Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!

Beantwoord Van een hoop informatie naar 0 en de vraag Windtegoed


Q-starter

3 replies

Auteur
  • 22 juni 2017
Hallo,

Ik heb sinds kort een slimme meter. Nu wilde ik de QBox aansluiten en heb ik de klantenservice gebeld en blijkbaar is deze meter niet compatible met de QBox. Fijn, nu heb ik dus geheel geen inzicht meer in mijn gebruik.

Nu dus de vraag: is er zicht op wanneer deze compatible wordt?

Verder nog de vraag over mijn Windtegoed. Ik heb een flink aantal Windtegoed aangevraagd, maar dit is geheel niet zichtbaar op de site, nog de app. De Klantenservice vertelde mij dat ze het eerder heeft gehoord en vroeg welke telefoon ik heb. Nu was dat het eigenlijk.. en nu? Ik zie nog steeds niets, een tijdje terug was het flink winderig en ik weet nu dus niet of ik hier voordeel uit heb gehad.

En als laatste de opmerking/vraag: ik heb vergelijkbare vragen via de site gesteld met dat mail-form en tot op heden geheel niets op de mail gehoord. (Er is een aantal weken overheen gegaan) Dit vind ik vrij slordig.

icon Gemarkeerd als beste antwoord Vita van Qurrent on 14 augustus 2017, 09:30

Hoi IsIkke,

Fijn om te horen dat je de windtegoeden weer ziet!
Verder is de technische afdeling hard bezig ervoor te zorgen dat de Qbox deze maand nog gaat werken met je nieuwe slimme meter.
De updates hierover vind je in dit topic.

Groetjes, Vita

Bekijk origineel

8 reacties

Q-moderator

321 replies

  • 23 juni 2017
Hoi IsIkke,

Wat onhandig dat je nieuwe meter nét een is die niet goed samen met de Qbox werkt! We werken aan een oplossing en zitten momenteel in de testfase. Naar verwachting zal de Qbox in de loop van de zomer ook de meters met de nieuwste software ook uit kunnen lezen.

Nu je tweede vraag over Windtegoed. In ons systeem zien we dat alle instellingen goed staan en dat je in je maand- en jaaroverzicht zou moeten zien wat je met Windtegoed opgewekt hebt. Kun je misschien screenshots kunnen sturen van hoe het er bij jou uitziet?

En ten slotte wat betreft de vragen die je via contactformulier hebt verstuurd: de laatste berichten die we van jou hebben ontvangen zijn van 31 mei en 2 juni. Beide berichten heeft mijn collega op 8 juni beantwoord. Heb je na deze datum nog contact opgenomen?

Groeten,

Natalia
Q-starter

3 replies

Auteur
  • 23 juni 2017
Hi Natalia,

Hierbij de screenshot van mijn dashboard in beide app en website:





het valt me op dat sinds vandaag het grafiek wel werkt:



Maarja hier staat "op basis van meterstanden", wat dan weer niet klopt aangezien ik dus nu een slimme meter heb.

Deze vragen heb ik inderdaad beantwoord gekregen omdat ik zelf dus telefonisch contact heb opgenomen en specifiek gevraagd heb hiernaar. Hierna heb ik inderdaad geen verdere vragen gesteld.
Q-moderator

321 replies

  • 23 juni 2017
Hoi IsIkke,

Dank voor je snelle reactie en screenshots. Omdat je nu een slimme meter hebt, kunnen we dagelijks je meterstanden uitlezen en zal je zien wat je per dag verbruikt. Dit moet wel ingesteld worden. Wil je dat we dit voor je aanpassen?

Goed dat je in ieder geval in de grafieken nu kunt zien wat je met je windtegoed opwekt. We gaan uitzoeken hoe het komt dat het op je dashboard en in de app niet zichtbaar is.

Groeten,

Natalia
Q-starter

3 replies

Auteur
  • 23 juni 2017
Hi Natalia,

Ik zou inderdaad graag hebben dat dat aangepast wordt.

En bedankt voor het uitzoeken. Het zal mooi zijn als het ook in de app werkt.
Q-moderator

321 replies

  • 23 juni 2017
Hoi IsIkke,

Ik heb de instellingen zodoende aangepast dat de meterstanden elke dag van je slimme meter uitgelezen worden en zo je verbruik inzichtelijk wordt. Het duurt wel nog gemiddeld 3 dagen voordat je daadwerkelijk je verbruik begint in te zien.

Ik kom nog terug op je vraag over Windtegoed in de app en dashboard zodra ik hier meer over weet.

Groeten,

Natalia
Q-moderator

191 replies

  • 11 augustus 2017
Hoi IsIkke,

Sorry voor het wachten.
De Windtegoeden zijn inmiddels alweer een tijdje zichtbaar. Zie je deze ook terug in zowel de app als het dashboard?
Fijn weekend!

Groetjes, Nina
Q-starter

3 replies

Auteur
  • 11 augustus 2017
Hi Nina,

Deze zie ik inderdaad, bedankt! Dan zit ik nu nog met het probleem dat de Q-Box dus niet werkt met mijn slimme meter. Is er al zicht op wanneer ik deze weer kan aansluiten?

Groet,


IsIkke
Q-moderator

147 replies

Beantwoord
  • 14 augustus 2017
Hoi IsIkke,

Fijn om te horen dat je de windtegoeden weer ziet!
Verder is de technische afdeling hard bezig ervoor te zorgen dat de Qbox deze maand nog gaat werken met je nieuwe slimme meter.
De updates hierover vind je in dit topic.

Groetjes, Vita

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)
    
    
    Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
    Cookie instellingen aanpassen

    Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

    Wij gebruiken de volgende cookies: