Beantwoord

Waarom zie ik hoge pieken in dagelijks stroomverbruik?

Elke dag zie ik in mijn app grote kortstondige pieken in mijn stroomverbruik.
Deze lopen soms op 2.7 KWh
Ik heb al verschillende apparaten afgesloten maar zag dan geen verandering .
Ook als we op vakantie zijn duiken de pieken op.
Er zit wel wat regelmaat in: 06.00 uur en 18.00 uur vaak ook om 12.00 uur en 00.00 uur.
Heeft iemand een verklaring voor dit fenomeen.
NB: ik heb ook zonnepanelen op het dak liggen.
icon

Beste antwoord door Tomer van Qurrent 9 oktober 2018, 12:12

Hoi @MJvandePas,

Bedankt voor je bericht!

Dat is inderdaad een opmerkelijke grafiek, aangezien je geen Qbox hebt. Zonder Qbox is het niet mogelijk je live verbruik bij te houden, enkel het totale verbruik over een dag. Zolang dat verbruik overeenkomt met wat er op je slimme meter staat, is alles in orde en kun je de pieken in de grafiek negeren.

Groet,
Tomer

Bekijk origineel

4 reacties

Zie onder als voorbeeld een dag in september

Reputatie 5
Badge +14
De laatste tijd wil het nogal eens gebeuren dat de weergave in de app en ME niet overeenkomt met de werkelijkheid soms is de qbox hier schuldig aan.
Het controleren middels het noteren van de meterstanden zal niet lukken omdat deze alleen een totaalverbruik laten zien.
Je kunt ook een andere energiemanager proberen die realtime het verbruik kan monitoren, helaas zijn hier meestal kosten aan verbonden.

Wat ook te proberen valt is om alle verbruikers van stroom af halen, op koelkast en vriezer na, en dan één voor één de standaard verbruikers weer inschakelen, wel moet hier voldoende tijd tussen zitten om een eventueel hoog verbruik te kunnen genereren. Als die pieken bvb om de 4 uur optreden zal je iedere keer 4 uur moeten wachten tot je een volgende verbruiker inschakelt.
John,

Bedankt voor het meedenken. Een Qbox heb ik niet. Ik heb inderdaad geen realtime meting.
Het uitschakelen van apparatuur heb ik ook al gedaan. Toch blijven de pieken terug komen.
Blijft een mysterie want op de door de app gemeten pieken is of gaan er geen apparaten lopen.
Wacht nog op andere suggesties
Reputatie 4
Badge +8
Hoi @MJvandePas,

Bedankt voor je bericht!

Dat is inderdaad een opmerkelijke grafiek, aangezien je geen Qbox hebt. Zonder Qbox is het niet mogelijk je live verbruik bij te houden, enkel het totale verbruik over een dag. Zolang dat verbruik overeenkomt met wat er op je slimme meter staat, is alles in orde en kun je de pieken in de grafiek negeren.

Groet,
Tomer

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen