Youless monitor i.p.v. Qbox

• 1 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 332 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +14
Nu de qbox alweer een tijdje niet meer leverbaar is, misschien nooit meer, zal er toch iets anders moeten komen.

Inmiddels gebruik ik naast de qbox ook nog het oude model van enelogic (energiemanager). Enelogic gebruikte naast zijn eigen ontwikkelde P1 lezer ook de Youless L110 als lezer voor de PV- installatie.

In het voorjaar van 2017 is de youless L110 opgevolgd door de L120 met als resultaat dat deze ook de P1 poort kan lezen, inmiddels na diverse firmware update's kan de L120 tegelijkertijd de P1 poort uitlezen maar ook, middels een so aansluiting, een extra kWh meter uitlezen, te denken valt hierbij aan de PV-installatie.

Het mooie aan de Youless was dat diverse energie managers hun eigen firmware konden installeren waardoor deze geschikt gemaakt kon worden voor hun eigen programma's.
Het lijkt mij dan ook een goed idee als qurrent deze mogelijkheid eens bekijkt en dan ook overstapt op het gebruik van de Youless.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi John, ik heb van je reactie een nieuw 'ideenbox' topic gemaakt. Klinkt als een interessant idee, ik geef hem door aan de Qbox- en ITers :)

Heeft iemand anders ook al ervaringen met Youless?
Reputatie 5
Badge +14
Kijk eens op de website van youless.nl. Het is ook nog eens een puur Nederlands product dus wat wil je nog meer.
Je kan de q box nog vinden op marktplaats.
Ik begreep afgelopen week van klantenservice inderdaad dat Qurrent helemaal stopt met de levering van de Qbox. Jammer eindelijk zo ver met een slimme meter wil ik ook een Qbox niet meer leverbaar.

Van klantenservice begreep ik dat de kosten-baten niet interessant waren. Dit kan ik begrijpen, uiteindelijk blijft commercieel ondernemerschap ook op dat soort zaken letten.

Graag geeft ik Qurrent mee om toch te overwegen om de Qbox (of een ander product) toch weer te introduceren. Mogelijk zou ipv een borg dan een betaalde versie geïntroduceerd kunnen worden.
Op het moment dat de "box" onder de meeste marktprijzen houdt dan zal het voor klanten toch een overweging zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat de afdeling marketing niet zal onderschrijven dat je hiermee de klant loyaliteit alleen maar positief beïnvloed.
Je hebt klanten en als het goed is zul je ook sneller klanten behouden die actief willen meedenken in energieverbruik. De toekomst voor de energiemarkt ligt toch in het open en transparant zijn over je energieverbruik en daar dan gericht contracten op af sluiten me je klanten leveranicier.
Reputatie 5
Badge +13
Bedankt voor je bericht @P.R.Santema , zijn zeker goede punten. Want juist uit oogpunt voor het helpen met besparen en opwekken zijn we begonnen met de Qbox.

We merken wel dat door de komst van de slimme meter de interesse daalt. Veel mensen willen 'een beetje inzicht' en dat krijgen ze natuurlijk met de slimme meter. De groep die real time info en gedetailleerde informatie over opwek van zonnepanelen wil is iets kleiner. Hopelijk gaat die groep nog flink groeien nu steeds meer mensen zonnepanelen nemen. :)

Groetjes, Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen