Hoe kan ik mijn termijnbedrag aanpassen?

• 21 augustus 2018
  • 1 reactie
  • 333 keer bekeken

Het duurt nu enkele maanden voordat je je termijnbedrag (een fractie) kunt verlagen.
Wij zijn enorm hoog ingeschaald bij aanvang contract wat betreft het voorschottarief ondanks dat wij hebben aangegeven zelf stroom op te wekken. (ruim 70% hoger dan jaarverbruik van een jaar eerder bij energie direct).
De afgelopen 4 maanden leveren we zoveel stroom terug, dat we juist geld terug zouden moeten krijgen van Qurrent. Afgelopen maand hadden we 75 euro positief saldo op de nota, maar hebben toch 71 euro betaald en moeten dit ook weer betalen. Dit zal allemaal achteraf wel weer met de jaarrekening goed komen (mag ik hopen als ik daar andere klanten over hoor). Gezien het positieve saldo dat wij over het lopende jaar hebben, zou het wel prettig zijn dat we nu al een deel kunnen verrekenen en niet in januari pas 500 euro of meer terug gaan ontvangen.

1 reactie

Badge +5
Beste JKoot,

Welkom op de Community, leuk dat je ons hier hebt gevonden!

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je te hoog bent ingeschat in het begin van het contract en je over zonnepanelen beschikt. Ik zie dat het termijnbedrag inmiddels al omlaag is gebracht naar 30 euro om deze reden.
Het is mogelijk om een tussentijdse nota op te maken, zodat wij je kunnen afrekenen voor je verbruik en eventueel het te veel betaalde bedrag kunnen terugstorten. De tussentijdse nota kunnen we binnen twee weken opmaken, waarna de afrekening volgt.
De welkomstkorting wordt niet meegenomen op deze tussentijdse nota, daar je deze pas krijgt als je een jaar klant bij ons bent. De welkomstkorting wordt daarom meegenomen op de volgende jaarnota.
Wij horen graag of je daarmee akkoord gaat. Zoals je in je e-mail aangaf is het niet mogelijk om de incassering stop te zetten voor de rest van het jaar. Een tussentijdse nota lijkt ons daarom de beste oplossing.

We horen graag van je of we dit in werking moeten stellen.

Groet,
Serena

Reageer