Extra subsidie voor inkoopactie Elga warmtepomp!

• 15 december 2016
  • 45 reacties
  • 7589 keer bekeken

Toon eerste bericht

45 reacties

Beste serv,

de meldcode is laatst veranderd vanwege de veranderde subsidie. Wij hebben daar ook mee zitten puzzelen, vandaar dat onze handleiding voor de subsidie pas zo laat online staat. De nieuwe code is nog niet zo lang bekend.

Je hebt inderdaad KA02548 nodig voor de huidige subsidie van €2300. Dit is juiste code.

Mocht je offerte in 2016 zijn opgesteld, dan staat daar nog de verouderde code van KA01055.

Groetjes,

Michelle
Inmiddels is het bijna 2 weken geleden dat ik me ingeschreven heb. Helaas heb ik nog steeds geen offerte ontvangen.
Zijn er meer mensen die lang hebben moeten wachten op een offerte?
Badge
Helaas ook nog geen vragenlijst of offerte ontvangen...

Er zit een link naar de vragenlijst in de bevestigingsmail van Qurrent.
Badge

Bij mij niet, alleen een mailtje met Hartelijk dank voor je reservering. Zodra de korting bekend is neemt een lokale installateur contact met je op om een afspraak in te plannen. Hierna ontvang je een vrijblijvend advies op maat.
Dat is vreemd, ik kreeg namelijk dit mailtje:

"Hartelijk dank voor je reservering van een ELGA warmtepomp van Techneco.
Om te kijken of je woning geschikt is voor een warmtepomp, dien je een vragenlijst in te vullen. Vul de vragenlijst in door op onderstaande link te klikken.
Vragenlijst
Na het invullen van de vragenlijst zijn je gegevens compleet. Zodra de korting bekend is, neemt een lokale Techneco installateur contact met je op om een afspraak in te plannen. Hierna ontvang je een vrijblijvend advies op maat."

Heb alleen na 2 weken nog niets gehoord..
Badge +5
Dat is vreemd, ik kreeg namelijk dit mailtje:

"Hartelijk dank voor je reservering van een ELGA warmtepomp van Techneco.
Om te kijken of je woning geschikt is voor een warmtepomp, dien je een vragenlijst in te vullen. Vul de vragenlijst in door op onderstaande link te klikken.
Vragenlijst
Na het invullen van de vragenlijst zijn je gegevens compleet. Zodra de korting bekend is, neemt een lokale Techneco installateur contact met je op om een afspraak in te plannen. Hierna ontvang je een vrijblijvend advies op maat."

Heb alleen na 2 weken nog niets gehoord..

Excuus voor deze late reactie Juulz, is het inmiddels gelukt? Anders nemen wij graag contact met Techneco voor je op om alsnog een afspraak in te laten plannen! Laat het me even weten.

Groeten van Annick
Deze week is er contact opgenomen door een installateur en een afspraak ingepland.
Jammer dat hier een maand overheen moet gaan maar ok..
Bij mij vraagt de installateur ruim 4.800 euro (!!)... Das dus een hoop meer dan de 1.511 euro waarmee jullie schermen. Ook als de subsidie wordt toegekend, blijft er ergens aan een strijkstok veel geld hangen,,,

Wat voor afspraken hebben jullie gemaakt met de installateurs?? Want zo klopt er weinig van jullie actie..

Ook bij mij kwam de installateur met een prijs van 4650 Euro na enig zoekwerk op internet worden de Elga toestellen aangeboden voor 3300 euro terwijl Techneco een prijs heeft van 2850 euro ????? hoezo inkoop korting
Badge +3
Bij mij vraagt de installateur ruim 4.800 euro (!!)... Das dus een hoop meer dan de 1.511 euro waarmee jullie schermen. Ook als de subsidie wordt toegekend, blijft er ergens aan een strijkstok veel geld hangen,,,

Wat voor afspraken hebben jullie gemaakt met de installateurs?? Want zo klopt er weinig van jullie actie..

Ook bij mij kwam de installateur met een prijs van 4650 Euro na enig zoekwerk op internet worden de Elga toestellen aangeboden voor 3300 euro terwijl Techneco een prijs heeft van 2850 euro ????? hoezo inkoop korting

Die 3300 is de inkoopprijs van het apparaat. Daarbovenop komt nog minstens 700 aan arbeidsloon en diverse installatiematerialen.

Bij mij niet, alleen een mailtje met Hartelijk dank voor je reservering. Zodra de korting bekend is neemt een lokale installateur contact met je op om een afspraak in te plannen. Hierna ontvang je een vrijblijvend advies op maat.

Bij mij ook niet, mailtje is 3 weken oud en ik hoor niks.
Beste JaapK,

afhankelijk van de drukte is de ene installateur net wat sneller dan de ander. Zou je mij je e-mailadres, klantnummer en postcode kunnen sturen in een privébericht? Dan kijken wij of je reservering wel compleet is en zorgen wij dat er zo snel mogelijk contact met je wordt opgenomen.

SStroosnijder, inmiddels wel contact gehad met een installateur? En Juultz, het is het wachten zeker waard. Alvast veel (bespaar)plezier met de Elga :)

Groetjes,

Michelle
Badge +5
Niets zo veranderlijk als RVO. De subsidie op de Elga warmtepomp gaat waarschijnlijk per 1 juli van Euro 2300,- terug naar Euro 1800,-
Hallo, Heb eind vorig jaar de warmtepomp aangevraagd. Nooit enig bericht gekregen hierover anders dan de aanvraag binnen is en ik een vragenlijst van de installateur kon verwachten! Inmiddels vele mailtjes gestuurd wat nooit werd beantwoord!
Met bellen kreeg ik ondeskundige dames aan de lijn die vertelde dat het heel druk was, verder geen informatie.
Inmiddels meer dan een half jaar verder geef ik het maar op!!!
Goede actie Qurrent!!!!!!!!
Inmiddels 6 maanden in het bezit van de Elga warmtepomp. Functioneert zoals beloofd, al veel gas bespaard. Maakt wel wat meer geluid dan ik gedacht had, dus oppassen met bevestigen aan muur van slaapkamer. Ik heb een polystyreenplaat van 5 cm dik tussen de buitenunit en de muur gezet, waardoor het geluid behoorlijk wordt gedempt.
Hans Mobach
Ik sluit me aan bij ALM, gemaild met Qurrent, gesproken met Qurrent, maar geen reactie van installateur, tot 1 week geleden. maar de actieprijs geldt niet meer, kreeg ik te horen. De drukte is bljkbaar voorbij, en nu denkt men alsnog klanten te hebben. Ofwel: leek een leuke actie, maar uiteindelijk weinig inhoud! Ik ga naar mijn vaste installateur, die me nota bene op het idee van de warmtepomp bracht.
Reputatie 3
Badge +8
Hallo ALM, Hans en Wilma,

Bedankt voor jullie berichten.
Wat fijn dat de warmtepomp goed bevalt en bedankt voor de tip, Hans!

Ik vind hem jammer dat er niet of pas zo laat contact is opgenomen door Techneco, maar ook hier leren we weer van.
@WilmaKlabbers: Ga je ook bij de vaste installateur voor de Elga warmtepomp, of ga je voor een ander model? We horen t.z.t. graag je ervaringen!
@ALM: Als je me een privébericht stuurt met je postcode en huisnummer en contactgegevens, dan kan ik ga ik samen met mijn collega die contact heeft met Techneco onderzoeken wat de mogelijkheden nog zijn. Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina
In november en december houden wij een collectieve inkoopactie voor de Elga warmtepomp van Techneco, te vinden op https://www.qurrent.nl/inkoopactie-warmtepomp. We hebben goed nieuws – we verlengen de inkoopactie t/m 31 januari! Omdat de subsidie is verhoogd van €1.000 naar €2.300 willen we je graag langer de kans geven.

In Nederland geldt een subsidieregeling voor energiebesparende maatregelen in je eigen huis, zoals het isoleren van je dak of het gebruiken van een warmtepomp. Een warmtepomp haalt warmte uit de buitenlucht en verwarmt hiermee je huis. Dat scheelt aardig wat gas die je CV nodig heeft om je huis te verwarmen.

In 2016 was de subsidie voor de Elga warmtepomp €1.000. In 2017 wordt de subsidie verhoogd naar €2.300! Je ontvangt dan €2.000 subsidie voor de warmtepomp zelf en nog eens €300 extra omdat de pomp de energieklasse A++ heeft.

Omdat we inmiddels meer dan 1000 reserveringen hebben voor de collectieve inkoopactie, hebben we al een Qurrent korting bedongen van meer dan €830. Met subsidie en onze korting, betaal je nu nog maar €1511,50 voor de Elga warmtepomp. Dat maakt het aanschaffen extra aantrekkelijk.

En jij, heb jij je al aangemeld voor onze inkoopactie? Of ga je dit nog doen? Laat je horen!
Aktie leek prima maar de gehele afhandeling was slecht. Heel het proces van aanmelding tot en met het tot stand komen van de offerte geeft mij geen goed gevoel.Ik heb dus uiteindelijk geen warmtepomp gekocht.
Op 29 januari bericht van deelname ontvangen. Daarna niks gehoord tot dat ik er zelf achter aan ben gegaan. Pas na 10 april kwam er actie van Techneco. Kreeg een installateur toegewezen maar deze gaf, na een opname ter plaatse, een offerte af van € 4990 incl. BTW. (compleet met extra leidingwerk, gaten boren etc.) en montage. Hij wist niets van de bedongen korting van € 868,75 via Qurrent . Na hierover gebeld te hebben met Techneco kreeg ik een offerte van € 4.751,25 met een verrekening van de volledige Qurrent korting van € 868,75 maar vervolgens werden de gespecificeerde hulpmaterialen en montage kosten ad. € 630 er bij opgeteld terwijl deze al in het bedrag van € 4990 zaten! Naar aanleiding hiervan is, wederom door tussenkomst van Techneco, een derde offerte, met de datum 14.06.2017, verstuurd. Nu kwam het totaal bedrag uit op € 4500. Ik maak hieruit op dat de feitelijke korting Querent/Techneco dus € 490 euro is. Techneco adviseerde deze offerte maar snel te accepteren omdat de subsidie regeling per 1 juli zou vervallen.
Heel jammer allemaal.
Hoi R.J.M. Simons,

Fijn dat je direct zelf contact op hebt genomen met Techneco. Heel vervelend om te horen dat het uiteindelijk toch zo gelopen is.
Het is natuurlijk alleen maar goed dat je de stap zet om te verduurzamen, dus dan is het jammer dat het proces op deze manier verloopt.
Inhoudelijk gaan wij niet over de offertes en brengen wij alleen de klant in contact met Techneco, dus hoop ik dat je er alsnog met Techneco uit kan komen.
Wel bedankt voor het delen van je ervaring.

Groetjes, Vita

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen