Sticky

Heb jij een elektrische auto? Geef je op voor de pilot ‘Slim Laden’

Badge +3
De pilot Slim Laden is een proef van Qurrent om elektrische auto’s goedkoper en efficiënter op te laden. Dat is goed voor je portemonnee en het milieu.

Wat is Slim Laden?
De auto’s uit de proef gaan automatisch laden als de prijzen voor energie laag zijn. Bij het ‘Qurrent Slim Energiecontract’ wisselt het tarief voor energie op basis van vraag en aanbod. Het is vergelijkbaar hoe dat met aandelen werkt. Wanneer het aanbod hoog is, zijn de tarieven laag. Via de Slim Laden App kunnen gebruikers zelf aangeven of ze de auto snel willen laden, of wellicht meer tijd hebben en zo goedkoper kunnen laden. Door op de goedkope momenten de auto op de laden kan je voordeel oplopen tot € 150,- per jaar.

Elektrisch vervoer gaat in de toekomst een belangrijke rol spelen. Door elektrisch rijden voordeliger en eenvoudiger in gebruik te maken, wordt het ook bereikbaar voor een grotere groep mensen. Bij een succesvolle pilot wordt ‘slim laden’ beschikbaar gemaakt voor alle Qurrent-leden.

Wij zoeken nog 3 deelnemers
Een aantal leden zijn al gestart met de pilot, maar we zijn dit jaar nog opzoek naar 2 a 3 deelnemers. Meedoen kan als:
- Je een slim energiecontract hebt of je huidige contract omzet naar een slim energiecontract
- Je een slimme meter thuis hebt
- Een laadpaal thuis hebt
- Je de mogelijkheid hebt om een kabeltje tussen je slimme meter en de laadpaal kunt leggen (idealiter zit de laadpaal tegen de meterkast gemonteerd)

Heb je interesse om mee te doen met de pilot? Laat dan snel een reactie achter in dit topic. Dan neem ik contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Groeten van Rob

[Update 13-11-2017]
In deze podcast leg ik uit hoe het werkt.

18 reacties

Reputatie 1
Badge +6
Hoi ik zou deel willen nemen aan deze proef,
Ik heb een hyundai ionic ev en eigen laadpaal

Ik verneem graag een reactie van u
Reputatie 4
Badge +13
Hoi Prenger, leuk om te horen dat je deel wil nemen aan de proef!

Ik heb je contactgegevens doorgestuurd naar mijn collega Rob, die zal contact met je opnemen.
Groetjes, Tanja
Indien mogelijk, wil ik ook graag meedoen aan de pilot. Ik rijd in een Kia Soul EV, heb een slimme meter en een eigen laadpaal. Laadpaal is via netwerkkabel verbonden met meterkast, maar hangt in de parkeergarage.
Ik voldoe aan alle wensen, als u mij kunt toelichten wat de proef exact betreft? Juist om deze reden ben ik overgestapt naar Qurrent dus ik ben benieuwd!
Reputatie 4
Badge +13
Hoi @Mattijss en @M.Malipaard, leuk dat jullie ook geïnteresseerd zijn! Ik heb jullie contactgegevens ook doorgestuurd naar @Rob. Hij neemt contact op met jullie om meer informatie te geven.
Groetjes, Tanja
ik voldoe ook aan de voorwaarde. ik doe graag mee
Beste Rob / Tanja,
Graag meld ook ik mij aan voor deze pilot en ontvang daar graag verder bericht over.
Hartelijke groet,
Danny Cornelissen
Badge +3
Super dat ik veel aanvragen heb ontvangen van mensen die mee willen doen met de Slim Laden pilot.

Op dit moment heb ik voldoende deelnemers voor de pilot.
Badge +1
Super Ik heb een Toyota plug in hybride en zonnepanelen met windaandelen is het ook dan interessant om aan de pilot slim laden mee te doen.
komen er ook openbare laadpalen voor Qurrent leden of een slim energie contract
Reputatie 2
Badge +5
Hi Walter,

Super tof om te zien dat je interesse hebt in deze pilot. Op dit moment zijn wij voorzien met het aantal deelnemers. Wanneer er weer plekken beschikbaar zijn zal hier een update volgen.

Groetjes,
Nathan
Badge +1
komen er ook laadpalen openbaar voor Qurrent leden 😎
Reputatie 4
Badge +13
Bedoel je langs de openbare weg @WalterHamers ?🛣🚙
Badge +1
ja dat bedoel ik
Reputatie 2
Badge +8
We gaan het voor je navragen, is natuurlijk wel een goed idee 😉

Groene groet van Giulia
Reputatie 1
Badge +4

Zojuist gelezen , een koppeling tussen Zonnen/wind energie omzetten naar stroom en op een goedkope methode waterstof maken.

Waterstofauto komt binnen bereik

04-12-2017 UCLA onderzoekers hebben een apparaat ontwikkeld dat zonne-energie gebruikt om waterstof te produceren. Dit kan voertuigen op waterstof voor een grotere groep consumenten binnen bereik brengen.
  • [img]https://www.nen.nl/upload/c6a5e44d-bb18-499c-ac93-279bad758304_Waterstofauto%20270%20x150.jpg[/img]
Het apparaat gebruikt nikkel, ijzer en kobalt: grondstoffen die goedkoop zijn en gemakkelijk verkrijgbaar dan de edelmetalen die momenteel worden gebruikt om waterstof te produceren. Het werkt met drie elektrodes, waarvan de derde én fungeert als supercapacitor die energie opslaat én als een apparaat dat water opsplitst in waterstof en zuurstof.

De drie elektrodes zijn verbonden met de zonnecel. "Een supercapacitor en een watersplitsingstechnologie aan elkaar verbinden in één apparaat, is een ontwikkeling die gelijk staat aan de eerste keer dat een telefoon, webbrowser en camera werden werden gecombineerd met een smartphone", zegt onderzoeksleider Richard Kaner. Hij benadrukt de goede eigenschappen van waterstof als brandstof voor voertuigen: "Het is de schoonste brandstof die we kennen, het is goedkoop en er komt geen luchtvervuiling van af."
Reputatie 1
Badge +4
Een proef met een laadpaal , hier voor de deur is een parkeerplaats en een bedrijfsverzamelgebouw , er staan geen laadpalen .
Vanuit mijn huis met een overschot aan energie een mooie gedachte om een paal neer te zetten .
Doe mij er maar eentje .
Reputatie 4
Badge +13
Zeker interessant zo'n waterstofauto Giel!

Twee weken terug was Ruud Koornstra bij Qurrent en vertelde hij hierover.

Er zitten een paar nadelen aan waterstof waar nu een oplossing voor is: volgens hem is waterstof opslaan in de vorm van poeder de toekomst.
Reputatie 1
Badge +6
Hoi @Rob van Qurrent ,

om over de pilot te schrijven en ervaringen te delen met de pilot gebruikers, wil je daar een aparte groep voor mken of starten we een iets anders.

ik wil best een eerste stap zetten maar laat ff weten hoe je er overdent, ik heb geen groep kunnen vinden hier over, verder wil ik ff van gedachten wisselen hoe we inzicht gaan krijgen in het verbruik verschil. Anders misschien keertje op kantoor sparren over de gedachten gang of hoecwe het inzichtelijk krijgen, heb wel wat ideeen maar word een hoop text zo.

laat ff weten hoe je er in staat,

groet,
richard

Reageer