Poll - Welke duurzame oplossingen moet de overheid gaan stimuleren?

Reputatie 4
Badge +12
Wij zijn positief gestemd: een duurzame en groene toekomst is haalbaar en wij samen hebben impact! Wij hebben het hier op de community vaak over de dingen die jij zelf kunt doen:

Besparen op je energieverbruik doe je bijvoorbeeld door geen onnodige wasjes te draaien of in de nacht de kachel op 15 graden zetten. Je kunt vaker de trein pakken in plaats van de auto, minder vliegen en ook kort douchen zorgt voor minder CO2-uitstoot op persoonlijk vlak.

Qua minderen met consumeren kun je minder vlees eten, geen plastic tasjes meer gebruiken, zo min mogelijk spullen kopen en een circulaire economie stimuleren. Voorstanders van de circulaire economie zien voordelen in een productgebruik in plaats van productbezit. Ook de tweedehands winkels zijn je niet onbekend, niet alles hoeft nieuw te zijn, tweedehands is ook vaak prima.

De meeste mensen hier zijn al overgestapt op groene energie en denken ook goed na over wat voor nieuwe elektrische apparatuur zij aanschaffen en om echt grip te krijgen monitoren we ons verbruik en maken we het bedienen van onze apparatuur ‘smart’.

Iets grotere aanpassingen zijn investeringen zoals isolatie, een warmtepomp, zonneboiler en zonnepanelen. Gelukkig wordt dit steeds vaker de norm en wegen de voordelen vaak op tegen de nadelen van een eenmalige investering.

Wat denk jij?
Genoeg dingen die jij kunt doen dus. Maar wat denk jij dat de overheid vooral moet gaan stimuleren zodat die groenere toekomst wat dichterbij komt. Focussen op bestaan of nieuwe bouw en waarom? Want we zien een groei in focus op de duurzame nieuwbouw.

Welke duurzame oplossing moet de overheid gaan stimuleren?

6 Reacties

Reputatie 3
Badge +9

Reputatie 4
Badge +12
Gaaf artikel @JohnKemmer ! @Tomer van Qurrent is ook interessant voor jou 🙂

Dat maakt het overstappen naar duurzame auto nog interessanter. @Prenger jij had het laatst toch ook over dat het soms zo jammer is dat zulke elektrische apparaten veel energie kosten om te maken en af te breken? Dit zou wel helpen.

Het delen van zo'n een elektrische auto via een app bestaat wel al iets langere tijd. Marcel Kloprogge heeft daar ook een mooie pilot van lopen. Hij vertelde vorig jaar op de Algemene Ledenvergadering hierover.
Reputatie 1
Badge +6
Hoi dan met de auto share is een mooi project, echter denk ik de slagings kans in de stad hoger is dan in buiten wijken, daar waar parkeer plastsen schars zijn en de parkeer vergunnings kosten hoog, zie ik er wel voordelen in, los hie van, binnen defensie hebben we ook zo een project, helaas niet op electra maar het delen van auto’s, we hebben een pool met auto’s en je kan via een interne website een auto asnvragen, doorgaans binnen 2 minuten krijg je er een toegewezen, dus werkt wel.

ik zou alleen graag zien dat defensie of alle overheden dir ook zouden doen ipv op diesel rijden, een goed project zou zijn een mix er van om mee te beginnen, electrische autos als je binnen een redelijk bereik rijd en diesel als je langer onder weg bent om mogelijk afspreken in buitenland hebt.

niets voor qurrent om hier iets te doen, is zie een uitdaging voor jullie :?

en denk dat het voor meer ministeries zou kunnen gelden.

groetjes
richard
Reputatie 4
Badge +12
Leuk inside weetje Richard! Goed dat defensie ook auto's deelt. Misschien staan zij ook openen voor de kleine stukken voor elektrisch. Ik kan me voorstellen dat defensie ook een hoop ritjes maakt, alleen al op alle basissen. Bestaan er eigenlijk al grote elektrische (vracht)wagens? 🚚

Qurrent is nu natuurlijk begonnen met de 'Slim laden' pilot waar jij ook aan meedoet. Misschien zijn daar combinaties met delen ook mee mogelijk.

Groetjes, Tanja
Reputatie 3
Badge +9
Zou er ook een laadpaal midden in de Sahara staan.
Reputatie 4
Badge +12
Een beetje dit, maar dan net anders 😂

Reageer