Welkom op de Qurrent community

Stel je vraag, deel je ervaring en inspireer anderen

Zo werkt het

1
Meld je aan op de Qurrent Community.
2
Stel je vraag of doe mee in een discussie.
3
Ga naar de volgende rang door anderen te helpen en te inspireren.
Nog geen account op de community? Registreer nu!

Waarom deze onjuistheden op de website, hoe kan dat?

Q-starter

2 replies

Auteur
  • 16 juni 2017
Allemaal hebben we weleens binnen het uur spijt van een aankoop/bestelling, zo ik ook.

Vandaag een driejarig contract bevestigd en tijdens het lezen van de samenvatting zijn mijn haren rechtop gaan staan!!
Ik heb vanmiddag tijdens het invullen gebelt omdat in de recapitulatie werd aangeven dat er maar één *gratis* windtegoed zou worden verstrekt, i.p.v. twéé.

-Linda- telefoon klantenservice, "nee hoor mijnheer van Wijngaarden, dat is onjuist maar tijdens de bestelling komt dat goed."

In het formulier vermeld ik, dat wij *6* windtegoeden wil afnemen, waarvan volgens afspraak *2* gratis.

Komt de e-mail bevestiging en daar staat het volgende in;

Dit is jouw pakket
Je hebt gekozen voor het volgende pakket:

• 3 jaar Prijs Zeker met 2 gratis Windtegoeden
• 5 Windtegoed(en) en 2 windtegoed(en) cadeau

Ik heb geen 5 + 2 windtegoeden besteld, ik heb er 6 besteld waarvan 2 gratis.

Hier kan geen sprake zijn van een vergissing en ik ben toch niet de eerste de beste die dit opvalt.
Waarom het geen vergissing is, nergens heb ik het cijfer vijf of zeven in mijn bestelling opgevoerd en er zijn bewust 2 verschillende rekenmethodes in het formulier toegepast.

Nu heb in een paar dagen tijd al twee grove nalatigheden moeten ontdekken. De andere zaak betreft de berekeningswijze van het tarief voor een nieuwe klant. Hierbij mijn eerdere correspondentie:

Geachte marketeers, serviceverleners en directieleden,

1 sep. loopt mijn contract bij Greenchoice af. Ik ben gaan kijken bij de sponsor van mijn favoriete club en die heeft mijn interesse gewekt (Qurrent), maar nu toch wel een paar vragen
● waarom is het zo dat bij de Feyenoord deal ik zelf mijn cadeautjes moet betalen?

even uitleggen;

geschat verbruik: 5100 KWh + 2300 m³
adres; 52xx-x
contractduur; 3 jaar

▬ zonder Feyenoord deal (shirt), € 206.68 p/m incl. 2 windtegoeden van € 55 p/st
▬ met Feyenoord deal (shirt), € 208,87 p/m incl. 1 windtegoed van € 55 p/st

dus voor het shirt mag het volgende betalen;
36 mnd. * € 2.19 = € 78.84 + € 55.00 (1 windtegoed) + min. 250 kWh windopbrengst.

"ben ik nou gek", een shirt voor een legioen lid kost aankoop € 72.00 - 10% korting als seizoenkaarthouder
"kom op noouuuu", er moet een beter aanbod mogelijk zijn, zo wordt alleen maar argeloze mensen in jullie tent "gelokt".

graag sta ik open voor een discussie ook met jullie directie/afd. marketing, dit kan beter en maakt dit voorstel jullie als energieleverancier voor mij alleen maar minder betrouwbaar en betrokken.

ter informatie: van NLE heb ik een aanbod voor dezelfde voorwaarden van € 188,63 p/m

met vriendelijke groet,

- Beste mensen, nou mij niet gaan vervelen met teksten dat het allemaal niet zo had mogen gebeuren of dat onze klantenservice er mee bezig is.

Ik wil iemand spreken of een antwoord van iemand ontvangen die het in zijn/haar portemonnee voelt wanneer het slecht/minder gaat met Qurrent en niet die weinig gemotiveerde helpdesk medewerker die toch maar een riedeltje opleest.
Nee, ik wil zaken doen met betrokken mensen, mensen die vooruit willen en er alles aan willen doen om een onderneming tot grote successen te begeleiden.

Gelukkig kan ik in de komende 14 dagen mijn aankoop/bestelling annuleren.

Ondergetekend door een 55 jarige werkloze (3jr) die tot op het bot gemotiveerd is om iedere Nederlander aan groene energie te krijgen.

ps. probeer eens bij XS4all in de keuken te kijken om te zien hoe klantondersteuning tot successen kan leiden.

4 reacties

Q-starter

2 replies

Auteur
  • 19 juni 2017
Beste Tanja-Lisa-Natalia-Annick-Lara-Nina-Michelle-Beau-Giulia en de vele andere medewerkers van Qurrent,

Allereerst wil ik jullie vanaf deze plaats allemaal een compliment maken voor de bijzonder "frisse" gezichtjes in de avatars welke door jullie in gebruik zijn. Allemaal frisse meiden met een leeftijd tussen de 21-25 jaar. Helemaal top!!!

Maar ik zit te wachten op een reactie van de oude grijze heren/dames, of is het zo druk dat klachten maar op de stapel worden gelegd?

"In elke klacht zit ook een advies":$
Q-moderator

70 replies

• 19 juni 2017
Hallo Undutchable,

Bedankt voor je uitgebreide bericht en voor je feedback.
Deze community is er om elkaar te helpen en te motiveren, dus we zijn erg blij met je bericht.

Graag wil ik met je uitzoeken wat er mis is gegaan bij het plaatsen van de bestelling. Deze specifieke casus was nog niet eerder bij mij bekend.

Wat betreft de Windtegoeden zou ik graag willen uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wij hebben een bestelling ontvangen met 5 gekochte Windtegoeden en 2 gratis Windtegoeden. Is het mogelijk dat er tijdens de bestelling iets mis is gegaan? Is de bestelling via de website gegaan of is deze samen met Linda doorgenomen?
Indien gewenst kan ik natuurlijk de 5 betaalde Windtegoeden terugdraaien en in plaats hiervan 4 betaalde Windtegoeden verwerken.

geschat verbruik: 5100 KWh + 2300 m³
adres; 52xx-x
contractduur; 3 jaar

▬ zonder Feyenoord deal (shirt), € 206.68 p/m incl. 2 windtegoeden van € 55 p/st
▬ met Feyenoord deal (shirt), € 208,87 p/m incl. 1 windtegoed van € 55 p/st

Bedankt dat je ons wijst op de verschillen in de berekeningstool op de website.
Ik heb de tools van zowel 3 jaar Prijs Zeker +2 Windtegoed als 3 jaar Prijs Zeker + 1 Windtegoed + 1 Feyenoordshirt naast elkaar gelegd.
In beide gevallen zie je dat de energietarieven exact hetzelfde zijn. Qurrent maakt namelijk gebruik van inkooptarieven en er wordt nooit winst gemaakt op de prijs van je gas en stroom.
Het is dus niét het geval dat je niet zelf zou zorgen voor de financiering van het Feyenoordshirt, indien je hier voor had gekozen, en je zal hierdoor dus nooit meer betalen voor je energie.
Wel zie ik in de berekeningstool dat er verschillende bedragen zijn ingeschat voor stroom, gas, netbeheerkosten en uiteindelijk dus ook BTW.
Netbeheerkosten, stroom en gas zouden exact hetzelfde moeten laten zien, dus het lijkt er op dat er een bug in een van de twee berekeningstools zit.

Deze situatie ga ik intern voorleggen, bij mijn collega Frits, die verantwoordelijk is voor de berekeningstools, zodat we kunnen achterhalen waar er in het systeem een fout zit.

Zijn er verder nog zaken onduidelijk? Heb je nog tips voor ons? We horen het heel erg graag.
We willen onszelf natuurlijk blijven verbeteren en ik wil je danken voor je motivatie en voor je tijd.

Groeten van Nina
Q-starter

2 replies

Auteur
  • 19 juni 2017
Dag Nina,

Ik vraag me af, ondanks dat Qurrent erg blij is met response & feedback, of de berichten van klanten wel goed worden gelezen door de klantsupportmedewerkers.
Het waarom zal ik proberen uit te leggen met mijn 1e schrijven als voorbeeld.

Graag wil ik met je uitzoeken wat er mis is gegaan bij het plaatsen van de bestelling.
Wat betreft de Windtegoeden zou ik graag willen uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Dit is 2x hetzelfde, één mét en één keer zonder mijn hulp. De hulp die ik kan bieden is nog al relevant en ook al eerder door mij vermeld:
In het formulier vermeld ik, dat wij *6* windtegoeden wil afnemen.

Is de bestelling via de website gegaan of is deze samen met Linda doorgenomen?
Als mijn bericht nou goed gelezen zou zijn dan zou het duidelijk zijn dat er bestelling via de website is gedaan
In het formulier vermeld ik, dat wij *6* windtegoeden wil afnemen.

Indien gewenst kan ik natuurlijk de 5 betaalde Windtegoeden terugdraaien en in plaats hiervan 4 betaalde Windtegoeden verwerken.
Ja, natuurlijk wil ik dat, tenslotte heb ik dat ook besteld en niet 5 + 2.

Wat betreft het uitzoeken van de casus waarom het één en ander is fout gegaan kan ik ook helpen.

Beide foute rekenuitkomsten ontstaan door redelijk eenvoudige programmeer foutjes die bij goed en zorgvuldig testen volgens gangbare procedures naar boven waren gekomen en correspondentie zoals deze geheel zouden kunnen uitsluiten.

Zie maar weer; "in elke klacht zit ook een advies"

Al met al hebben deze ergernissen mij dus opnieuw aan het denken gezet, zijn jullie toch ook weer zo'n partij waarbij "héél veel goede bedoelingen worden overschaduwd door veel voorkombare foutjes". Of zijn het van die kleine zaken die naarmate de tijd vordert zich vanzelf weten op te lossen door veel feedback en response van klanten.

Ik ben er nog niet uit, gelukkig heb ik nog 11 dagen om te na te denken of ik met jullie de komende 3 jaar "in zee" wil, of wordt het toch "de boot in"?:?
Q-moderator

70 replies

• 19 juni 2017
Hallo Undutchable,

Bedankt voor je bericht. Jazeker, in elke klacht zit ook een advies.

Bij dezen annuleer ik de aankoop van de 5 Windtegoeden en de creditnota wordt voor je opgesteld. De bestelling voor 4 Windtegoeden wordt geplaatst en deze zul je bevestigd krijgen per e-mail.

Wij zijn zeker blij met feedback en nemen dit zeker serieus. Hopelijk begrijp jij ook dat ik deze vragen stel om zaken te dubbelchecken en om mogelijk meer informatie te achterhalen.
Het blijft zo dat het ons tot nu toe onduidelijk is wat er waar fout is gegaan en ook dit wordt onderzocht.

Verder wil ik toch nog aangeven dat mijn collega Frits direct naar deze zaak is gaan kijken. De mogelijke oorzaken worden onderzocht en naar verwachting is dit verschil tussen de berekeningstools op 1 juli opgelost.

Qurrent is een groen energiebedrijf, wat betreft het product en qua leeftijd. Het is een jong energiebedrijf en ja: ook wij zijn menselijk. Fouten kunnen voorkomen, maar we doen er alles aan om dit op te lossen, hiervan te leren en hierdoor in de toekomst fouten weer te voorkomen.
Hopelijk blijkt dat je na de bedenktijd van 14 dagen toch nog met Qurrent in zee wil gaan en op deze manier mee wil helpen om Nederland te verduurzamen.

Hopelijk heb ik je voor nu voldoende geïnformeerd en ik wil je nog een prettige dag wensen.

Groeten van Nina

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)

Deze website gebruikt cookies om je beter te kunnen helpen. Instellingen Zonder keuze accepteer je deze cookies.
    Cookie instellingen aanpassen

Deze website maakt gebruik van functionele en statistische cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Hieronder kan je aangeven welke andere soorten cookies je wilt accepteren.

Wij gebruiken de volgende cookies: