Sticky Survey

Enquête – Het groene CV-ketel onderhoudscontract

Badge +3
Hallo iedereen,

Als ontwikkelaar bij Qurrent ben ik bezig om nieuwe ideeën te bedenken en te realiseren om Nederland te helpen bij de verduurzaming.

Nu werk ik aan een nieuw concept en ben ik benieuwd naar jullie ideeën over het: Groene CV-ketel onderhoudscontract.

Veel mensen gebruiken een ouderwetse ketel. Deze is uiteraard niet duurzaam omdat hij op gas draait. Echter is het voor sommige mensen lastig om nu de stap te maken naar een warmtepomp. Daarom werk ik aan een nieuw concept waardoor je duurzamer omgaat met je CV-ketel.

Wat is het idee?
Door de informatie van je ketel slim te koppelen aan een app krijg je:
  • Alleen onderhoud aan je ketel als het nodig is. Monteurs lezen je je ketel regelmatig op afstand uit. Zo krijg je geen onnodig CO2 uitstoot door rondrijdende cv monteurs.
  • Verlengde levensduur van je ketel. Vaak krijgen ketels onnodig onderhoud, waardoor er juist eerder iets stuk gaat.
  • Verwarming zonder zorgen. Altijd inzicht de technische staat van je ketel.
  • Inzicht in je gasverbruik. Waar wordt het gas voor gebruikt; warmte of tapwater
  • Besparen op je gasverbruik door slimmere aansturing van je ketel.
  • APP op je smartphone om op afstand je verwarming te kunnen aanzetten.

Denk mee en vul onderstaande korte enquête in. Het zijn maar 6 vragen.
Heb je nog vragen of aanvullingen? Geef deze dan in een reactie. Dankjewel!

12 Reacties

Badge +4
Hoi,
ik hoop dan wel dat hier in is meegenomen dat dit dan tevens mijn thermostaat thuis vervangt, anders zou het kunnen zijn dat ik via de app iets ingeef en mijn thermostaat thuis wat anders zegt.

ik vind het een zeer goed idee, maar hoop dat wel dat ik tevens mijn themostaat kan vervangen of dat er iets komt om de apps of systemen samen te laten werken, anders voorzie ik mogelijk conflicten.

Groetjes richard
Reputatie 1
Badge +8
@Rob van Qurrent<

Na een jaar problemen met QBox en QServer lijkt het overlaten van de besturing van mijn CV-ketel aan Q me geen goed idee. Het is op dit forum vaker gezegd, zorg eerst eens dat de bestaande dingen goed werken voor je aan iets nieuws begint.

Groet, Frans
Badge +4
Frans,

Ik zit hier nog niet zo lang, deel wel je menig dat eerst de huidige zaken moeten werken voor je aan iets nieuws begint,
Echter zie ik nog wel 2 paden, tw. is het bestaande zo snel mogelijk stabiliseren, maar denk dat je inovatie niet moet stoppen.

@Rob van Qurrent

Rob ik wil wel eens van gedachten wisselen over dit soort problematiek, zit zelf bij grote overheids organisatie, ik neem aan dat er bij jullie kundige mensen werken, maar zeg toch altijd frisse blik kan verhelderend werken?
Heb goede ict achtergrond dus sta open voor een uitnodiging.

Groetjes richard
Reputatie 1
Badge +8
Richard, het spijt me dit hier te berde te moeten brengen. Jouw schuld was het vast niet. Maar grote overheidsorganisaties zijn de afgelopen jaren veelvuldig grootschalig de mist in gegaan. Verkeer&Waterstaat met Fyra en Schiphol, de Belastingdienst, Justitie en Veiligheid, Nationale Politie, Persoonsgebonden Budget. Gekluns van jouw eigen organisatie kostte mensenlevens waarvoor onlangs je minister moest aftreden. Dus kom niet aan met grote overheidsorganisaties. Dat is geen aanbeveling. Groet, Frans
Badge +4
Frans,

ik snap wat je zegt, maar we zijn met ze alle verantwoordelijk voor de keuze van het kabinet en de ministeries, wij als burgers kiezen deze zelf en laten zelf met ons sollen dat zij hun beloftes niet na komen, dus zijn we met z'n alle mede schuldig en niet alleen de medewerkers die voor deze organisaties werken. groet richard
Reputatie 2
Badge +11
Hoi @FransvanWoerkom, Ik begrijp wat je zegt dat de bestaande dingen goed moeten werken voordat je aan iets nieuws begint. Een stabiele basis is bij alles het belangrijkst.

Wat Richard zegt is daarnaast ook waar, want innovatie blijft nodig. Zonder innovatie komen we er niet. Bij Qurrent zijn dan ook beide goed vertegenwoordigd. We hebben een groot team dat nu fulltime bezig is om onze basis te optimaliseren. En daarnaast zijn er mensen zoals Rob die voor de innovaties zorgen, denk bijvoorbeeld aan de buurtmolen en de nieuwe zonneparken. Groetjes, Tanja
Prenger,
Met z'n allen verantwoordelijk voor dit kabinet!? Dit argument wordt nog al eens te berde gebracht. Ik, gepensioneerd inmiddels, heb sinds mijn kiesgerechtigde leeftijd slechts éénmaal mijn stem uitgebracht op een partij die mee ging regeren. Een behoorlijk deel van de Nederlanders, moet altijd maar genoegen nemen met een regering die anders beslist dan gewenst. En degenen die wél op een van de coalitiepartijen gestemd heeft, mogen toch kritisch zijn t.o.v. overheidsinstanties?
Ik weet het, dit onderwerp past niet echt in dit forum thuis.
Overigens lof voor Qurrent en haar zoektocht naar mogelijkheden tot verdere vergroening.
Gemma
Reputatie 1
Badge +6
PJLvW, heb toch het idee dat ze zelfs hun eigen kiezers een oor aan naaien.
En inderdaad gaat niet een groot deel van mijn belastinggeld richting ploffende ict.
Badge +2
Hallo Rob,

op zich vind ik het een goed idee, mits de uitwerking ervan ook daadwerkelijk significant kostenbesparend is (en niet alleen een nieuw businessmodel voor Qurrent oplevert).
Aangezien het technisch mogelijk is om het uitlezen van de ketels te automatiseren, verwacht ik dus ook zeer lage kosten voor dit deel van de service (vergelijkbaar met kosten bankrekening, max 1 euro per maand). Enkel voor het daadwerkelijk sturen van 'een mannetje' ben ik bereid echt te betalen. De besparing voor de klant zou er dus inzitten dat 'het mannetje' minder vaak komt dan nu het geval is.
Met een groen onderhoudscontract voor mijn CV ben je er nog niet in mijn ogen. Het waterzijdig inregelen van de gehele installatie zou ook veel schelen.
Onderhoud aan een moderne (weersafhankelijk geregelde) HR-ketel die zijn (schone) verbrandingslucht van buiten haalt, is voor zo'n ketel een overbodige luxe. Dit stond al in de gebruiksaanwijzing van mijn vorige ketel. Het enige voordeel aan een onderhoudsabonnement is dat er binnen een afgesproken tijd een monteur ter plaatse is. Dat heb ik de afgelopen 22 jaar overigens nog niet nodig gehad en inmiddels zo veel bespaard (niet uitgegeven), dat ik daarvan al weer een nieuwe ketel van kan kopen.
Badge
Mn ELGA warmtepomp zorgt voor 90% minder branduren vd Hrketel, dus aantal malen OH aan de ketel zal ook een stuk minder nodig zijn.

Ik heb geen OH contract en dat blijft zo. Mocht de HrKetel dienst weigeren, dan heb ik de warmtepomp en mocht het echt koud zijn dan heb ik nog een paar elektrische kachels achter de hand.

Reageer