Beantwoord

Van een hoop informatie naar 0 en de vraag Windtegoed

IsIkke
Hallo,

Ik heb sinds kort een slimme meter. Nu wilde ik de QBox aansluiten en heb ik de klantenservice gebeld en blijkbaar is deze meter niet compatible met de QBox. Fijn, nu heb ik dus geheel geen inzicht meer in mijn gebruik.

Nu dus de vraag: is er zicht op wanneer deze compatible wordt?

Verder nog de vraag over mijn Windtegoed. Ik heb een flink aantal Windtegoed aangevraagd, maar dit is geheel niet zichtbaar op de site, nog de app. De Klantenservice vertelde mij dat ze het eerder heeft gehoord en vroeg welke telefoon ik heb. Nu was dat het eigenlijk.. en nu? Ik zie nog steeds niets, een tijdje terug was het flink winderig en ik weet nu dus niet of ik hier voordeel uit heb gehad.

En als laatste de opmerking/vraag: ik heb vergelijkbare vragen via de site gesteld met dat mail-form en tot op heden geheel niets op de mail gehoord. (Er is een aantal weken overheen gegaan) Dit vind ik vrij slordig.
icon

Beste antwoord door Vita van Qurrent14 augustus 2017, 09:30

Hoi IsIkke,

Fijn om te horen dat je de windtegoeden weer ziet!
Verder is de technische afdeling hard bezig ervoor te zorgen dat de Qbox deze maand nog gaat werken met je nieuwe slimme meter.
De updates hierover vind je in dit topic.

Groetjes, Vita

Bekijk origineel
16 Reacties
Natalia van Qurrent
Rank
Hoi IsIkke,

Wat onhandig dat je nieuwe meter nét een is die niet goed samen met de Qbox werkt! We werken aan een oplossing en zitten momenteel in de testfase. Naar verwachting zal de Qbox in de loop van de zomer ook de meters met de nieuwste software ook uit kunnen lezen.

Nu je tweede vraag over Windtegoed. In ons systeem zien we dat alle instellingen goed staan en dat je in je maand- en jaaroverzicht zou moeten zien wat je met Windtegoed opgewekt hebt. Kun je misschien screenshots kunnen sturen van hoe het er bij jou uitziet?

En ten slotte wat betreft de vragen die je via contactformulier hebt verstuurd: de laatste berichten die we van jou hebben ontvangen zijn van 31 mei en 2 juni. Beide berichten heeft mijn collega op 8 juni beantwoord. Heb je na deze datum nog contact opgenomen?

Groeten,

Natalia
IsIkke
Hi Natalia,

Hierbij de screenshot van mijn dashboard in beide app en website:

het valt me op dat sinds vandaag het grafiek wel werkt:

Maarja hier staat "op basis van meterstanden", wat dan weer niet klopt aangezien ik dus nu een slimme meter heb.

Deze vragen heb ik inderdaad beantwoord gekregen omdat ik zelf dus telefonisch contact heb opgenomen en specifiek gevraagd heb hiernaar. Hierna heb ik inderdaad geen verdere vragen gesteld.
Natalia van Qurrent
Rank
Hoi IsIkke,

Dank voor je snelle reactie en screenshots. Omdat je nu een slimme meter hebt, kunnen we dagelijks je meterstanden uitlezen en zal je zien wat je per dag verbruikt. Dit moet wel ingesteld worden. Wil je dat we dit voor je aanpassen?

Goed dat je in ieder geval in de grafieken nu kunt zien wat je met je windtegoed opwekt. We gaan uitzoeken hoe het komt dat het op je dashboard en in de app niet zichtbaar is.

Groeten,

Natalia
IsIkke
Hi Natalia,

Ik zou inderdaad graag hebben dat dat aangepast wordt.

En bedankt voor het uitzoeken. Het zal mooi zijn als het ook in de app werkt.
Natalia van Qurrent
Rank
Hoi IsIkke,

Ik heb de instellingen zodoende aangepast dat de meterstanden elke dag van je slimme meter uitgelezen worden en zo je verbruik inzichtelijk wordt. Het duurt wel nog gemiddeld 3 dagen voordat je daadwerkelijk je verbruik begint in te zien.

Ik kom nog terug op je vraag over Windtegoed in de app en dashboard zodra ik hier meer over weet.

Groeten,

Natalia
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hoi IsIkke,

Sorry voor het wachten.
De Windtegoeden zijn inmiddels alweer een tijdje zichtbaar. Zie je deze ook terug in zowel de app als het dashboard?
Fijn weekend!

Groetjes, Nina
IsIkke
Hi Nina,

Deze zie ik inderdaad, bedankt! Dan zit ik nu nog met het probleem dat de Q-Box dus niet werkt met mijn slimme meter. Is er al zicht op wanneer ik deze weer kan aansluiten?

Groet,

IsIkke
Vita van Qurrent
Rank
Hoi IsIkke,

Fijn om te horen dat je de windtegoeden weer ziet!
Verder is de technische afdeling hard bezig ervoor te zorgen dat de Qbox deze maand nog gaat werken met je nieuwe slimme meter.
De updates hierover vind je in dit topic.

Groetjes, Vita
IsIkke
Daar ben ik weer.

Ik begrijp dat de Qbox geupdate moet zijn. Maar ik zie nog steeds niet mijn verbruik.

Kan hier naar gekeken worden?

Alvast bedankt.
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hoi IsIkke,

Bedankt voor je bericht.
Je hebt de firmware upgrade gehad waardoor de Qbox weer zou moeten werken.
Om te zorgen dat je je verbruik weer in kan zien loop ik de installatie graag even met je door:
-Heb je het zwarte verbindingskabeltje in de meter gestoken, en de witte kabel hier vervolgens mee verbonden?
-Heb je 1 Qbox kastje (mono)?
-Doet de internetverbinding het?

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina
IsIkke
Nina van Qurrent schreef:

Hoi IsIkke,

Bedankt voor je bericht.
Je hebt de firmware upgrade gehad waardoor de Qbox weer zou moeten werken.
Om te zorgen dat je je verbruik weer in kan zien loop ik de installatie graag even met je door:
-Heb je het zwarte verbindingskabeltje in de meter gestoken, en de witte kabel hier vervolgens mee verbonden?
-Heb je 1 Qbox kastje (mono)?
-Doet de internetverbinding het?

Ik hoor graag van je!

Groetjes, Nina

Hi Nina,

- Ik heb inderdaad 1 Qbox kastje en voor zo ver ik weet is dat de mono;
- Mijn internet verbinding doet het.

Je praat over het zwarte verbindingskabeltje, ik heb niet een zwarte: maar alleen een witte en dit is gewoon RJ11 wat beide op het kastje en op de meter zit.
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hallo IsIkke,

Bedankt voor je snelle reactie.
Bij een slimme meter is het nodig om het zwarte verbindingskabeltje te gebruiken. Deze wordt altijd meegestuurd, maar wanneer je een conventionele meter hebt is dit een onderdeel dat je niet hoeft te gebruiken.
Omdat je aangeeft dit kabeltje niet te hebben, zal ik zorgen dat dit kabeltje naar je wordt opgestuurd.
Dit zwarte verbindingskabeltje steek je in de P1 poort van de slimme meter, en de witte kabel naar de Qbox sluit je hier op aan.
Laat je het ons weten als je de zwarte kabel hebt ontvangen en deze hebt geïnstalleerd?

Groetjes, Nina
IsIkke
Hi Nina,

Kabeltje is binnen en ik heb je stappen doorlopen. Nog steeds zie ik niets helaas.
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hoi @IsIkke

Bedankt voor je bericht. Wij geven niet op!

Zou je me ter verificatie het volgende door willen geven?
-Op welk huisnummer hangt de Qbox?
-Zou je me een foto toe kunnen sturen van de meter, de Qbox en de bedrading?
Dan gaan we verder op onderzoek voor je uit!

Groetjes, Nina
IsIkke
Hi Nina,

Had je mijn mailtje nog ontvangen?
Nina van Qurrent
Rank
Badge+5
Hoi IsIkke,

Bedankt voor je bericht. Je mail is goed ontvangen! Mijn Qbox collega's zijn met de foto's dit voor je aan het onderzoeken.
Zou je alle kabels los kunnen halen en opnieuw kunnen koppelen?
We horen graag van je!

Groetjes, Nina

Reageer