News

Inkoopactie Crownstone t/m 5 maart

Reputatie 5
Badge +13

Crownstones hebben een geheim ingrediënt: positiebepaling binnenshuis. De Crownstones weten waar je bent als je een apparaat met bluetooth bij je draagt. Dit kan een smartphone, fitness tracker of een sleutelhanger zijn. Het is niet meer nodig om je telefoon uit je zak te halen, deze te ontgrendelen, een app te openen, naar het juiste scherm te navigeren, en op een bepaalde knop te drukken! Je slimme huis reageert automatisch op jou wanneer je een kamer binnenkomt!

De Crownstones doen de lichten aan als je binnenkomt met je handen vol met boodschappen en twee kleine kids, handig! Maar belangrijker, de Crownstones zetten apparaten die energie verstoken - zelfs als ze op stand-by staan - automatisch uit; je hoeft nergens aan te denken!

De actie
Dit betreft de "Plug-en-play kit" die twee Crownstone stekkers bevat

Hoe werkt het?
  • Vul je gegevens in en klik op “reserveren”
  • Je ontvangt een bevestigingsmail van ons
  • Zodra de actie is afgelopen wordt een email gestuurd vanuit Crownstone naar het email-adres met de kortingscode.
  • Deze kortingscode kan direct worden gebruikt op de website van Crownstone om de bestelling te plaatsen.
  • Bij het bestellen voer je de kortingscode in.

Kijk voor meer informatie op de Inkoopactie Crownstones pagina.

Andere inkoopacties

4 reacties

Let op: kwaadwillenden weten op dit moment al héél veel over ons doen en laten.

Ik sluit niet uit dat "ergens in de Cloud" met dit apparaat niet alleen bekend is of je thuis bent, maar zelfs of je in je bed ligt of op de bank zit.....

Lijkt mij een -te- groot risico! Dus hoe leuk ik dit "gadget" ook vind en hoe belangrijk ik energie reductie ook vind, ik koop het niet!
Reputatie 3
Badge +8
Hallo rovasc,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

De afgelopen jaren is er veel technologie ontwikkeld waarmee veel zaken makkelijk worden gemaakt. Zo hebben we slimme thermostaten en verlichting waarbij dit opstand kan worden geregeld, maar natuurlijk ook smartphones en smartwatches. Kwaadwillenden kunnen bij veel informatie komen. Natuurlijk is het altijd goed om bij een product te kijken of er inbraakgevoelige software bij zit.
Graag verwijs ik je door naar de privacy policy van Crownstone.

Groet, Nina
Hoi Rovasc,

Zeer goede vraag.

Uiteindelijk is er niets veilig. De meeste apps op je smartphone weten zeer goed of je thuis bent (en de meeste websites eveneens) gezien je IP adres kan worden gevolgd.

Echter, wij gaan verder dan de meeste partijen in het ongelooflijk moeilijk maken dat deze informatie in de verkeerde handen valt.

1. Allereerst betekent het gebruik van Bluetooth ipv Wifi dat zelfs als een digitale inbreker weet in te breken op het Wifi netwerk dit nog niet genoeg is om het Crownstone netwerk op te komen.
  2. De cloud gegevens rondom energieverbruik of positie staan standaard NIET gedeeld. Wij gaan uit van het opt-in principe. Alleen als je dit daadwerkelijk actief aanvinkt bij de settings in de app, wordt deze informatie naar de cloud gestuurd. We gaan hier bij uit van het "baas over eigen data" principe. Als dit soort informatie waardevol is, dan moet iemand hier ook de vruchten van kunnen plukken. Dit soort informatie moet niet klakkeloos naar het internet. Zie screenshot (dit zijn niet de standaard settings).
  3. Met security gaan we ook ver. Op https://github.com/mrquincle zie je wat apparaten die ik zelf heb (gedeeltelijk) "reverse engineered", zoals de Memoto camera bijv. In het algemeen proberen we de concurrentie een paar stappen voor te zijn. Om wat voorbeelden te geven, de Crownstones zenden af en toe een berichtje uit. Niet alleen als ze worden gebruikt, maar ook als ze niet worden gebruikt. Je kan dan niet afleiden (als side-channel) dat iemand aanwezig is. Zie https://github.com/crownstone/bluenet/blob/master/docs/SECURITY.md voor nog meer veiligheidsmaatregelen die we hebben getroffen.
Voor meer informatie, vraag vooral door!

Anne (van Crownstone)
Reputatie 5
Badge +13
Bedankt voor je reactie en informatie @Anne van Rossum 👍🏼😀

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen