Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!

Klantenservice

Vragen of opmerkingen voor onze klantenservice? Je kunt ze kwijt op dit forum.

Hoe werkt de overstap naar Qurrent?

by Tamara van Qurrent on 07 February 2017
176 Bekeken 0 Reacties

176

Je hebt de keuze gemaakt voor Qurrent en je aangemeld, wat nu? We leggen het je stap voor stap uit! [b]We bepalen een overstapdatum[/b] Dit is nog best een kunst dus doen we uiterst zorgvuldig. Als je je bij Qurrent hebt aangemeld, controleren wij direct de einddatum van je huidige contract. Is de einddatum verder dan 44 dagen maar binnen zes maanden? Dan respecteren we natuurlijk de einddatum van je huidige contract. Je zult een dag na het aflopen van je contract naar ons overstappen. Zo voorkomen we dat er een boete in rekening gebracht wordt. Is de einddatum verder dan zes maanden in de toekomst? Ons aanbod is maar 6 maanden geldig. Om ervoor te zorgen dat je hier toch gebruik van kunt maken, zullen we na het verstrijken van je bedenktijd je huidige contract opzeggen met 30 dagen opzegtermijn. Dit kan een boete van je huidige leverancier ten gevolge hebben. Als dit aan de orde is en er geen sprake is van een vergoeding, waarschuwen we je hiervoor per e-mail, direct na ontvangst van je aanmelding. Zo weet je direct waar je aan toe bent. Let wel, we zeggen alleen je contract voor je op als je je hebt aangemeld als huidige bewoner. Heb je aangegeven dat je energie van Qurrent wilt in je nieuwe huis? Dan zeggen we je vorige leverancier in je oude woning niet voor je op. [b]Je krijgt je contract[/b] Je ontvangt je contract binnen 3 tot 5 dagen na je aanmelding en hierin zie je terug welke overstapdatum we voor je aanhouden en wat je maandbedrag wordt. Natuurlijk vind je hier ook de gemaakte afspraken over de duur, de tarieven en je welkomstcadeautje terug. Ook heb je vanaf de dagtekening van het contract recht op 14 dagen bedenktijd zodat je alle informatie rustig kunt bestuderen. [b]We zeggen je huidige contract op na het verstrijken van je bedenktijd [/b] Wij zeggen dus je oude leverancier op. Hier heb jij geen omkijken naar. Dit gaat via een nationaal systeem waarin leveranciers berichten naar elkaar kunnen sturen. Er kan dus geen mailtje of brief kwijt raken, de opzegging komt altijd aan. Bij sommige energieleveranciers is dit opzeggingsbericht niet altijd inzichtelijk voor de klantenservice, ook krijg je niet altijd een bevestiging dat je contract door ons is opgezegd. We begrijpen natuurlijk dat dit verwarrend kan zijn. Wij verzekeren je echter dat wij het opzegbericht versture én dat je nooit zonder stroom of gas komt te zitten. Jouw huidige leverancier is verplicht om de levering voort te zetten tot wij de levering van hen overnemen, tenzij er sprake is van betalingsproblemen waardoor zij genoodzaakt zijn de levering te beëindigen [b]We hebben je meterstanden nodig[/b] Rond je overstapmoment verzoeken wij je per e-mail om je meterstanden. In de e-mail is een link opgenomen naar een pagina waar je eenmalig deze standen aan ons kunt doorgeven. Wij geven de meterstanden namens jou door aan je vorige leverancier zodat zij de eindnota voor je op kunnen maken. [b]De groene energielevering start![/b] Van deze heuglijke dag merk je echter maar weinig. Er verandert thuis niets aan je meter of aan je stopcontacten. Je lampen blijven het doen, de kachel blijft branden. Administratief zorgen je netbeheerder en wij ervoor dat het duidelijk is dat de overstap rond is zodat je oude leverancier aan de slag kan met je eindnota. Zo makkelijk is het dus. Toch nog vragen? Stel ze hier gerust.
,

De meest gestelde vragen - FAQ

by Tanja van Qurrent on 29 December 2016
308 Bekeken 0 Reacties

308

[b]De 10 meest gestelde vragen op een rijtje[/b] Super! Al enorm veel mensen op de community! We zijn pas 2 maanden live en nu al meer dan 1700 reacties in meer dan 250 topics. En dat met meer dan 1700 leden. Veel leden die al lang bij Qurrent zijn, maar ook een hoop nieuwe mensen. Voor iedereen die nieuw is, of een van onderstaande vragen heeft, heb ik de 10 meest gestelde vragen eens op een rijtje gezet. Wie weet staat er iets tussen waar jij stiekem wel antwoord op wil hebben? 1 [url=https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/mijn-maandbedrag-wijzigen-27]Hoe kan ik mijn maandbedrag wijzigen?[/url] 2 [url=https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/meterstanden-doorgeven-304]Hoe kan ik meterstanden doorgeven?[/url] 3 [url=https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/werkt-hoog-laag-verbruik-141]Hoe werkt hoog en laag verbruik?[/url] (daluren en normaaluren) 4 [url=https://community.qurrent.nl/qbox-24/qbox-qa-5]Wat is de Qbox en hoe werkt het?[/url] 5 [url=https://community.qurrent.nl/mijn-energie-29/mijn-slimme-meter-dagelijks-uitlezen-48]Hoe kan ik mijn slimme meter dagelijks uitlezen?[/url] 6 [url=https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/zie-mijn-meterstanden-niet-mijn-energie-dat-61]Ik zie mijn meterstanden niet in Mijn Energie, hoe kan dat?[/url] 7 [url=https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/krijg-geen-data-de-app-49]Waarom krijg ik geen data in de app?[/url] 8 [url=https://community.qurrent.nl/klantenservice-26/wanneer-ontvang-de-jaarnota-16]Wanneer ontvang ik mijn jaarnota?[/url] 9 [url=https://community.qurrent.nl/opwekken-4/zit-precies-windtegoed-4]Hoe zit het precies met Windtegoed?[/url] 10 [url=https://community.qurrent.nl/mijn-energie-29/passend-maandbedrag-172]Heb ik een passend maandbedrag?[/url] De FAQ is ook te vinden op de Qurrent website: https://www.qurrent.nl/klantenservice Staat je vraag er niet tussen en kan je hem op de community ook niet vinden? Maak dan snel een [url=https://community.qurrent.nl/topic/new]nieuw topic[/url] aan :) Of mis je een topic die bij deze 10 hoort laat het dan weten! Groetjes, Tanja
,

Waarom deze onjuistheden op de website, hoe kan dat?

by Undutchable on 16 June 2017
51 Bekeken 4 Reacties

51



Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
Cookie instellingen aanpassen

Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Wij gebruiken de volgende cookies: