Nieuw

Kosten energieverbruik tegen termijnbedrag

• 6 december 2018
  • 6 reacties
  • 308 keer bekeken

Ha Qurrent medewerker,

op de qurrent site is het dagelijks stroom en energie verbruik in te zien en te vergelijken met vergelijkbare huishoudens.

Ik hoorde via vrienden dat zij (bij een andere provider) ook de kosten van hun actueel gebruik ten opzichte van het termijnbedrag kunnen inzien.
Dit lijkt mij een goede functie om aan de qurrent site toe te voegen.

met vriendelijke groet,
Marielle

6 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi MariëllevB,

Allereerst: welkom op onze community!

Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee en zal het gelijk doorgeven hier.

Wat wij wel hebben is een Verbruik en Kosten Overzicht (VKO). hierin wordt het verbruik en de daarbij behorende kosten over de periode van een maand getoond. Een kanttekening bij het idee om die kosten af te zetten tegen het termijnbedrag, is dat laatstgenoemde een gemiddelde betreft voor een heel jaar. Zo betaal je in de winter eigenlijk te weinig en in de zomer te veel. Wanneer je 's zomers ziet dat je te veel betaalt, kan dat voor sommige klanten betekenen dat zij het termijnbedrag naar beneden wijzigen, om vervolgens de rekening gepresenteerd te krijgen op de jaarnota.

Desalniettemin is het een goed idee en zullen wij kijken of we dit kunnen toepassen :)

Groet,
Tomer
Beste Tomer,

Heb je al terugkoppeling over dit voorstel? Ik ben hier ook sterk naar op zoek. We zijn in augustus verhuisd en de gezinssamenstelling is volledig anders dan de vorige bewoners. We wekken flink op tussen de 6000 en 7000 kWh, qua gas hebben we nog geen idee.Met een Qurrentmedewerker hebben we met een dikke duim een termijnbedrag bedacht maar dat kan er ver naast zitten. Om dan te kunnen zien hoe de kostenlijn van het voortschrijdend energieverbruik zich ontwikkelt tegen de "spaarpot" van het termmijnbedrag over een jaar is dan zeer waardevol om tijdig bij te kunnen sturen.

Als je van deze tool op een verstandige manier gebruik maakt, voorkomt dat vervelende verrassingen na een jaar.

Ik hoor graag van jullie!

Groet

Richard
Extra optie kan zijn dat je dan marges kan instellen en een alarmpje krijgt dat het euroschuifje omhoog moet
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @R.J.Roestenburg,

We waarderen het meedenken enorm en staan hier altijd voor open, helaas wordt er op het moment niets veranderd aan de online omgeving. Dit heeft onder andere te maken met het feit dat we samengaan met Greenchoice. Op dit moment geven wij inzicht door middel van de VKO's, ik zag dat hierover eergisteren contact over hebt gehad.

Mocht je andere ideeën hebben voor verbetering of aanpassing, schroom dan niet om dit te delen!

Groet,
Simon
Hoi beste medewerkers!

Nu krijg ik elke maand heel netjes een overzichtsemail met de gemaakte kosten, ben ik heel blij mee dat ik deze kan vergelijken met mijn voorschot.

Bij Engie Energie kon ik dit overzicht echter ook gewoon online en in de App bekijken. Naast Stroom en Gas overzicht hadden we daar gewoon optie om € uit te kiezen.

Dit mis ik wel enorm hoor bij Qurrent, ik vind de app van Qurrent ook nietecht overzichtelijk veel te veel reclame en tips en te weinig informatie over de daadwerkelijke gebruiker.
Badge
Hoi @ChibiChiii

Bedankt voor je bericht en bedankt voor je input!

Zoals mijn collega's al eerder aangegeven hebben ligt de ontwikkeling van de online omgeving en de mobiele app stil. Dit heeft te maken omdat wij samen zijn gegaan met Greenchoice. Wel waarden we je input enorm en zullen de ideeën ook zeker meenemen.

Groeten,
Gianluca

Reageer