Sticky

Inkoopactie Inventum Spaarpomp t/m 31 maart 2019

• 7 januari 2019
  • 10 reacties
  • 646 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13

In miljoenen woningen verspillen we energie doordat een mechanische ventilatiebox warme lucht afzuigt en naar buiten blaast. De Inventum Spaarpomp hergebruikt deze ventilatielucht voor verwarming. Hiermee bespaar je 25 tot 50% op je gasverbruik en verlaag je je energierekening.

Je ontvangt nu ook nog eens €1500 subsidie. Dit betekent dat je totaalprijs op €1609 uitkomt!

De actie

Hoe werkt het?
  • Vul je gegevens in en reserveer de Spaarpomp
  • Je ontvangt een bevestigingsmail
  • Warmgarant neemt daarna binnen enkele dagen contact met je op
  • Warmgarant zal je vragen enkele foto’s te maken van je bestaande mechanische ventilatiebox en ruimte waar de Inventum Spaarpomp moet komen
  • Je ontvangt de definitieve prijs van Warmgarant en je kunt de Inventum Spaarpomp bestellen op de speciale website
  • Installatie gaat altijd in overleg

Heb je nog vragen?
Kijk voor meer informatie op de Inkoopactie Inventum Spaarpomp pagina.

Je kunt contact opnemen met Warmgarant:
  • Telefoonnummer: 085 – 4012232
7 dagen per week geopend: Ma-vr 08.00 – 21.00 uur, za-zo 10.00 – 17.00 uur
  • E-mailadres: info@warmgarant.nl

Andere inkoopacties

10 reacties

Badge +3
Ik sta op niet te kijken van een uitkomst van 23 jaar. Wanneer ik mijn eigen berekening op jouw gegevens loslaat kom ik op 17 jaar. Mijn berekening zit anders in elkaar, maar is zeker niet nauwkeuriger. Het blijft gissen; zeker wanneer een aanname gemaakt moet worden over toekomstige energieprijzen.

Denk dat wij hetzelfde probleem hebben. Wanneer je niet veel gas verbruikt, is het te besparen bedrag ook niet zo groot. En dat werkt door in die ongunstige TVT.
Iemand al ervaringen met de spaarpomp?
Ik ben zelf aan het zoeken naar een warmtepomp ter ondersteuning van mijn CV, maar zit erg te twijfelen tussen deze en de Techneco Elga.
Als ik hem zo voorreken dan is de besparing minimaal in mijn geval:
Ik verbruik 1145m3 per jaar (laatste jaar). Er van uit gaande dat daar 250m3 voor warm water en koken is. Houd je 895 m3 over.
895 * 50% (gunstigste geval) = 447,50 *0.6787 (gastarief) = € 303,72
Vervolgens verbruikt het ding stroom à 1000 kwh * 0,2357 = € 235,70
Houd je over een jaarlijkse besparing van € 68,02
Met een netto investering van € 1609,- kom je dan uit op een TVT van meer dan 23 jaar.
Kan iemand deze berekening beamen?
Badge +3
Vraag aan de overige inschrijvers.

Bij mij geeft het vergroten van de afvoer naar 150mm de nodige bouwtechnische problemen. In veel woningen is dit lastig tot onmogelijk. Zijn er meer mensen tegen vergelijkbare problemen aangelopen? Voor zover iemand al een offerte ontvangen heeft, bevat deze ook een concrete besparingsprognose?
Duidelijk, bedankt voor de reactie!
Het apparaat zou bij mij perfect passen, want de MV-box zit naast de CV-ketel met redelijk wat ruimte eromheen.
Ik ga er nog even een nachtje over slapen...😉
Badge +5
Voor de Qurrent klanten vonden wij het belangrijk dat een service contract niet verplicht is. Je betaald dus geen 24x6,95= Euro 166,80 (dit bedrag moet je dus eigenlijk optellen bij de euro 1495,-). Wil je de Spaarpomp toch met Service contract dan kun je dat in het intake gesprek aangeven en krijg je korting op de service kosten zodat je als Qurrent klant toch van voordeel kunt genieten tov de regulier aanbieding.

Wat we wel belangrijk vonden is dat je naast een besparing ook een gezond binnenklimaat krijgt. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen hun MV-box hebben uitgezet en/of hun systeem al jaren niet hebben laten reinigen. Daarom hebben we afgesproken met Warmgarant dat je als Qurrent klant gratis een kanaalreiniging ter waarde van Euro 195,- gratis ontvangt zodat je begint met een comfortabele woning
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @Jordi Visbeen ,

Scherp opgemerkt! Ik ga even onderzoeken wat er precies aan de hand is. Op dit moment zie ik waarschijnlijk ook iets over het hoofd. Ik kom hierop terug!

Groet, Simon
Interessante actie!
Echter als ik rechtstreeks op de site van warmgarant kijk dan bieden ze het pakket nog voordeliger aan.
Wat zie ik over het hoofd?

Reputatie 5
Badge +13
@MichaelB je kan gewoon het topic dat je gemaakt hebt los laten staan :)
En goed dat je je aan het verdiepen bent in het product!
Ik weet zelf helaas niet veel van deze spaarpomp af. Hoop een van de andere community-leden.

Groetjes, Tanja
Ze stellen dat je 25-50% besparing op gas kan behalen en het jaarverbruik 800-1200 kWh is.
Ik heb er ook al een topic over geopend, waarbij ik probeer te berekenen of die besparing realistisch is (en bij welke normaal verbruikt dat dan is).
Zie Hybride warmtepomp: Inventum Spaarpomp - energieverbruik tov opbrengst?

Als het handig is kan ik dit topic ook hier naartoe verplaatsen hoor - hoe denken de moderators daarover?
Laat je goed informeren over:
Wat de spaarpomp aan electriciteit kost per jaar en hoe de spaarpomp funktioneert bij winterse omstandigheden (de bijdrage aan de verwarming en de koude lucht die naar binnen gehaald wordt)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen