, en is ongeacht wanneer je contract is ondertekend.

Ik zie dat je contract inderdaad nog ruim een half jaar doorloopt. Gedurende die tijd neem jij energie af tegen de voordelige tarieven die jij had sinds de start van je contract. Aan die tarieven wijzigt niets. In 2019 zullen de belastingen op energie, net als elk jaar bij elke leverancier, wijzigen. Ongeveer twee maanden voordat je contract ten einde loopt, zullen wij je een passend verlengaanbod doen.

Groet,
Tomer
Dan hoeft u niet meer met een aanbieding te komen dan ben ik over gestapt.
energiebelastingen gaan omhoog en de tarieven ook en ik wil daar zekerheid in
ik heb een aanbieding waar met wat ik nu verbruik ik niet meer ga betalen de komende 5 jaar.
moet ik wel in 2018 nog een contract afsluiten ,
ik denk dat als ik met een half jaar een contract afsluit het maand bedrag hoger word
en wil daar vooraan zijn
Reputatie 1
Badge +3
Volgens mij gaan bij uw nieuwe contract ook gewoon de belasting toegepast worden als ze verhoogd worden.. lees de voorwaarden van uw mogelijk nieuwe leverancier maar eens goed door.. het enige wat ze u echt kunnen beloven qua prijs is hun kale kWh prijs . Maar dit weet ik niet 100% zeker..

Update van moderator Julian 27-12-2018 :

Het klopt inderdaad dat de wijziging van de energiebelasting op 1 januari 2019 wordt doorgevoerd bovenop het afgesproken leveringstarief. Dit betekent dat het kale leveringstarief gedurende de afgesproken contractduur gelijk blijft maar de BTW, energiebelasting en toeslagen jaarlijks op 1 januari worden gewijzigd.
Reputatie 5
Badge +13
Kleine toevoeging: dit is het geval bij alle energieleverancier in heel Nederland. Dit is vanuit de overheid gereguleerd.

Groetjes, Tanja

Reageer