News

Inkoopactie Comfortsaver douchekop t/m 1 okt 2018

• 2 juli 2018
  • 19 reacties
  • 609 keer bekeken
Inkoopactie Comfortsaver douchekop t/m 1 okt 2018
Reputatie 5
Badge +13
Even lang blijven douchen en toch veel water besparen? Met de Comfortsaver waterbesparende douchekop bespaar je tot wel 50% water en 30% elektriciteit. Bij een gemiddeld gezin van 4 personen bespaar je al snel €130 per jaar. Goed voor je portemonnee én het klimaat.

De actie

Hoe werkt het?
  • Klik op ''reserveer nu'' en vul je gegevens in
  • Begin oktober of wanneer de maximale korting is bereikt ontvang je een mail met de kortingscode en een link naar de bestelpagina.
  • Met de kortingscode kun je de besparende douchekop bestellen.
  • Na je bestelling ontvang je de Comfortsaver binnen 3 werkdagen thuis.

Kijk voor meer informatie op de Inkoopactie Comfortsaver douchekop pagina.

Andere inkoopacties
Inkoopactie Pluimers spouwmuurisolatie t/m 1 okt 2018
Inkoopactie Solarbag OP=OP

19 reacties

Er is niets concreets te vinden over het waterverbruik van deze zogenaamde waterbesparende douchekop. Zowel de informatie bij de inkoopactie als de web site van comfortsaver (comfortsaver.nl) blinkt uit in vaagheden (men komt niet verder dan besparing tot ...). Als ik zoiets wil aanschaffen verwacht ik duidelijke gegevens over hoeveel liter water de douchekop per minuut verbruikt.

Kom op Qurrent ... dit moet beter! 😒
de douchekop kost 25 euro op https://www.comfortsaver.nl/douchekop.html en 52 euro via de actie?
Zoals bellyq ook al aangeeft is de informatie over de besparing erg sumier. Zoals veel mensen heb ik reeds een waterbesparende douchekop. Ik zou graag willen weten hoeveel de comfortsaver bespaart ten opzichte van een waterbesparende douchekop. De "test" van Lodewijk geeft hier ook geen duidelijkheid over.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal, leuk dat jullie geïnteresseerd zijn in de Comfortsaver!

@ReitseBosma, die van 25 euro is alleen de losse douchekop, niet de complete set. Die vind je hier: https://www.comfortsaver.nl/comfortsaver-set.html . Deze is normaliter €69,00.

@J.Horsman en @bellyq over de besparingen staat het volgende:

De Comfortsaver is in een ongeblokte situatie 50% waterbesparend en 30% energie besparend per douche beurt. Bijkomend groot voordeel is dat de ComfortSaver de slang laat leeglopen, en daarmee Legionella bacterie werend is.

Bij een gemiddeld huishouden van 4 personen is een besparing van € 130,- op jaarbasis al simpel te behalen. Afhankelijk van de warmwaterbereider loopt deze besparing snel op tot wel € 280,- op jaarbasis.

Ik heb jullie vraag over de exacte besparingen per liter en ten opzichte van een waterbesparende douchekop naar ComfortSaver doorgestuurd en wacht nog op antwoord. Zodra ik die heb laat ik het hier aan jullie weten!

Groetjes, Tanja
Dank voor de reactie Tanja en het opvragen van de berekeningen aan Comfortsaver.

De bedragen die Comfortsaver noemt zijn erg hoog als je ze vergelijkt wat Milieucentraal meldt:

Gebruik je nog geen waterbesparende douchekop, ook bekend als spaardouche? De helft van de Nederlandse huishoudens doet dat al wel, en met reden. Een waterbesparende douchekop geeft evenveel douchecomfort, maar bespaart 20 procent op water en energiegebruik ten opzichte van een standaard douchekop. Als je een regendouche (extra grote douchekop) inruilt voor een spaardouchekop, bespaar je zelfs 60 procent!
Een gemiddeld huishouden (2,2 personen) bespaart jaarlijks 7500 liter warm water en bijna 45 m3 gas (samen 35 euro, prijspeil 2018). De besparing pakt nog hoger uit als je langer dan 9 minuten doucht, je een (onzuinige) regendouche of comfortdouche gebruikt die veel meer water geeft per minuut.

€35 voor 2,2 personen maakt ca €65 voor 4 personen bij gebruik van standaard douchekop. Ik blijf erg benieuwd hoe Comfortsafer aan de genoemde besparingen komt.

Op dezelfde pagina bij Milieucentraal staat ook de klasseindeling voor douchekoppen genoemd. Zou ook handig zijn als Comfortsaver dezelfde benamingen gebruikt.
Reputatie 5
Badge +13
@J.Horsman en @bellyq ik ontving zojuist meer informatie van Comfortsaver 🙂:

De hoeveelheid per minuut is afhankelijk van de CW klasse van de cv ketel/boiler.
Bijvoorbeeld: als je een CW 4 toestel hebt, dan heb je ongeveer 12 liter van 40 gaden per minuut.
Wij halveren dat en dan ga je terug naar 6 liter per minuut, maar omdat we lucht mee aanzuigen merk je dat niet.

De besparing t.o.v. van een waterbesparende douchekop is bijna niet aan te geven omdat die wel bespaart, maar je daardoor ook comfort inlevert.

Dat over de klasseindeling zal ik ook nog even vragen.
Bedankt @Tanja van Qurrent voor de toelichting.
Ik heb zelf nog wat gemeten en gerekend:

Ik heb een CW 4 toestel. De huidige waterbesparende douchekop levert maximaal 7 liter per minuut. Ik heb de douche nooit volluit staan omdat de straal comfortabel genoeg is. Hierdoor kom ik op 5,5 liter per minuut uit.
Als ik nu de getallen extrapoleer (zal niet volledig opgaan, maar ter indicatie) uitgaande van de maximale doorstroom, dan kom ik op een gas-besparing in de huidige situatie (7 l/min) van 25% en met de Comfortsaver (6 l/min) 30%. In de huidige situatie verbruik ik 0,1m3 gas per douchebeurt. Met de Comfortsaver zou dat 0,08m3 worden. Op jaarbasis zou ik dus 7m3 besparen (en naar schatting 4 m3 water).
Per jaar komt dat uit op een besparing van €9,- per jaar per persoon.

Gesteld wordt dat het comfort omhoog gaat. Hierdoor kan, bij gelijkblijvend comfort, de doorstroom bijvoorbeeld beperkt worden tot 4 liter per minuut. Als ik dat vergelijk met de huidige 5,5 liter per minuut, dan kom ik een besparing van €10,- per jaar per persoon uit.

De besparing ten op zichte van een waterbesparende douchekop lijkt dus vrij gering. Hoe dit in de praktijk uitvalt blijft gissen. Misschien toch maar uitproberen.
Reputatie 5
Badge +13
Bedankt voor het doorrekenen @J.Horsman ! Geeft inderdaad meer zicht op de mogelijke besparingen. Niet een gigantische besparing, maar wel intressant🙂

Gezien je interesse in de gedetailleerde besparingen ben ik nieuwsgierig, heb je al meer besparingen of opwek gerealiseerd in je woning?

Groetjes, Tanja
De mogelijke besparing is zeker nog interessant @Tanja van Qurrent. Vele kleine besparingen kunnen samen een grote besparing worden. Mits de kosten niet onevenredig groot zijn natuurlijk 🙂. Dat lijkt in dit geval wel mee te vallen (en mijn huidige douchekop is ook wel aan vervanging toe).

Ik heb in mijn huis diverse besparingen gerealiseerd. Ik heb oa dakisolatie aangebracht, verlichting is (bijna) overal LED. Ik heb zonnepanelen laten plaatsen. En met een inkoopactie van Qurrent heb ik vorig jaar de Elga hybride warmtepomp aangeschaft. Mijn gasverbruik was al niet hoog met 600m3 per jaar, maar ik verwacht dit jaar op 100m3 uit te gaan komen. Het electra verbruik van de warmtepomp is over dit jaar ongeveer 1100kWh geweest. Verder ben ik bezig om nog meer te isoleren om de warmtepomp zo goed mogelijk te laten werken.
Reputatie 5
Badge +13
Wauw dat is inderdaad al een hoop! Leuk om te lezen hoe de warmtepomp zo groot verschil maakt. Ik ben benieuwd waar je eind dit jaar op uitkomt. Is een 0 op de meter je doel?
@Tanja van Qurrent 0 op de meter is niet direct mijn doel. Dit vergt op dit moment nog een te grote investering die niet binnen een redelijke termijn terug te verdienen is. Ik probeer wel zoveel mogelijk te besparen zonder in te leveren op comfort.
Reputatie 5
Badge +13
Dat snap ik @J.Horsman 🙂 Maar zeker al een hoop gedaan!
Reputatie 5
Badge +13
@J.Horsman en @bellyq ik ontving zojuist nog informatie van Comfortsaver over de klasseindeling:

Het is lastig aan te geven omdat de berekening anders is door de extra lucht . Maar we zitten
in de Z en A klasse vermoed ik, ook omdat we te maken te hebben met verschillende CW
klasses van de warm tapwater bereider.
Ik heb de Comfortsaver ontvangen en geïnstalleerd (gaat zeer eenvoudig). Helaas is de werking niet optimaal. Waarschijnlijk heeft dit te maken met mijn douche. Deze heeft de mogelijkheid om o.a. zijsproeiers in te schakelen. Ik vermoed dat de klep die dit regelt de flow verstoort waardoor de Comfortsaver niet goed werkt. De straal is nu onregelmatig (afwisselend harder en zachter). Wanneer de kraan niet voluit openstaat loopt er ook water uit de luchttoevoer.
De besparing ten opzichte van een normale waterbesparende douchekop is niet heel groot, maar wel terug te zien.

Ik heb hierover contact gehad met Comfortsaver en er werd bevestigd dat het waarschijnlijk aan de doucheinstallatie ligt.
Ik heb de set dus terug gestuurd (helaas moet je de retourverzendkosten wel zelf betalen, maar dat staat ook op de site)..
Reputatie 4
Badge +8
Hoi J.Horsman,

Vervelend dat de Comfortsacer douchekop niet bij jouw installatie past. Maar dank voor het delen, dit kan bruikbare informatie zijn voor andere klanten. Ik hoop dat we in de toekomst een soortgelijke douchekop aanbieden die ook bij jouw installatie past!

Groet,
Tomer
Afgelopen week heb ik voor de twee douches in ons huis deze douchekoppen besteld. Wij hadden (zover ik weet) geen waterbesparende douchekoppen. Op basis van dit forum ben ik me ervan bewust dat de besparing waarschijnlijk iets minder groots gaat zijn dan wat hier staat, maar het is altijd een stuk(je) zuiniger dan mijn oude situatie, daarnaast is de investering ook niet zo groot.

Het installeren ging, zelfs voor mij als niet zo'n handige man, zeer gemakkelijk. De doucheslang loopt na gebruik leeg langs de aansluiting bij de kraan, wel handig om te zorgen dat de openingen hiervoor een goede kant op gericht staan.

De doucheset is nu in gebruik en naar tevredenheid. De douchekop maakt een iets ander, iets harder, geluid dat onze oude set dit heeft vermoedelijk te maken met het 'mengen' met de lucht. Maar het is zeker niet hinderlijk, meer dat we er even aan moeten wennen.

Samenvattend is voor mij deze aankoop een goede en daarmee een aanrader voor anderen die weer een stapje willen zetten naar een zuiniger huis!
Reputatie 3
Badge +9
Goed om te horen @SjoerdvanGurp. Veel douche- en bespaarplezier toegewenst!

Groeten,
Julian
Hoi! Ik heb nu sinds een paar maanden ook de comfortsafer douchekop. Ik moet zeggen; Lodewijk komt heel tevreden onder de douche vandaan, ik ook by the way, maar over besparingen hoor ik hem niet? Ik heb stadsverwarming en als ik de thermostaat net zo hard zet als ik normaal deed dan komt het water aan twee zijkanten van het koppelstuk vandaan. De remedie: de douche harder zetten. Mwa, niet echt een besparing... De douche kop lager zetten zodat er meer druk in de slang ontstaat. Dat helpt! Alleen staat de douche dan op mijn buik ergens en de slang hangt dan minimaal 30 cm. onder de thermostaat... Nou ja, je hoort mij niet klagen over de douche alleen de beloftes die niet echt waargemaakt worden vind ik jammer! Gelukkig heb ik nog kinderen die heel erg van douchen houden dus hoop ik dat zij de comfortsafer de moeite van het aanschaffen wel helemaal waard maken.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi @Waaien,

Jammer dat dit je ervaring is! Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.
Misschien zou je nog wel contact kunnen opnemen met Comfortsaver zelf. Het zou natuurlijk niet moeten zijn dat er water er bij het koppelstuk uitloopt, misschien kunnen zij je daar mee helpen!

Groet, Joost

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen